Himalayasaltstenar!
Himalayasaltstenar säljes! Sitter på rep färdiga att hängas upp. Vikt mellan 2,5 och 3,5 kilo. Pris: 98:- st
Kan levereras på evenemang vi besöker annars hämtas här.
Ring 070-5617718 eller maila kryddgarden@telia.com
Amor vincit omnia 

KAn rekomendera himalaysaltstenar. Mitt ston älskar dom.
#1 Ja visst är dom bra!
Amor vincit omnia 

Jag fick en sådan sten av Sandra och den är mycket uppskattad av min Puzzel

#2 ja de är tur att vi säljer sånt på jobbet så man kan köpa med de hem i mellan åt =)

Sådana saltstenar.. Vilken färg har de?
#5 Orangeaktiga
Amor vincit omnia 
Var bor du?
Du ska inte neråt Småland någonstans. Jag skulle vilja ha några stycken.
Vad är det för speciellt med dessa stenar? har aldrig hört talas om dom, men vill gärna veta mer om dom.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#6 Okej :)
Oj… Gillar era hästar dem?
Min nya sköthäst hatar den mineralstenen, har knappt rört den. Samma med hennes granne. När min sköthäst fick komma in i en box med en vit saltsten stod hon och slickade på den hela tiden…!
Min shettis är helförtjust i sin sten !! Ska testa den på russen oxå

Jag säg på jobbet (hööks) att dom finns i fyrkant nu med, som vanliga saltstenar.. våra älskar dem!

Vad är det som är så speciellt med dessa?
Läste i Ridsport att de ifrågasatte varför man ska importera detta långväga ifrån med tanke på det klimathot vi lever under. Är därför nyfiken på vad som är så bra med dem/hur nödvändiga de är…
#13 Det kan man verkligen fråga sig…

Ja det är väl kanske inte så bra, men själva stenen är väldigt bra faktiskt.. den är dryg, och innehåller även mineraler så hästarna får i sig det mesta.
Om nu Charlotte är återförsäljare så kan hon säker skriva ner mer info om dem.. jag kommer inte ihåg just nu vad innehållet är..

#15 ja ha har vi fått in dom i fyrkanter också? Då ska ja kolla på de på Måndag.
Har bara ett sto som har en sån sten just nu men ska köpa mer =)
Här kan man hitta info om att det är rent trams:
http://poisonfluoride.com/pfpc/html/himalaya.html
http://home.student.uu.se/maer5745/2007/04/terfrsljare-frsvarar-himalayasaltet.html
Analys på stenen, som visar på att man betalar mer för denna stenen som innehåller "7 gram av en blandning av barium, kalium inklusive radioaktivt sådant, järn, sulfat, magnesium och diverse knappt mätbara föreningar." (citat från Bukefalos).
http://www.klokast.se/GIE/Salt/HANALYS.pdf
Det finns alltså spår av tungmetallar och radioaktiva ämnen i denna saltsten. VARFÖR vill man ge sådant till sin häst?
#17 Vad skönt med människor som letar och letar och hittar det dom söker
Är det inte bättre att bilda EGNA uppfattningar och skaffa EGNA erfarenheter än att sitta och leta i diverse bloggar efter fel på dom grejer som annonseras här? Jag är precis ny på detta med Himalayastenarna och glad i hågen sätter man ut annons på detta Forum för att kunna erbjuda denna produkt då jag vet att många använder dessa till sina hästar och är mycket nöjda. Sen måste någon mycket duktig människa förlöljiga detta. Tack för det! Jag skrev för några dagar sen om negativitet på detta forum (och även i andra sammanhang) och nu är vi där igen. Nu kan man alltså inte annonsera här utan att det helt plötsligt ska läggas in diverse länkar till studentbloggar mm. som talar om att det är farliga grejer man säljer, löjligt! Men men, då vet jag att detta forum inte är rätt plats att försöka erbjuda shetlandsfolk bra produkter. Detta var bara början på något bra men blev även slutet! Tack för det!
Amor vincit omnia 
Charlotte!! Jag vill veta mer från dom som verkligen VET! så om du vill berätta för mig om dessa stenar så är jag idel öra. Har aldrig tidigare hört talas om dom så jaghar ingen anning om vad det är för något.

Jag tycker ibland annonser här bemöts lite trist. Man är själv inte spekulant, men har många åsikter om vad som är fel. Likaså när hästar läggs ut på annons, majoriteten av de som kommenterar inläggen är de som förklarar varför just de inte kan köpa hästen. Jag tror faktiskt inte det intresserar annonsören det minsta.
#20 mycket bra skrivet Annette
#19 Jag skickar dig ett PM.
Amor vincit omnia 
#22 Tack

Har sett dessa stenar hos en körinstruktör här..Har aldrig provat men de ser goda ut
…
Jag kommer testa nångång, men ekonomin fick avgöra senast så se kostade lite mer änen vanlig som mina "äter" med förtjusning.

Mina hästar kommer fortsätta äta himalaysaltstenarna. Ja stöttar dig Charlotte som att ja vet att stenarna uppskattas av hästarna här.
Så många som börjat klaga på vad andra skriver att man snart inte vet om man vågar öppna munnen längre. De finns olika åsikter om allt men i bland går de lite överstyr.

Bra skrivet Annette !
Mina äter stenarna o det tänker dom fortsätta med !
Skönt att läsa att många ändå bildar sig egna uppfattningar om saker och ting och inte bara går efter vad andra spyr ur sig eller hittar på bloggar!
All reklam är bra reklam heter det ju och jag har nu fått flera beställningar, Tack!
Amor vincit omnia 
#27 Och faktumet att jag länkat till flertalet analyser av stenarna det ignorerar du och väljer att istället framhäva en blogg? Gissningsvis så gör du det för att försöka få forskningen kring stenarna att verka mer oseriös.
Hade det varit jag så hade jag blivit glad att få veta att jag matat mina hästar med tungmetaller och radioaktiva ämnen, men det är jag det.
#28 Jaja!
Amor vincit omnia 

Oj, det verkar vara lite känsligt det här! 
Jag tycker inte att det är märkligt att man är intresserad av vad man matar i sina djur, så frågan vad det är som gör dessa stenar så bra/skiljer dem från vanliga salt/mineralstenar tycker jag är berättigad.
Om man som försäljare inte vill/kan svara på grundläggande frågor om den produkt man säljer, så kanske man ska tänka sej för innan man marknadsför den… Jag tycker inte att det är seriöst att möta frågor/eventuell kritik med att anklaga folk för att vara negativa eller försöka smutskasta säljaren.