SSS-utställningar!
Hejsan kära shettisvänner!Jag hoppas ngn kan ge mig svar på följande frågor.
1.Vad krävs för att få ställa ut i sss-utställningar?
2.Måste hästen vara vacsinerad mot influensa?
Tacksam för svar!
/Jullan
Att du har en registrerad Shetlandsponny och att du själv är medlem i SSS.
Nej, inga krav på att ponnyn skall vara vaccinerad mot influensa.
Måste man vara medlem i sss för att ställa ut tex i Nossebro om jag betalar 500 i stället för 200 är inte detta okej då eller måste jag lösa medlemsavgiften i sss också då blir det väldigt dyrt helt plötsligt.
Japp, det är 500 :- för övriga men skall man då visa på flera utställningar under året så blir det dyrt. Bättre då att lösa medlemskap. Det blir 50 :- mer för en utställning.

Som medlem i SSS får du även en jättefin tidning 4 ggr om året.
Jag tänkte bara visa en gång i år och sedan lösa medlemsskap till nästa år i stället. Men det räcker alltså att betala 500 om jag vill ställa ut en gång, jag måste inte vara medlem?
#5. Ja, det räcker att betala 500 :- för 1 /gång.

Har du betalt 500:- i anmälningsavgift behöver du inte vara medlem. Blir lite fundersam, är det inte dubbel anmälningsavgift för icke medlemmar? Då borde det vara 400:-.
Trodde också det var dubbel anmälningsavgift. Men enligt propparna så är det 500 :- för övriga dvs. icke medlemmar i SSS.

Okej, jag är ju medlem så jag har inte hållt ordning på det så noga.
ja, jag har betalat 500 men var också fundersam över att det står dubbel avgift och 500 men jag tog det säkra före det osäkra..
Tack för svaren.
okej tack!
Hur blir man medlem då?
Vad kostar medlemsskap
kolla på SSS sida www.shetlandsponny.se
Sedan i menyn till vänster hittar du medlemsskap.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Man betalar in sin avgift, sen är man medlem!
Vad det kostar kan du hitta på www.shetlandsponny.se
Som medlem får man de resterande tidningarna på det året. Om man inte blir medlem i början av året så får man KÖPA de tidigare utgivna tidningarna!
# 15 Helt rätt, betalar du in medlemsavgift nu, får du kanske bara nr. 4, möjligen även nr 3.
Jag betalade in 7 mars, och nr. 1 hade då ännu inte kommit ut till medlemmarna, men jag fick INTE tidning nr. 1 i alla fall! Jag skulle få köpa den! Jag blev (som ny medlem) besviken och kände mig inte välkommen i sällskapet!!!