God morgon 080503
Uppe innan tuppen!
Strax bär det av till Fredericia 73 hingstar att beskåda om alla dyker upp. Det startar klockan 07 med visning på hårt underlag, men vi siktar på exteriörbedömningen som börjar klockan 09.
Veritas odium paretFörvånad

God morgon!
Nu skall jag försöka peta i min lite frukost, sedan bär det av till stallet. Mamma och jag skall åka till Nossebro för att löshoppa Hedda och Rosa för första gången. Det har regnat i natt och även hela dagen igår, så de är säkert väldigt läckra. Ångrar nästan att de inte fick gå in i natt. Tur det inte är utställning ;)
Detta tar nog större delen av dagen, är ju 10 mil åt varje håll, så jag får se vad som mer blir gjort idag.
Ha en trevlig dag!
God morgon
#0 Ha det så trevligt. Jag skulle egentligen vara där också, var himla trevligt förra året.
Oj då det finns folk som är med på aktiviteter… (ironi).
Själv ska jag rida min Ville på lektion idag, och i eftermiddag kommer kompisar och då ska jag göra årets första rabarberpaj. Mums. Och mellan varven ska jag gosa med ZickZack!
God morgon!
Ska ut och ge hästarna frukost sedan blir det städning hela dagen
. Kalas imorgon. Här skiner solen och fåglarna kvittrar.
Ha en bra dag alla!
God morgon!
Jag skall oxå på löshoppningen hos Kristina Blad idag… oroade dig inte Anette min lilla är inte heller så ren… dessutom fäller hon i massor.
# 3 Tyvärr är det ofta så med aktiviterna… i höstas var vi bara 4 deltagare på löshoppningskursen… nu i vår är vi 8 stycken… så det går framåt i alla fall. Sen är det ju roligare ju fler man är som slutligen kanske åker till treårstestet/kvalitétstävlan och visar folket med de större ponnierna att våra små "inte bara är söta".
Ha en bra dag alla!
Hej! Idadg ska jag åka och kolla på Marie Karlhe som kommer till vår klubb och har träning i helgen! Ska bli jätte spännande! Men vädret ser inte allt för trevligt ut men detn kanske spricker upp så småningom.
God morgon!
Snart ska vi ner och fortsätta med betet. All gammal taggtråd är borttagen och det är trimmat runt hela hagen så nu ska bara några nya stolpar ner och så isolatorer och elrep, sen är det invigningsklart. Skönt! Det är så stort och fint så till mina små damer borde det gott och väl räcka hela sommaren. Skönt att det är ordnat.
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia 

morrn morrn
Hemma efter nattens fölvak i stallet. Inget föl men en mkt lurig Rosa i natt, Hon har inte ätit ngt hö och legat ner mest hela natten. Pendlat i temp mellan 37,1-37,9. Men nu är hon ute och ja tänkte att ja smiter hem en sväng och gör lite ärrenden.
Bastic släpptes på bete med sin bror igår. Så härligt dom har de i skogshagen nu. De låg och sov i en hög när ja var nere och kollade till dom i morse.
Lite små pyssel idag. I kväll är de grillkväll med stallägarna och de andra inackorderad. Ska bli så trevligt. Hoppas lilla Rosa vill föla innan man ska börja jobba igen. Annars är man ju ledig om en vecka.
ha en bra dag alla
Go morron!
Idag så är Trine lite loj och vill inte äta sitt hö lullar runt o plockar nåt strå för syns skull,endera är det på g eller så håller väl fölis o lägger sig till rätta.Är slapp i bak och har ett jumbojuver dock inte fyllt ända ut i spenarna än.Tilia syns inget nytt på.(har börjat gå över tiden nu)
Ska ut och kratta klart gräsmattan så då har jag koll på henne sen ska ungarnas studsmatta upp.då är dom sysselsatt sen
.
Sen får vi se vad som händer…
En trevlig helg önskar jag alla !

Go förmiddag
har sovit så illa inatt, tankarna på Loni bara snurrar i huvudet, det är så hemskt, saknaden är så enorm..
Men vi har nu släppt ner Tom o Anja på betet, Jozo går med Natasja o fölis. Fairon o Beyla går i skogen o nu börjar det kännas bra.. Yaght åker på ett stort hingstbete i eftermiddag och Naömie åker oxå.. nu börjar antalet hästar minska o det känns ok. kan tänka mig att dra ner lite till faktiskt, det finns ingen lust kvar att hålla på…
men vädret är kanon idag och man får glädjas åt det !!

Goddagens
Idag skulle jag varit upp till stallet med DEnnis och ridit och mina föräldra sklle passat de andra två, men så vart det inte istället har jag fått trösta chockade barn.
Vacknade gick ner för att göra frukost, möts av en sur Stefan som sitter i telefonen sen börajar han packa sina saker och kramar om barnen som inte fattar ett dugg och säger hejdå . Till barnen säger han vi syns snart igen.
Jag fick så fint förklara att deras pappa flyttat ifrån oss, deladvårdnad hade han mage att kläcka ur sig när han gick, han som knappt brytt sig om barnen elelr orkat med dem när vi varit två men delad vårdnad ska han ha, Playstation spelet han köpte för 2 år sedan till barnen tog han med sig t o m barnens egna spel till den, men de såg jag till att det inte gick de fick plocka ur dem.
Sen hans föräldrar som håller honom om ryggen i allt även när han sårar sina egna barn mm, de tyckte t o m att det va fullt på sitt klara att han skulle få ha mitt abonnemnag med telefon bara för han betalat förrut men herregud då bodde vi ihop.
Nån som vet vad man har för rättigheter och skyldigheter när man separerar , PMá gärna mig.

#12: Många advokatkontor och jurister har kostnadsfri rådgivning per telefon - kan vara värt att prova. Lycka till!

#13 Ska kolla runt sånt direkt på måndag, samt anmäla på skattemyndigheten att han inte bor här längre.