I miss you <3
Satt och tänkte tillbaka i tiden på Ester … Min första ponny, Shettis på 16 år … och ca 103 cm mkh
jag minns hur glad jag vart när jag fick höra att mamma hadde hittat en shettis till salu .. jag skulle få en egen häst :D , jag var världens lyckligaste = D , vi åkte ditt och jag kommer ihåg spänningen i kroppen och hur ja vart ivrig när jag såg super söt skimmel i hagen, jag viste att det var hon. jag kännde det. jag gick en promenad med henne. betämmde mig. vet kom och gjorde en lite lätt undersökning. lastade henne och åkte hem. jag hade gjort jätte fint i hennes box. hade köpt nya rycksakr och allt :D , hehe.. släppte in henne i hagen. hon tittade runt och alla andra hästarna tittade nyfiket. Ester gnäggade och började gallopera runt o bockade av glädje : D …Tiden gick jätte och Ester skulle få föl (det viste vi ju redan när vi köpte henne men ja), hon fick mjölk i juverna och vi bara väntade ..:D , , men det började "rinna" ur henne. vi ringde vet. och åkte dit för att göra "ultraljud" . vet. var stressad och SUR och typ efter 5 SEK så var han klar och "skrek "att det inte var nått, och tog perngarna och plöste i ficken… mamma frågade om hon inte skulle ha nån medec lr nått ? , vet.svarade knappt utan bara gick ..-,-
. ja vi åkte hem.. det vart bara värre hon fick ont och bara gick saktare , vi åkte upp till en annan vet.(gävle, ) . dom sa att den föra vet. skulle ha gätt henne medecin och "rensat" henne. för Ester hade kastat hennes föl när den var bara "en klump" och det var en massa rester i hennes kropp kvar s å det vart inflammation…Ester rönkades och vi fick medecin o allt… det hjälpt einte. vi åkte upp ditt igen . Ester hade ondare, och gick jätte sakta. Hon fick medecin(kommer inte ihåg allt vad honfick ) och en jätte bra hovlagare kom och "vände" på skorna så det vart "öppet" fram vid tån. när vi kom hem sprang hon typ ut ut transporten och hon var jätte pigg och jätte glad =) , Då tänkte vi .. hon är FRISK : D *jippe* , men dagarna gick och hon vart DÅLIGARE en vad hon hadde varit,. kunnde knappt få henne ut i hagen. fick åkte till vet. igen. hon totalt vägrade att gå in i transporten. fick andvända en massa rep osv .. hon gick väl in efter ett långt tag. när vi kom in så sa vet. att nu hade hon fruktansvärt ont. rönkad henne o lite sånt . jag stog med Ester inne där dom rönkade när det vart klart. jag HÖRDE att vet. sa att det finns inget att göra . och Ester verkligen LED . jag började gråta. Ester tittade på mig som om hon ville trösta meyy
.
, mamma kom till mig och bara grät , tilloch med vet. började gråta. vi klappade ester o pussade henne … vet. skulle ge henne en spruta så hon inte skulle ha ont sista tiden hon var i liv. DÅ fick hon då fick hon KRAMP (första hästen som fick det i hela världen(!!!!!) ) så hon SKAKADE och FLÖG runt i hela rummen och hållde på att trycka in mig i vägen (hon var inte vid medvetande då) … . vet. skrek till mig att jag skulle flytta mig, jag var svårt chokad och fattade inte. mamma skynnade och och dra i väg mig på sidan , Ester rammlade ihop och skakade och SKAKADE, ! vet. la en svart duk över hennes huvud. Ester flåsade och svettades. hon började lunga ner sig, jag bara skrek och grät , ! , Vet. lädde henne i boxen efter hon hade lungnat ned sig, folk som var där hade hört hur det dunsade i "rönk rummet" , dom tittade förskräckt när dom såg mamma och mig kom och bara grät . jag rammlade flera gånger och kunnde knappt gå . jag skakade. hemskt är ordet. , jag satte mig i esters box och hon fattade inget. hon tycke väl att vi kunnde åka hem nu när hon var "frisk" och inte hade ont .
, jag gav henne en stor kram, sa att jag älskad henne och att jag alltid kommer att minnas henne. mer en så fick jag inte ur mig. tiden gick o vi åkte hem vid 3-4 och kl 6 skulle hon avlivas. jag orkade inte stanna längre, det går inte beskriva. ,vet. sa att hon hade diabetes och det var derför inte hennes kropp tog i mot medecien.hon hade dröktighetes fång, av den värsta fången en häst kan få . om den första vet. hade "rensat" Ester och givit henne medecin så kanske hon hade varit vid liv nu. åkte till ägaren av stallet som vi hyrde in Ester hoss. usch det var en sorlig stund. jag kunnde inte ens så på mina egna ben. …. tiden gick och nu sitter jag här och har eget stall och två fiina hästar. Men jag saknar Ester stort av mitt hjärta <3, Kommer alltid ha finna minnen av henne !!
(¨v¨) SkogMyrens Ester (¨v¨) - du finns alltid i mitt hjärta