Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 622 ggr
sara-ek
0

ideér till agility uppvisning?

Jag har fått i uppgift att visa upp shettis agility som paus underhållning under en hopptävling. Vill säga att det ska var ganska kort men ideér krävs, jag har då inga sånnaFörvånad

Tänkte att det kanske var någon här som hade några bra tips;)?? Allt är motagligt:D

PP
0

När jag blev ombedd om detsamma på ridskolans luciashow, gjorde vi en tävling mellan ponny och hund. Två parallella banor med liknande hinder. Det var rätt kul. Fast det kanske berodde på att hunden inte var så intresserad, så att jag och Gwyneth vann rätt enkelt..! Flört

Mot en tränad agilityhund har man nog dessvärre ingen chans. Fast det kan nog vara lika kul med en parallelltävling med två ponnyer.

Ahnna
0

Var på en familjedag på en ridklubb häromdagen, där de hade shettisagility. Två likadana banor bredvid varandra och sen startade ponnyerna med sina handlers i var sitt lag. Snabbast med minst antal fel vann.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

IdaT
0

Ja, mina tips är:

- Slalom, alla kan nog känna igen det.
 - Presenning, att gå över, om du har medhjälpare kan dom lyta den eller att du sätter upp den på hinderstöd och går under den.
 - Hopphinder, även här något som alla kan känna igen, kanske en symbolisk höjd på 30 cm…
 - ställning med plastband, kanske två hinderstöd och en bom/kvastskaft, som man sätter plastband på, som ni går igenom.

Träna(!) på detta, så du vet hur din ponny reagerar på presenningen och plastbanden.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

sara-ek
0

Tack för tipsen:D