God morgon 2008-05-04
God morgon!
I Stockholm (på norrsidan åtminstonde) är det mulet med ganska regntunga moln. Tyvärr inget regn att tala om i natt. Det hade suttit fint med en rejäl regnskur nu, för betets skull. Gärna nattetid.
Idag står tvätt (urk) av barnens kläder inför kommande skolvecka på schemat. Och sen blir det roligare saker - hagkoll, dvs fixa staket efter älgarnas klumpedunsande genom sommarhagarna under vintern.
Hoppas alla får en bra dag, och att det fötts en massa fina föl i natt som mår bra (och deras mödrar också såklart). Tycker det varit mkt strul sista tiden för många. Hoppas det slipper bli fler som drabbas…
Ha det!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Mors! Är du uppe redan Cattis? Eller har du inte gått och lagt dig…. Idag är det körning en tur med Elin på fm, och sedan väntar jobbet halv två. Jag har bestämt att Zabina och fölis får vara ute TROTS att hönsmamma inte är hemma! ZickZack är jätterädd för tråden, så jag vet inte vad som skulle hända, och Bosse är hemma, men så är det, lite "hippokondrisk" är jag allt!!
God morgon
Sitter på jobbet, är otroligt trött. Ska aldrig mer göra vändpass… Inga föl här, verkar inte vara på gång heller.
Ha en trevlig dag!

Här är himlen alldeles blå fortfarande, riktigt varmt och skönt ute. Men om det är tunga moln i Stockholm lär det nog vara det här också snart. Selene mår fortfarande bra, någon som vet hur snart man kan se om det blivit någon infektion, kommer det fort eller kan det dröja flera veckor? Hoppas verkligen att hon klarar sig från komplikationer.
Idag är Micke och springer halvmara i Gävle, heja heja!

#3 De är borta nu, sedan ett par timmar tillbaka skiner solen för fullt! :-)
/Cattis

God Morgon
Nu har vi tömt hela stora stallet, o ska börja högtrycks tvätta, ska bli så skönt, men tomt är det… Har varit runt o kollat pållarna på morgonen, alla mår toppen ! men va lite hästar som är kvar…
Ska strax åka o handla o så, sen blir det ute städning hela em..
Hoppas fler anmält till uddevalla, så vi får dit båda domarna !!!
en liten bild på ett av Jäboruder fölen e. Jozo… ännu namnlös.. mamma är Tessa Rose vd Belschuur

God förmiddag!
Vackert väder här också. Jag skall lägga tvätt. Efter lunch skall vi på ungarnas avslutning i miniorer/junirer. Sedan blir det stallet. Shettisarna får sova inne i natt, för hela bunten skall till hovslagareskolan i morgon bitti. Kan ju vara snällt och inte komma med alltför skitiga och dyblöta hästar, om det blir regn. Dessutom har vi en svårfångad dam, så det är lika bra att veta vart man har henne när det blir dags att åka.
#5. Det behövs ännu lite fler anmälningar för att det skall kunna genomföras med båda domarna. Har just pratat med utställningsansvarig.

God middag
Har varit hemma och sovit en stund efter en lååång natt. Rosa var orolig i mellan åt i natt men ändå inget föl. Ja ja hon fölar väl när hon vill. Men hon rullar fram här hemma nu. Tog henne på en promenad i går runt hagarna och tokmajan var helt skövild. Trava och bocka och tyckte livet var toppen.
Var och kollade till bröderna på betet i morse =) de hade så mysigt. De brottades och galopeprade och hoppade över stock och sten. Men de kom fram och hälsade i allafall =)
Ska snart ner till min bror med familj och käka lunch. Sen blir det hem och stallet igen.
ha en fortsatt bra dag
#5 åååå Jozo bebis vill haaaaa
God förmiddag!
Solen skinner och vi har jätte varmt och skönt i skåne.
Idag blir det storstädning för i morgon så kommer anticimex och ska utrota mössen som springer i väggarna, äckliga små kryp. Förhoppningsvis kan dom göra något åt råttorna i stallet också.
Fölis ska få sova ute i natt tänkte jag. Jag går inte ner i stallet så länge råttorna finns där så stackars Christoffer sköter mockningen nu.
Trodde jag skulle få föl i natt men det blev inget, förhoppningsvis så fölar dom ute i dag istället då.
Ha en skön och varm dag alla
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#4 Hm, nu är det fullt med stackmoln på himlen.

#9 Ja, jag gav dem din adress :-)
/Cattis

Goddag
Natten har tillbringats trängandes i en dubbelsäng med tre barn, den nu fd sambon ringde och frågade om han skulle ta barnen idag men då vi är bjudna på mat så ska han ha dem nästa helg. Jag som trodde det skulle kännas bra när allt nu va över men ännu så är det inge roliga känslor som rör sig i kroppen men man har väl inte landat än. Blir nog bättre när allt är klart med delning, allt runt barnen mm.
Puzz skulle ha blivit riden idag men ryttaren Dennis vurpade på sina rollerblades och slog sönder ena knät rejält så stripsen jag hade kom till användning att tejpa igen knät med, en rejäl flik hade lossnat.
Det som va så fint väder ett tag , nu ser det mer och mer regnsjukt ut.
Ha en bra dag , och var rädda om varandra. Man vet aldrig var morgondagen har i sitt sköte

God efter middag
Idag har jag varit och tävlat med min hund Yoggie,vi tävlade i spår,vann klassen och blev uppflyttade,jätteduktig vovve.
Så nu väntar stallet…………………….
#12 Grattis!