Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1018 ggr
Charlotte-J
0

Köping på lördag!

Läste någonstans att det var domarbyte pga. sjukdom, vet någon vilken domare som är utbytt och vem som ersätter??

Amor vincit omnia Kyss

Cattis
0

Arne är sjuk och ersätts av Inga-Lill Hoveklint. Men det blir tydligen klassbyten också, då I-L är jävig i vissa av Arnes klasser.

Johanna kanske kan berätta hur det blir?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Charlotte-J
0

Hur blir det då med "SUCH jakten" om hästen man visar har dömts av I-L tidigare och fått 41 och hon nu ingår i domarparet på lördag. Brinner det inne då??

Amor vincit omnia Kyss

Cattis
0

Japp. Om du syftar på ex en hingst som kommer att dömas av dem båda.

Du får prata med de ansvariga. För detta ställer ju till det för flera som jagar SUCH. Men det är nog inte så lätt för dem heller, om domaren man anlitat blir sjuk… Då får väl bara ena domaren döma? Man har ju trots allt anmält till en viss domare/domarpar… Jag vet inte hur reglerna är i just sådana här fall, men kolla med de utställningsansvariga.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Johanna-Granberg
0

Då Arne har ifrånsagt sig att döma utställningen i Köping med kort varsel så blev det Inga-Lill Hoveklint Hyttring som kommer att döma då hon var den enda som kunde komma med kort varsel.

I klass 1 så kommer Annika gå in och döma de föl som Inga-Lill är jäv på. Sedan så kommer klass 15 och 6A från Annikas ring att byta plats med klass 12 A och 12B från Inga-Lills ring, förhoppningsvis så blir det ingen tidsskillnad.

Vi hoppas att Ni deltagare har överseende med detta då det tyvärr inte är så lätt att få tag på domare med kort varsel. Bättre att göra så här än att ställa in.

Är det något så ring Magdalena Hoveklint på 021-55740 (kväll).

MVH Johanna

Charlotte-J
0

#4 jag har absolut överseende med att en domare byts ut med kort varsel pga sjukdom. Men det är ju lite tråkigt att "SUCH jakten" brinner inne då. Jag får kolla med Magdalena om det kan gå att lösa på något sätt.

Amor vincit omnia Kyss

Angel
0

Jättebra att ni kunde ordna med ny domare! Det är så trist när det ställs in.

Ellinor Johansson
0

Vilken tur att Inga-Lill Hoveklint Hyttring kunde ställa upp med så kort varsel.

# 4  Klart att vi har överseende, att någon blir sjuk kan ingen hjälpa. Jag är helt övertygad att om att ni gör det bästa av situationen. 

# 5 Vad tycker du är alternativet om det inte finna någon domare? Strycka alla Arne Emanuelssons hästar? Det finns fortfarande utställningar kvar i våran region att jaga SUCH på i år.

Charlotte-J
0

#7 Det var värst Ella vad "taggig" du var då, trött efter helgen Flört

Klart att man inte skulle strukit bort alla Arnes hästar, det har jag överhuvudtaget inte nämnt. Och visst finns det utställningar kvar att åka på men det ska funka i praktiken också. Vi har planerat att visa andra hästar än just denna på övriga utställningar. Och som jag skrev i mitt förra inlägg så har jag full förståelse att domare byts ut med kort varsel, det var inte just "det" som var grejen.

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

Det går ju att fortsätta SUCH-jakten nästa år.Flört

Charlotte-J
0

#9 Ja, visst kan man göra det. Livet rasar ju inte för det här! Glad

Amor vincit omnia Kyss

Kratern
0

#10 Omöjiga tanke… men det är ju inte garanterat att du skulle fått 41p för Arne och då skulle ju "SUCH-jakten" ändå fått fortsätta. Eller…?

Charlotte-J
0

#11 Jag har 2 stycken 41 och behöver en 40 till. Det var inte bara Arne som skulle döma utan båda dömmer hingstarna men i och med att I-L ingår i domarparet nu så räknas inte denna utställning för vår del i SUCH jakten.  Men men, sånt är livet på en pinne Flört

Amor vincit omnia Kyss

wessis
0

Tycker folk ska vara glada att en domare kan hoppa in med så kort varsel så man slipper ställa in. Ni ska bara veta hur svårt det kan vara  med domare fast man är ute i god tid.

Ställer ni ut enbart för SUCH???? som sagt det går väl flera tåg i så fall.  Tycker inte det är så mycket att diskutera heller…Är Arne sjuk så är han och ingen är skyldig till det………Alla gör så gott dom kan, även om vissa känner en besvikelse.

Ellinor Johansson
0

# 8 OK lite taggig kanske, men dit problem med SUCH känns litet i förhållande till utställningsledningen i Nord som helt plötsligt saknade en domare.

Annette
0

Arne står som domare även i Gråmanstorp 23 sept. Det kanske blir domarbyte även där?

VeronicaP
0

Arne ska även döma Riks för russ i Tingsryd den 20 augusti

Charlotte-Aveback
0

Lycka till i morgon, alla ni som skall till Köping!