God morgon!
Här i Färentuna, Stockholm är det sol med lite moln och lagom bris i luften. Ca 20 grader varmt. Ponnyerna ser ut att mysa i hagen nu när de värsta bromsarna och insekterna försvunnit. Dessvärre har gräset också försvunnit och snart är det kriis.
Funderar på om jag ska åka till Köping och kolla på utställningen i morgon men nä, jag tror det blir till att stanna hemma. Har såå mkt att göra och de få "lediga" dagar man har förmligen rusar iväg. Lycka till önskas morgondagens alla utställare och arrangörer!
HAHAHAHAHA Anna den var ju super fräck!!!
god morgon får jag väl säga har precis stigit upp
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God morgon!
Vi håller på att bygga torkrum till täckena i stallet. Kommer att bli jätteskönt i vinter. men nu e det tråkigt…
Jag vill oxå guppa runt i en bad ring!

God dag på er.
Idag har vi haft koll på stallet för att se om vi får det där jätte löjliga tillståndet som man måste få ha grrrrrr..
Det som retar mig allra mest att det kollas takhöjhd, boxstorlek , gödselplatta osv osv men inte fan var hon ute i hagen och kollade hur hästarna såg ut..
Vilket är viktigast att hästarna ser fräscha och välvårdade ut eller om det skiljer någon cm till tak eller box storlek.
Men vårat dög nog då hon sa att tillståndet kommer om någon vecka hm.
Dyrt är det med 650 kr i timmen hon var här i en halvtimme och jag får nog betala för 3 timmars arbete hur ska jag veta att hon arbetar så längemed just mitt fall … Sen får vi även betala en årlig kostnad på ca 850 kr för att vi har mer än 10 hästar .. Jag lbir så jävla irriterad på sverige och deras …..
så där nu har jag avreagerat mig lite *S* fast jag kommer aldrig att accepterar att det ska vara så här om jag ska vara riktigt ärlig..
Halloj!
På förmiddagen har hovslagaren varit här och tagit halva gänget. Ska snart börja packa inför morgondagen i Köping.
#1 Hur var Royal Welsh Show?
phu skönt jag slipper det än så länge det där med tillstånd, det viktigaste måste ju ändå vara att hästarna mår bra och får leva som hästar, jag förstår så väl att det är irriterande
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#5. Det är inte ofta man hör dig grinig.
Men jag håller med, det är för krångligt med alla tillstånd.
Själv har jag just jobbat klart för idag, skönt. Bara jag hemma, njuter av tystnaden.

#8: Du har inte glömt att kolla posten, va?

#9. Posten är kollad, var bara reklam från postkodlotteriet. Hoppas på roligare skörd nästa vecka.

God kväll! Äntligen hemma inte alltför sent idag. Kom en rejäl skur regn när vi tröskade så det var bara att köra hem igen. Ikväll ska jag försöka att inte göra ngt alls, mer än mysa med hästarna och kanske titta lite på tv, för det är ngt jag inte gjort på hela sommarlovet.
#5 Håller med dig om det du skriver. Är så urbota löjligt. Har precis skickat in papper på att vi har får. Sen får man se till så att man inte flyttar dem till en hage på ett annat ställe, för då ska allt bokföras. Får se till så att de går här hemma hela somrarna hädanefter för sånt trams håller jag inte på med.