Hingstpremiering 3 maj
Någon härifrån som ska på hingstpremieringen i luleå den 3 maj? =)
kommer vara där och fota i alla fall.
/ Linda
En liten hingst från Martina Niemi.
Här finns de anmälda hingstarna:
http://www.svehast.se/sh/doc/1076.asp
Veritas odium paretFörvånad
GRATTIS Jenny Rehnman
till ett väl genomfört bruksprov och en idag JÄTTEFIN hingst som har tagit sig mycket på sistone.
JR Orlando fick fantastiska 42 poäng.
Almnäs Real Stallion fick 37 poäng och Gaterly Golden Dreamcatcher fick 30 poäng.
Till det tråkigare hör att det var otroligt nära en dödsolycka.
Då en Nordsvensk brukshingst tog sig lös (grimskaftet gick av i läderdelen) och gav sig på en annan nordis.
Ägaren försökte ta fast den och då "hoppsparkade" hingsten bakut bara några decimeter från ägarens huvud som precis hann ducka och vrida sig bakåt och på så sätt lyckades undkomma.
Nåväl halt o lytt kunde denne glädja sig åt att hans hingst gick igenom på fina 41 poäng.
Kontrollera utrustningen i minsta detalj inför hingsvisningarna för att i mesta möjliga mån undvika sådant. Säkert i detta fall var det inte något fel på grimskaftet men det höll i alla fall inte.

Grattis Jenny! Vilken uppfödarframgång! 
Grattis Jenny! Vilken härlig hingst!!

Grattis Jenny!! Så kul!!

Grattis Jenny

Grattis Jenny!

Grattis!
Även på Kallblodspremieringen på Grevagården kom det en hingst lös. Det slutade också väl, som tur var, men det var riktigt otäckt att se.

Grattis Jenny till din fina Hingst.

Min nsv hingst kom också lös på Grevagården - 99. Med ny inköpt utrustning. Tur var så hände det inget.
Grattis till Jenny!
Grattis Jenny till din fin fina hingst!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Grattis Jenny!
Många grattis!
GRATTIS Jenny.

Stort grattis Jenny!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Jag säger det igen, GRATTIS Jenny! 
Jag hade turen att följa med Jenny och Orlando och titta på alla fina hingstar. Jättekul dag, fast nu är man trött och uppblåst av all skräpmat 
TACK för alla grattis!!!!!!
Det har varit en helt fantastisk dag, tror knappt att det är sant!!! Orlando fick på bruksprovet 9-10-10-8 poäng (höll på att svimma) *asg* och ext 9-9-7-9-8=42… Jag är såååå GLAD!!!! Mest glad är jag för alla fantastiska lovord dom hade att säga om honom, det var så himla kul!!! Jag är sååå GLAD!!!! :-) (bilden i #4 är från 3-årstestet förra året såg jag :-):-)) GLAD!!!!
GRATTIS till Orlandos resultat på premieringen.

stort grattis Jenny

Grattis! Det måste kännas otroligt bra!

#19: Wow, vilka siffror! Än en gång grattis Jenny till en riktigt fin uppfödning! 

Grattis Jenny, vilket fint bruksprov !! du hann ivf ! lycka till med honom nu.
Grattis! Var den den "vanliga AVN" som dömde eller var det någon annan? Vilka fina poäng du fick Jenny på både körningen och exteriören 
Delad glädje är dubbel glädje :)
Tack igen för alla grattis!! 

Det var Morgan J och Madeleine B ur AVN (var så virrig så jag uppfattade inte ifall det var ngn fler som var med och dömde
) Sedan var det Lennart Ehnberg (raskat.domare kallblod & ext.domare B-behörighet) som dömde bruksproven

GRATTIS Jenny, fy bövelen vad roligt!!

Grattis till de fina poängen, både på bruksprovet och exteriörbedömningen!

Grattis Jenny! Så himla kul att det gick så bra. Det är en riktig gokille du har 
Grattis!
Grattis!! Han ar jattefiin!
Grattis Jenny! vad vacker han är.