Fölboxen - Paradisets Geisha
På stuteri Paradiset har det förstfödda fölet för året också kommit, och det blev ett svartskäckigt stoföl vid namn Geisha. Hon är e. Gaico vd Koningskamp.
**2008-04-29 ~ Paradisets Geisha
**
Natten den 29/4 bestämde sig vårat sto Gonda v Valburg att det var dags för att föla. Hon hade satt rejäla vaxproppar och det droppade mjölk om henne då och då så det var ingen tvekan om att det var dags. Efter att ha tittat till henne ett par gånger så hade klockan hunnit bli 01.30 då jag kom upp till stallet igen, då hade Gonda lagt sig ner och hade krystvärkar, efter att ha krystat så huvud och ben kommit ut så gick jag in och avlägsnade hinnorna och rensade luftvägarna och sedan hjälpte jag henne försiktigt att dra utt den lilla, inte för att det behövdes så, men för att hjälpa till. Väl ute så var klockan 01.40 och Gonda hade nu fått ett fint svartskäckat stoföl, lyckan var stor när jag kunde konstatera att hon nedkommit med precis det vi önskat, full pott kan man säga. Vid 02.00 kom efterbörden och den var helt okey och sedan tog det ca 1 timma till innan fölisen diade för första gången, jag stannade tills jag såg att fölis diade ordentligt en gång till innan jag lämnade dem ifred. Vårt lyckotillskott heter Geisha av Paradiset.
Foto: Mija Björkroth - bilden får ej tas/lånas härifrån utan fotografens tillåtelse.

Vill Du visa ditt föl här i fölboxen? Maila då bild och info om ditt föl till cattis@monkeytoys.com så lägger vi in en artikel om ditt föl.
Stuteriets hemsida
Tidigare föl i fölboxen
- Ødegaarden's Silver Hope
- Hippotekets J…? (nr1)
- ZickZack
- Drakgårdens Black Devil
- Thorshøjs Trym
- Stall Östbys föl
- Hasselbos J…?
- Hällofan
- Lyckes Melizza
- Mästergårds … ?
- R… of Northstar
- Namnlös rödblack
- Wilmas Wanda
- Sune
- Ekskogens Baronessa
- M … of Northstar
- Sweet Little Red Flame
- H … of Northstar
- Spektras P … ?
- Skärgårdens New Rose
- Axtorps CalvinKlein
- Upplundas Nicole
- Slättens Shanti
- Sollidens Chelzea
- Fantas Dancing Queen
- Mars 2008
- Sammanställning över fölboxen 2007
- Sammanställning över fölboxen 2006
Har du också fått föl?
Vill Du visa ditt föl här i fölboxen? Maila då bild och info om ditt föl till cattis@monkeytoys.com så lägger vi in en artikel om ditt föl.
Av: Cattis
- [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('Cattis'))
- [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('Cattis', 'Contact.aspx'))
Datum för publicering
- 2008-05-02
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Så fin hon är, Mija! Stort grattis! 

Så söt!=O) Grattis!!
Ett jättegrattis till din fina lilla tjej… nej jag är inte avis alls! 
Grattis!
Grattis, så söt!
STORT GRATTIS, hon är verkligen jättefin 
grattis

grattis
Grattis
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Grattis igen ! Hon är så söt!
Grattis !
Grattis. Hon var väldigt fint tecknad.

Stort grattis Mija. Hon är jättesöt!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Grattis.

GRATTIS SÅ FIN
Grattis till det söta fölet med en fin färg!

Grattis Mija, riktigt fin tjej !

Grattis !!!

Grattis, så vackert tecknad!
Grattis!

Grattis Mija hon e jätte söt
lycka till med henne i framtiden…..

Grattis med en flott flekkete liten frøken!
Grattis t en superfin föling..

Alla fölungar är förstås underbara - men lilla Gisha ser otroligt vacker och vältecknad ut måste jag säga! Gratulerar!

Grattis så söt!

Tack alla ni som skrivit här.
Jag kan bara säga att hon förgyller verkligen vardagen med sina små krumpsprång och andra tilltag, man kan inte se sig mätt på henne.

Fin tjej

Grattis!