Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 872 ggr
jullan
0

Ställa ut!

Hejsan!

Jag vet att denna tråd har varit ute tidigare!Men endast med 2svar då.Kanske det finns ngn mer som har en idé nu!(hoppas)

Det är så att jag och mmin kompis vill ställa ut våra shettisar.Den ena är 5 år och valack.Den andra är 8-9år och också valack.Vårat problem är att vi inte hittat ngn passande utställning!

Vi bor i Dalarna (gagnef) och har inte lust att åka hur långt som hällst!Utställningen måste ske innan september månads slut!

Tacksam för alla svar och ideér!

/Jullan

Annette
0

Tyvärr finns det inga SSS utställningar som passar i din närhet före sista september. Däremot finns det en i Hallstahammar 28 oktober.

Kolla med de lokala ponnyföreningarna om de ordnar något.

[Anna-N]
0

Däremot anordnar VPF utställning i Forshaga den 3:e september.

http://www.shetlandsponny.ifokus.se/Default.aspx?ArticleId=e1b633c0-e799-4e00-b0ed-e391f7d30080

Inte allt för långt från Västerdalarna ;-).

jullan
0

okej ;)

jennie.e
0

vpf anmälan  till forshaga skulle vara inskickat idag om jag inte har helt fel?!

[Anna-N]
0

#4. Nej den 4:e augusti går anmälan ut. Alltså idag! Flört

jennie.e
0

….dag vilsen….

Madelene_Udd
0

Till nästa år skulle jag rekommendera att ni visar era bägge valacker på Sommarpremiering om ni har någon i hyfsad närhet. Morgan Johnsson som är premieringsdomare här blir helt lyrisk när det kommer valacker.

Han menar på att avelsvärderingen blir så mycket säkrare om man får se alla avkommor efter en häst. Naturligtvis går det inte att få se alla, men för stonas skull är det jättepositivt att så många avkommor som möjligt visas avkommor visas.

OCH valacker är jättevälkomna på sommarpremiering, just för att det hjälper till med avelsvärderingen när man visar dom.

Häls Madde

Annette
0

#7. Det sade han på hingstvisningen i Lerum också. Jag tänkte anmält min valack, men eftersom det var direkt efter ESG här så avstod jag. Får se om jag anmäler till uppsamlingen istället.

Är det bara 3-års valacker de vill se, eller kan de vara äldre också?