Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 813 ggr
balotte
0

5/5 god morgon

God morgon!

Här kommer att bli en fin dag tyvärr så måste jag jobba, men det är inte så långt till semestern. Ska ut och servera frukost till trollen.

Ha en bra dag alla!

sanne
0

God Morgon

sitter här o dricker kaffe, ska snart ta upp barnen o åka till skolan o jobbet, ska idag börja jobba fullt igen.. suck..men det går säkert bra, nu är ju alla hästar ute på bete o inget mockande behövs,

fint väder är det o det känns så skönt, hoppas det håller i sig !!

ha en bra dag allesammans

PetraJ
0

God morgon.

Skall snart väcka barnen och lämna dom på fitids. I em blir det att fortsätta att laga och fixa stängsel. Hoppas bara solen tittar fram senare under dagen. Mulet just nu.

Ha en bra dag

zettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon

ÅÅ de var skönt att få sova i sin säng i natt. Så underbart. Sovit som en stock. Inget föl i natt heller. Har semester nästa vecka så vi får se om hon tänker föla då eller om de kommer i veckan. Hade varit mysigt om fölis kom snart. Ja längtar så.

Idag blir de först jobbet några timmar sen blir det stallet. Det är så skönt att vara i stallet när vädret är underbart. Agnes har snart ingen vinterpäls kvar. Ligger i hårdträning med pälsfällningne nu så hon kan åka med på unghäst utställningen 25 Maj i Avall. Vore så kul att se vad hon får för poäng.

Ha en bra dag alla

IdaT
0

Godmorgon!
Nu sitter man och väntar på att posten ska komma, i fall man får åka och hämta ut sin sytemkamera idag, eller om det blir senare…

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Trine
0

Morn morn !

Här skiner solen så härligt. Trine står o hänger vid sitt träd såg att hon fyllt spenarna inatt med.Hoppas det är på G gillar inte att hon står och ser så loj ut så ofta…Blir orolig att det e nåt fel…

Har inte bestämt mig riktigt vad jag ska ta tag i idag men nåt blir det.

Ha en bra dag!

Miija
0

Ytterligare en dag med försommarväder, underbart! Skrattande

Här är det kontakt med vårdcentralen, förhoppningsvis med veterinär också (inte sjukdom) och hämtning av spån som gäller.
Hur jag nu ska klara av att tömma det lasset med en kropp som är i uppror… Ja, ja…det ska väl gå med diverse efterkommande sviter.

Nästan alla sommartecken har kommit nu, sädesärlan, flugsnapparen, knotten, myggen och göken. Vi väntar bara på de sista nu…svalorna.

Ha en bra dag alla!

Ellinor Johansson
0

# 6 Vad söt hon är lilla skruttanGlad

Miija
0

Visst e hon…Glad

RebeckaKihlberg
0

God förmiddag!
Helgen har varit underbar, vilket väder! Dock har jag en del att ta tag i nu när det blivit måndag igen. Ligger i en ganska så infekterad konflikt med ett företag, vilket tyvärr tar upp all min lediga tid just nu…jag har jagat företaget hela förra veckan och vid dom få tillfällen jag fått tag på någon så har jag fått väldigt tvetydiga svar och blivit illa bemött,  så det blir till att kontakta konsumentombudsmannen för lite råd.

Hoppas ni får en bra dag!

Puzzel
0

Godförmiddag

Här har det varit en jobbig natt, då barnen börjat inse vad som hänt. Inatt låg vi åter alla 4 i dubbelsängen varmt och trångt men vad gör man inte för att de ska känna sig trygga. Det var många frågor om varför, kommer han tillbaka till oss som jag fick försöka besvara, de gräts en del och inatt har de legat och vridit och vänt sig och gnisslat tänder. Skolan skickade hem dem då de inte orkade vara där, de kunde inte koncentera sig, de vart agressiva om nån gjorde nått. Så det kommer ta tid det här, tyvärr trodde nog inte deras pappa att det skulle bli så här utan han trodde nog barnen skulle bli lugna och inge bråk bara vi två kom ifrån varandra. Tänk om de skulle varit så enkelt men tyvärr är det ju inte så.

Här är annars vädret mulet, ser ut att kunna komma regn, det blir att fixa lite med myndigheter och dyl idag

Denna kommentar har tagits bort.
[Teddy]
0

Hej Puzzel, jag LIDER med dig och dina barn!

Såg också i din presentation att ditt sto skulle vara skräp för att hon är e.Pavarotti!! Vad har du fått det ifrån? Visa henne på utställning istället, och skit i vad andra "tycker". Det finns så mycket "tyckande" i hästvärlden, så skulle man tro på allt vore det lika bra att hänga sig!

ThiffannyJ
0

#12 Tycker det är synd att den del uttrar sig om att det skulle vara skräp! I mina ögon är han en underbar hingst som har många egenskaper som en shetland ska ha!

Jag har själv betäckt mitt sto med honom och jag hoppas på en liten mini Pavarotti. Tycker att du ska visa din lilla om du får den möjligheten i sommar, för att få ett omdömme =)

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

zettan
0

#12, 13 Tyvärr har Puzzel fått höra från en känd uppfödare att Puzzel bara är skräp. Försöker puscha på att hon ska visa henne på premeringen i sommar.

Milla
0

God middag!

Inga föl än så länge här men vi väntar tålmodigt!

#10 tycker inte alls att din Puzzel är något skräp och hennes pappa är en fin fin hingst så jag tycker också du ska visa henne i sommar.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

God middag!

Vi har varit på hovslagareskolan och verkat fyra shettisar. Var även inne på kliniken och fick intyget för Eurydike, nu skall jag bara fylla i resten och posta det. Känns ledsamt, passet har jag inte förmått mig att skicka än heller.

Solen skiner och jag velar om det mesta, i vanlig ordning. Folk orkar snart inte med mig längre ;) Inte jag själv heller, för den delen.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Puzzel
0

Tack allihop jag hoppas kunna ta henne till premieringarna på Jälla i augusti om jag kan ta mig dit, har tyvärr inget körkort då då. Men jag ska kolla upp möjligheterna att åka med nån eller hitta nån med bil. Hon är en så underbar häst på alla andra sätt, ramlar barnen av stannar hon och väntar tills de är uppe igen för hon kastar aldrig av dem. Hon finner sig i det mesta , orädd och väldigt pigg. Älskar att göra nya saker.

balotte
0

#17 Det finns inga hästar som är skräp bara de som uttalar sej är skräp.

HannaDolly
0

# 3 ligger också i hårdtröning med att får bort all vinter päls och den runda magen till utställningen i Shetland väst i Uddevala. ngn mer som ska dit?

Emma-Andersson
0

hej hej alla muntergökar!

Idag har vi haft födelsedagskalas för min gamla tosa Fanny som fyller 18 år idag

SannaHolmgren
0

Gokväll. Har just nu skickat iväg gubben till skatteverket. Som vanligt är vi i absolut sista minuten med att deklarera. Det blir så varje år, undrar varför. Sov gott!

ThiffannyJ
0

#21 Samma här, men varför gör ni det inte över nätet? Det är ju över med ett par klick bara Skrattande

www.minishetland.com

Ranni
0

Har oxå firat födelsedag idag. Min son fyller 14 år idag. Hipp hipp Grattis!

Annars har dagen varit riktigt skit… Inte mkt rätt på denna dag. Suck…….

Cattis
0

#22 Vi gjorde precis våra på nätet. Blev påmind om det i den här tråden. Det bevisar hur dumt det är att lägga sakerna åt sidan och tänka att man gör det "sen". Tur ni skrev om det. Generad

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

ThiffannyJ
0

#24 Går ju att sms också, himla smidigt!

www.minishetland.com

AnnaLundin
0

Det går ju att göra via nätet och via SMS om man har enklare varianter av deklaration. Själv får jag snällt lämna in en papperskopia fortfarande - har tackochlov uppskov via min mammas redovisningsbyrå.

Annette
0

Det är ingen sport att göra det över nätet ;). Man skall göra deklarationen sista dagen och sedan lägga den i lådan utanför Skatteverket. det hör till :)

Charlotte-Aveback
0

#27: Precis! Här i Stockholm är det en sport om vem som är den siste att lämna in sin deklaration vid midnatt. Hela dagen står "deklarationsuppsamlare" utplacerade längs gatorna kring skattekontoret så att man bara kan köra förbi och sträcka ut sin deklaration genom bilfönstret. Himla smidigt! Cool Åtminstone så hoppas jag att det var en "deklarationsuppsamlare" som tog hand om min … Hemlis

Skämt åsido så är det fantastiskt hur enkelt det är att deklarera i Sverige, med förtryckta blanketter, SMS och internet koder. I många andra länder är det mycket krångligare och krävs ofta en personlig revisor för att få ihop det.

Miija
0

Precis min tanke! Skrattande Är du säker på att det var en deklarationsuppsamlare…?  Flört

Annette
0

För första gången behövde jag bara skriva under min deklaration. Inte ens ett litet reseavdrag kunde jag klämma fram, 8 km till jobbet är alldeles för nära ;)

Det brukar finnas drive in-inlämning här också, men inte igår. Kanske berodde det på att Skatteverket numera flyttat och ligger utmed en större väg. Eller också kom jag för tidigt, redan före 19 Förvånad.

Charlotte-Aveback
0

#29: Ja, man kan undra … vi får väl se vad det lider … Fot i munnnen

#30: Men jösses, före kl. 19.00 har festligheterna inte ens börjat! Penga mun

Annette
0

#31. Nej, det är underligt, så tidigt har jag aldrig lämnat in förut. Jag gjorde dem 15.30 samma dag, det tog säkert 5 min för 2 st :)

SannaHolmgren
0

#22 Vi var tvugna att skicka med en hel hög med kopior och kvitton, hoppas att alla reseavdrag går igenom.