Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 561 ggr
JuliaOlsson
0

Utställning i Falun

Jag har tänkt att anmäla min shettis valack, Nordanåkers Sputnic till utställningen på lungnet, Falun den 6 juni. Men då jag inte är så hemma på att anmäla när det gäller utställningar skulle jag vilja ha lite hjälp av någon som vet vilken klass han skall gå i. (Se propositionen nedan). Ponnyn är valack, svart, 105cm hög. född: 2001.

Har även an annan ponny som ev skall anmälas. Han är valack, svart, standard. 14 år. Vilken klass skall han vara med i?

~ Domare: Madeleine Beckman
~ Minst 40 anmälda för att utställningen ska bli av, max 70.
~ BIS och Reserv BIS
~ Särskilda miniklasser och minichampionat.
~ Färgklasser
~ Följande klasser anordnas ej: 18-24
~ Bedömningen sker utomhus på sandbana.
~ Allroundchampion kommer att utses.
~ Platsansvarig: Pernilla Persson tel.070-200 76 18

Tack för hjälpen!

Annette
0

De skall gå i klass 10 båda två.

JuliaOlsson
0

okej! Tack så mkt för hjälpen!

JuliaOlsson
0

En fråga till bara, på anmälningsblanketten står det Utställningsklass: ________________samt, klass (17-23):_____________. Jag antar att det är på det sist nämnda som det skall stå 10. Men vad skall stå på den först raden? :P

Annette
0

Det verkar som om du fått tag i en gammal utställningsblankett. Den här skall användas numera

http://www.shetlandsponny.se/blanketter/pdf/anmalningsblankett_2008_utstallning.pdf

Det borde gå att skriva ut den från länken här.

PP
0

Oj! Det är jag som missat att byta ut anmälningsblanketten på Nords hemsida till den nya. Generad Det är åtgärdat nu.

Kan säga att det är inte hela världen det här med just klasserna på anmälningsblanketten. Jag kollar så ponnyn hamnar rätt. Viktigast är att man anger rätt ponny, ägaruppgifterna och själva underskriften (viktigast av allt).

#0 Välkommen till Falun!

JuliaOlsson
0

okej, tack!

RebeckaSvensson
0

Glöm inte att läsa igenom grundpropositionen innan anmälan till utställningen:
http://www.shetlandsponny.se/blanketter/pdf/grundpropp_sss_2008.pdf