Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 2374 ggr
Trine
0

God Morgon 6/5 !

God morgon allihopa!

Sitter här och varvar ner,nu har Trine fölat Glad en liten skäckkille .Båda mår bra.Ska skicka till fölboxen också. Så idag så ska jag väl sitta och kolla och  njuta mest…Borde hämta hö och spån med men vi får väl se…Nu är det bara Tilia kvar att nedkomma har ju en liten önskan om ett stoföl också men huvudsaken det går bra.

Nu ska jag gå och äta nåt.

Ha en bra dag alla!

sanne
0

Grattis Trine !

Go Morgon

Här skiner solen i dag oxå ! känns så skönt med detta vädret, hoppas det håller i sig. Ska snart packa dagen skolväskor osv..

Alla pållar mår bra och sover ute, det är så skönt , bara gå med lite foderhinkar till de som behöver o köra vatten, men det har man ju traktorn till så allt är skönt nu, lite pause, precis va man behöver.

hoppas alla får en bra dag !!!!

balotte
0

"0 Grattis

God morgon alla!

Här är också vackert väder ska snart upp och sjunga för min dotter som fyller 11 år idag, sedan blir det frukost till pållarna och jobb. I eftermiddag ska jag och dottern åka och handal kläder i Växjö (hennes födelsedag).hade kalas i helgen. Imorgon åker hon och hennes pappa till Turkiet i 3 veckor det blir en jobbig längtan men skönt för dottern.

Ha en bra dag!

Milla
0

God morgon!

#0 Stort grattis

Vi har också fått föl i morse, en svart kille gav Carmen oss. Han är en liten liten plutt bara så undrar just hur han ser ut när han har växt i sig :-)

Nu ska jag sova en liten stund.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

sanne
0

Så skönt Milla att den väntan är över nu ivf !! grattis till lill plutten.

Mija
0

Grattis ni som fått föl!

Här är det som vanligt, hostigt och snorigt, min allergi vill inte ge med sig, inte heller min förkylning, man går ständigt med rinnande näsa och rinnande ögon, inget kul.

Nu ska jag skicka iväg barnen med skolbussen sedan blir det stallet och lite senare blir det en tur till sjukgymnasten igen, och på eftermiddagen blir det tandläkaren med barnen, så den här dagens schema är fullt redan, vart tar dagarna vägen egentligen.

Ha det gott

zettan
0

#0,3 grattis till era fölisar. Verkar vara hingstår eller?

Inget föl här i allafall =( Men det kommer nog snart.

Ha en bra dag alla

Trine
0

Grattis på dig med Milla !

AnnaLundin
0

#6 - angående det där med hingstår så är det nog en sanning med modifikation, för på bukefalos pågår en sammanställning av vilka kön det varit på fölen som fötts - där är det nästan dubbelt så många stoföl…

Själv ska jag bara - som vanligt - ta mig igenom dagen på något bra sätt. Har inga speciella planer.

Annette
0

God morgon!

Grattis till fölen. Jag har varit lite off sista tiden, så jag har inte ens gratulerat alla i föltrådarna, skäms verkligen Generad. Jag får väl härmed ge er allihop ett kollektivt grattis och lycka till!

I morgon skall jag till sjukgymnasten och jag har slarvat med träningen sista veckan, jag får väl en utskällning. Undrar om det går att träna i kapp lite idag om jag ligger i ordentligt? Men det blir väl bara ännu värre träningsvärk. Dessutom har jag legat så konstigt i natt så både rygg och nacke är helt stela.

Jag skall greja här hemma under dagen, senare blir det stallet.

Ha en bra dag!

Puzzel
0

Halloj

Här väckte man barnen för att minstingen skulle hinna till simskolan jo hejsan den börjar i morrn jaja då fick de öva att gå upp tidigare iallafall. Har pratat med skolan om hur barnen mår och idag ska jag på möte på familje teamet och börja gå igenom allt med fd sambon mm. Haft kontakt med familjerätten mm också. Ska gå ner till försäkringskassan också och ordna så länge tills han fått eget boende o s v.

Skönt att Puzzel går på bete just nu och att hon tittas till varje dag , för just nu är det så mycket med allt runt separationen att orken är totalt väck. Men jag ska snart ta mig tid och vara där med barnen hos henne.

Sköt om varandra och Grattis allihop som fått fölisar idag som Trine och Milla.

IdaT
0

Sitter hos en kompis nu, men jag ska hem och hämta posten, för har jag tur så har min kamera kommit idag…

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

[Teddy]
0

GRATTIS Linda!!!!

Charlotte-J
0

God kväll!

Har precis blivit ett antal tusenlappar fattigare då veterinären varit här hos Elsas B-ponny nu ikväll. Hon har varit lite lurig någon vecka med torrosta till och från (vi trodde hon var dammkänslig) och när vi tog in henne nu i eftermiddags så hade hon jätte svårt att andas, hon tog liksom i med hela kroppen för att andas och så pep det i luftrören. Vetten kom jättesnabbt och det troliga är att hon haft en dold luftrörsinfektion som bröt ut i samband med flytten hit + trolig pollenallergi?. Det har liksom "triggat" varandra enligt vetten. Så nu ska hon behandlas med cortison, slemlösande samt hippotrim i till att börja med 6 dagar så ska vi få en återbesökstid på måndag för att lyssna på henne. Blodproven skulle jag få svar på under kvällen eller morgondagen. Bannat, här har man klarat sig i flera år nu utan att behöva ta ut akutvetten och så skaffar man precis en B-ponny till dottern så får man ta ut vetten direkt. Vilken bra början Fundersam Jaja, bara pållan blir frisk så är det väl värt varenda öre.

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-J
0

Nu har vetten ringt och det var i alla fall ingen lunginflammation så det känns ju skönt. Så det troliga nu är någon slags allergi typ damm eller pollen. Tror själv på damm då det är "ökentorrt" i hagarna nu och så får vi nog byta ut spånet i boxen till något annat. Förslag någon?

Amor vincit omnia Kyss

Miija
0

#14   Papper ska vara bra. Har själv ingen erfarenhet.

Annette
0

#14. Torvströ. Vi hade en hosthäst för många år sedan som blev besvärsfri med torvströ och vattnat hö.

sanne
0

vi har haft papper hela vintern o det är super om man har allergiska hästar. Vi har fått massor av beröm av veterinärerna. det kan ju vara värt o testa