Shettisutrustning
Någon som vet var man kan köpa bra och passande utrustning till shettis? Gärna på weben.
Oftast när man köper tex grimmor så är storlekarna så konstiga, shetland förlitet och ponny förstort. Även täcken tycker jag att det är svårt med, har köpt börjes vintertäcke men passformen är så dålig så det glider bara på sidan. Även provat från hööks, det täcket var lite bättre. Sist jag skulle köpa täcke till mina shettiar så köpte jag ett bucas, hmmm…… 1200 kr för ett regntäcke men det satt kanon bra.
Webben vet jag inte, men Granngården har haft bra täcken tycker jag.
http://www.mantorpstravshop.se/
Sen har Shire en del, men jag hittar inget direkt hemsida till deras produkter…sök på www.hastnet.se
Det finns del del om man bara har tålamodet att leta
täcken gillar jag både från börjes och hööks.
var inne på denna sida hade flera täcken från 85 cm och framåt http://www.exklusiv.se/
Delad glädje är dubbel glädje :)
Exklusiv är jätte bra! Har en del täcken där ifrån (kan bero på att det ligger 500 m från stallet
) och jag har hitills varit nöjd. Dom syr även upp täcken efter hästens mått!

Nån som vet ett ställe där man kan köpa jaktkandar i strl 9,5?
#5 Ah vad avis jag blir… Vill oxå ha så nära, de verkar har jättefina tecken till bra kvalitet… Vart ligger affären?
Delad glädje är dubbel glädje :)
# Sjömarken, vid Bua äggfarm.

Var inne på exklusive! Det var ju bara så super bra! Det finns ju ponny stl på nästan allt som passar shettis! Jätte bra aatt jag fick det tipset!Hööks har två tre täcken som passar shetland och då med (enligt mig) gräsliga färger!Jätte bra med detta tips då jag var ute efter ett regntäcke till min lelle plutt!
Säljer iaf "riktiga" bröstselar i storlek från mini-minishetland,mini och shetland. Märke Pfiff, pris 1.700:- samt flera selar och bett till "knattar"

butiken ligger i Västerås men de har även webbutik, de har en hel del grejer till shettis. Hittade bett i små storlekar där bl a.
Kika in på www.zolitzas.com.
Pratade med dem på ESG kikade även på selen suverän kvalite.
Likvärdig sele betydligt dyrare hos andra.
Har beställt sele,rockard och westernträns
De sa att de kommer att ta hem fler saker om intresse finns.
Tydligen har d ny grossist på gång som hade det mesta i shettisväg från mini och uppåt.
Rockard, selar,träns, westernträns, bett, skydd m.m
Så maila dem ju mer vi tjatar om saker ju mer tar de hem fniss..
molly

Jag har också försäljning av shettisgrejer. Mest selar och vagnar, men även grimmor, utställningsträns täcken mm