Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 806 ggr
Pernilla Lindström
0

Vad gör man??

Är det någon som vet vad man kan göra åt protein plitor??

Vad dom kommer av är väll ganska uppenbart protein förstårs.

Men vad kan man ge åt en häst som behöver kraftfoder för att tex hålla hullet osv.

skall den behandlas med något? och  tex vad?

tacksam för tips och förslag.Fundersam

susanne-s
0

Går det inte att ge bara Lusern? För att hålla hullet - om inte hö och bete räcker.. Har hört att det proteinet i Lusern inte ger samma reaktion…dessutom är det ju bättre för magen med tanke på att det är ett grovfoder.
Lycka till!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Pernilla Lindström
0

Bete finns inte ennu, och lusern är ju inte så smakligt tycker dom det skall vara annat också tex betfor och kraftfoder.

susanne-s
0

Blanda med melass   Skrattande Lite betfor kan ju göra det mer smakligt.

Mitt ena sto får enbart Lusern, hon småäter under natten och det är slut på morgonen.
Hon tycker nog att eftersom det ligger i krubban så Måste det ju vara gott.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

AnnaLundin
0

Det finns delade meningar om huruvida det verkligen ÄR "proteinplitor", det kan finnas flera orsaker till de där krustorna.

Ska se om jag kan hitta nån mer dokumentation om det, kanske senare idag.

PP
0

Min lille valack fick sådana krustor av kornkross, och det är väl snarare stärkelse än protein? De försvann iaf så gott som på en gång jag tog av honom kornet. Det tog dock lite tid innan jag fattade att det var det som låg bakom krustorna, då han ätit kornkross i säkert 15 år utan att reagera på det tidigare. Men förmodligen har matsmältningen förändrats på något vis med ålderns rätt - han är nu 32 år gammal.

paparatzi
0

Ett tips kan vara att ge äppelcidervinäger, när dom får dessa plitor kan det bero på en viss obalans i fodergivan, vill man att hästen ska ha hull är mitt tips Vital Senior av Eggersman har gett dettta till Freon då han har en tendens att bli i tunnaste laget, han har efter det tom fått kritiken något högt hull Glad

Charlotte-J
0

Och ett tips till: Seniorfodret från Dynavna. Har använt det till Poppe nu i några veckor och ser redan skillnad.

Amor vincit omnia Kyss

Pernilla Lindström
0

ok skall kika lite men vart hittar man det här fodret då, för det är väll ett foder??

Charlotte-J
0

www.dynavena.se

Kolla under återförsäljare om det finns någon nära dig.

Hoppas du hittar någon då det är ett kanonfoder!

Amor vincit omnia Kyss