Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1587 ggr
balotte
0

7/5 God morgon!

God morgon!

Ska ut och ge trollen lite frukost. Sedan väcka min dotter så hon kommer till skolan. Det blir jobb och sedan hem och packa till dottern som åker till Turkiet ikväll.

Ha en bra dag alla!

sanne
0

God Morgon

här är allt lugnt, barnen är redan uppe o påklädda ! snart ska vi åka, skola o jobb väntar.. Har börjat jobba heltid igen, fy va trött man är.. tur att hästarna går ute på bete nu för man har inte mycket ork över.. ikväll måste jag tvätt o städa, hur man nu ska hinna med det.. men det får gå.

Grattis till er som fått fölisar i natt !!

Ingen som vill låna ut ett sto m föl i sommar som sällskap till vårt föl,o sto, en betäckning m Jozo blir det oxå… då de går på betet.. skulle någon va intresserad så pma mig..

ha en solig dag !!!

Annette
0

God morgon!

Jag skall till sjukgymnasten nu på morgonen. Sedan blir det väl lite av varje, både hästpyssel och hushållssysslor. Har lovat Cecilia en cykelutflykt i eftermiddag också.

Ha en bra dag!

zettan
0

morrn morrn

Ingen fölis än suck ja börjar längta lite för mkt nu tror jag.

Jobbet väntar och sen blir det stallet hela eftermiddagen. Ska börja göra i ordning en fölhage så den är färdig när nu lilla Rosa bestämmer sig för att föla. De kan ju dröja eller så ligger det än där i hagen när man kommer hem. Vem vet

ha en bra dag alla

ThiffannyJ
0

God morgon!

Olinda fölade i natt ett mörkt stoföl, skönt att allt gick bra. Mamma hade kollen, ska ut och titta nu. Ska i väg till Örebro i dag och hämta hem min nya pålle. Hoppas alla får en bra dag, här skiner solen från en klarblå himmel!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Puzzel
0

Morrn

Här ska barnen lämnas , Tobias har simskola idag. Sen blir det hem och städa. I eftermiddag kommer  fd sambon över och berättar för barnen varför han flyttat + att vi ska bestämma tider han hämtar och lämnar på fredag och söndag. Kommer bli väldigt tomt här hemma i helgen men de behöver ju träffa sin pappa med och om allt funkar sen är det ju det allra bästa för barnen.

Solen verkar titta fram och jag hoppas det blir en fin dag så man orkar ta tag i allt. Sköt om er allihop och var rädda om varandra

Carita
0

God morgon!

Tittar ut och ser att Blixten och Alexander har överlevt första natten på betet :) I går tömde vi halva lösdriften och kroppen är lite mör kan jag säga. Mycket dynga på 3 lurvisar blir det på en vinter. Nu blir det lite körning och sedan väntar den andra delen.

I dag ska även bokas in 3 dagars spa vistelse och en göteborgsresa med hotell under maj månad. Vi får se om det blir något elitlopp i år :( svårt med hästvakter den helgen.

Ha det gôtt!

Mija
0

God morgon!

Här råder det sjukstuga, hela familjen ligger sjuka, men med olika saker, tyvärr kom den lilla tjejen hem igår och började kräkas och springa på toa, kul, not, gubben kurerar sig efter sin dust med just detsamma, jag total förkyld (sedan 5 veckor) och stora tjejen har migrän, jippie. Jag ska åka upp till stallet och vara där en stund, det blir lite mycket sjukstuga ibland, tur man har hästarna som andningshål då.

Som sagt, då det råder sjukstuga här så blir det lugnt hela dagen.

Ha det gott och hoppas ni får hålla er friska

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon.

Idag missade vi skolskjutsen så det blev till att köra bilen till förskolan. Mina smarta ungar genomskådade mig såklart. Det var för att du bara satt vid datorn mamma…

Stora dottern fyller sju år idag, hon har önskat sig en cykel. Det har råkat bli så att hon ännu inte har lärt sig cykla på 2 hjul, men som hon sa till sin klasskompis. Jag kan rida iallafall!! Det är ju alltid nåt.

Nu är det inte mycket vinterpäls kvar som ska av, och varje år blir man lika förvånad över hur svartbrun vinterpäls kan bli till ljusbrun sommarpäls.

Charlotte-J
0

God morgon!

Elsas ponny är bättre idag, tänk vad lite Cortison kan göra. Ska snart till Apoteket och hämta ut alla medikamenter till henne så vi får fortsätta med behandlingen. Sen måste jag jaga torv eller papper att strö boxen med, vart sjutton finns det här runt omkring då?

Annars lunkar allt på och Gracia kniper än. Fast hennes tid går inte ut förrän nästa fredag så det kan ju dröja, men man längtar så pass efter föl nu Flört

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

Miija
0

Om du väljer torv så kolla bara så den inte är för torr = dammar ordentligt. Ju tyngre torv desto bättre. Finns olika torv, tror de som vet brukar prata om äkta och "oäkta"…

Hanna-D
0

Halloj! 

Inga föl i natt heller. Orchidé är på gång men å andra sidan har hon varit det i ett par nätter nu = hon kan nog knipa lika många till Glad

Är mör i kroppen i dag, slog ner stolp i hingstarnas nya hage i går, det blir så bra, jättefint bete med blandad vall och naturbete med lite skog. Förhoppningsvis hinner jag klart till helgen och kan släppa dem då. Har en förkylning som försöker stoppa mig…

Ha en bra dag!

Trine
0

GladGod förmidda!

Idag har barnen kunnat åka på dagis .Vet inte vem av oss som är gladast…

Fölisarna mår bra,trodde Tilia var på g i morse men not,kanske fölis som la sig till rätta hon har iaf fått liv i spenarna så det närmar sig …

Är lite gråmulet och blåser kallt här idag,Ska väl städa ut sambons husvagn så den är klar ,han ska dra den till Gävle på måndag där han ska jobba ett tag nu.Försöka hinna sova midda hade jag tänkt också..

Ha en bra dag!

Milla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll!

Har gjort i ordning stonas beteshage så nu är den klar för att ta emot tjejerna.

Heddan verkar vara redo för att föla så jag hoppas det snart kommer en liten fölis, sen har jag lugn och ro tills juni månad då Paola ska ha.

Lilla Pride börjar se bättre ut i sina ben, han var så vek i sina kotor när han föddes, lilla Tricia är en huligan. Hon går igenom trådarna trots ström, hon har alltid något bus på gång.

Varmt och skönt har vi och det är så härligt!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-Aveback
0

#13: Jösses, så söt! Glad

Mija
0

#9 Torvströ finns hos lantmännen i Skänninge.

Puzzel
0

#13 Jisses så liten, men så otroligt söt

zettan
0

han e så söt milla =)