LÖSHOPPNING
Eftersom EN ENDA person anmält sig till löshoppningen i morgon ställer vi in. FINNS det verkligen bara EN ENDA person i Östområdet som vill löshoppa sin häst. Och då är det har TREDJE gången jag försöker dra igång. Nej skärpning, först ska folk ha aktiviteter, och gnäller för att ingen ordnar något, men när det händer något så är EN ENDA intresserad!
Marie

Njae, det hade varit jättekul - men är för långt bort. Ordna i Täby/Vallentuna 
Nej då, men visst är det synd när inte fler hänger på - eftersom alla tjatar om aktiviteter. Jättetrist!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Vad synd!
Idag skall vi åka till Nossebro och löshoppa våra ungston med Shetland Väst. Det är första gången för deras del, så det skall bli spännande att se vad de tycker om det. Kanske kan det bli treårstest till hösten.
Men va f-n, Cattis, du har ju körkort! Och jag skulle bjuda på fika….

#3. Är det den där rabarberpajen kan jag byta färdriktning och komma till dig och hoppa i stället
. Blir väl några mil mer, men rabarberpaj är ju alltid rabarberpaj…
Annette!! KOM! Skit i hoppningen, vi äter paj och svullar istället!!

Nu har vi varit och hoppat ungstona!
Finns det någon paj kvar?

Jag hade tänkt att vara med , men sen läste jag på öst:s hemsida att det var mest för 3 årningar som kanske skulle förberedas för tre årstestet. Då kände jag att jag skulle varit lite udda om jag kom med en 24 årig shetlandsponny som bara älskar att hoppa:P
Sara-ek! Det är klart att Totte skulle fått vara med och hoppa!!
Annette! tyvärr är den slut, men kommer du gör jag en ny. Rabarer är det gott om!

Haha okej:) Ja det hade varit riktigt roligt!
Men vart är detta i öst?
Antar att det är för långt för oss men hade varit så jäkla roligt att löshoppa mina knubbisar!
Jag har försökt TRE gånger att få folk till löshoppning, men nu är det försent!!
Vi skulle ha varit i Norrköping.

Hade det varit i eller lite norr om Stockholm så hade jag kommit DIREKT! Men Norrköping tar nästan 5 timmar att åka till för mig, så det blir för långt. Jag har letat efter ett vettigt ridhus med hinderpark häromkring, och det finns för rätt billiga pengar utanför Gävle, men jag har inte hört om någon annan i "södra Nord" är intresserad…?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#12 Det finns ett ridhus i Gimo, med hinderpark, dom har även paddock precis bredvid. http://www.gimork.tal.se/ där har du hemsidan om själva ridklubben, men tror att det inte står något om ridhuset där.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

#12 Ahnna! Om du vill anordna något i Nords regi, så hör av dej till mej eller någon annan i styrelsen. Vi välkomnar varmt alla sådana initiativ!
Jag försökte anordna löshoppning i Ludvika i mellandagarna, men precis som för trådskaparen var det inte någon som hörde av sej och ville vara med. Det är lätt att tappa sugen då…

Västs aktiviteter har ju tyvärr ofta också fått ställas in. Men nu har vi kommit igång med löshoppningen. 7 ponnyer är anmälda, i lördags deltog dock bara 5, men de andra kommer säkert nästa gång.
Om inte annat så är det jättebra miljöträning, så man kan ju vara med även om man inte tänkt starta i 3-årstest eller kvalitets.

#14 Det svåra är ju att anordna på rätt plats vid rätt tidpunkt. Och att man måste boka en anläggning INNAN man skickar ut en intresseanmälan - det medför ju att ägaren till anläggningen kanske vill ha betalt även om hoppningen ställs in, eftersom h*n har hållt "mitt" datum fritt. Men jag har inget emot att dra igång lite löshoppning, så länge det är norr om Stockholm, söder om Bollnäs.
www.stuteriprecious.se
men ahnna, det behövs väl egentligen en paddock bara, o lite hinder….vi bygger en o anordnar lite allt möjligt här då, jag har all plats i hela världen…
skämt åsido, men det vore kul med lite grejer häruppe åxå.

#17 Har du hinderpark och ridvolt med höga staket? (Helst trä.)
www.stuteriprecious.se
nä inte än, men det ligger som ett projekt framöver……