Brukskörning och bruksridning
Kommer att vara DM i brukskörning/bruksridning i augusti på Klockaregården i Horred. (flakvagn finns att låna.) Tävlar man i brukskörning så måste man ha draglinor och baksele.
Mer info Britta på tel 0320-56018 JUF exp.
är dåligt uppdaterad…

DM I BRUKSKÖRNING OCH BRUKSRIDNING
Söndagen den 20 aug
Plats: Klockaregården i Horred.
Börjar: 09:00
Kaffe o Matservering finns. Floby överskottslager har försäljning.
Tyvärr gick anmälningstiden ut den 4/8.
Om någon hemskt gärna vill vara med så går det att efteranmäla om inte det är för många startande. Antalet startande kommer att vara begränsat. Medlemsskap i JUF är obligatoriskt!! Medlemsskap kan betalas på plats. Åldersgräns för ridningen är 14 år. Dispens kan ges till de som är yngre. Hör med JUF exp.
Annars är det i augusti nästa år igen!!!
Startavgiftten är:
Körning: Junior 130 och senior 200kr.
Ridning: Junior 100 och senior 150kr.
Startar man i två klasser är junior 180 och senior 300kr. Veterinäravgift: 70kr per häst.
DM segraren i varje klass går vidare till SM 2007.
OBS!!! fel nr ovan BRITTA JUF EXP TEL: 0320-56028 Även fax. britta@juf.se
Väl värt ett besök även om man inte tävlar!! Perfekt familjeutflykt.
Horred: Kör RV41 från Borås mot varberg, eller från Varberg mot Borås ca 5-6 mil på något ungefär. Framme i Horred följ skyltar.
Åhh, vad kul!
Måste åka och titta tror jag
tack sanna för informationen!

Det är verkligen kul. Har man en gång varit med så vill man inte missa. Alla tävlar verkligen mot alla,på lika villkor. Shirehästar mot shettisar, barn tävlar mot pensionärer. Det är som agility fast man sitter i vagn eller i sadel…
Jag har inte kollat med Britta, men jag hoppas att det fortfarande går att efteranmäla.