Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 989 ggr
Between
0

Täcken!?

Brukar ni ha regn, vinter täcken eller andra täcken  på era shettisar?

VeronicaP
0

Beror på vad som händer med dem , har de jobbat och är svettiga så får de täcken på sig tills de är torra annars så går mina utan.

Milla
0

mina går utan om dom inte är klippta, konstaterade att jag inte har några regntäcken så det får jag väl införskaffa

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kratern
0

Jag har vindskydd i alla hagar, så det är sällan jag behöver täcken på dom.

Lilla_My
0

har min ponny klippt på vintern, så hon har täcke på hela tiden, inte inne om de e varmt där dock…

cinna
0

Regntäcken vid typ blötsnö och storm. Inte vintertäcke. Fleece om de är blöta vid insläpp så de torkar fortare.

Between
0

Så ingen brukar använda vintertäcke om hästen inte är klippt?

Milla
0

nej inte jag i allfall då svettas dom ju enormt

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

AnnaLundin
0

#6 En oklippt shettis behöver inget täcke! deras päls isolerar så bra att den snö som faller på deras rygg ofta inte ens smälter….

(jag har för övrigt inte ens täcke på mitt fullblodssto!)

Sherlock
0

Vi har ett fleecetäcke med hals efter bad. Har oxå lyckats hitta ett flugtäcke m hals i 85cm som jag har har sytt om och förminskat, Bästa flugmedlet jag har hittat. Dessutom när det har varit väldigt varmt har jag spolat häst o täcke m vatten sen tar det en stund innan det torkar så det blir lite svalt en stund. På vintern har vi ett regntäcke vid extrem väderlek eller om det snöar och regnar mycket flera dagar i rad. Annars ingenting.

divansson
0

jag har ingen egen shettis men jag burkar ha honnom hemma under sommaren och vintern ibland.. jag brukar alltid ha täcken på om dte är minsta regn. på vintern har jag alltid på täcke.. och för att det inte ska bli för mycket päls så att han inte hinner tappa allt innan det är dags att sätta ny (typ) så har jag två inne på natten.. ett vanligt sommartäcke och tt vintertäcke. med hals.. både inne och ute har han hals på täcket…