FÖLGRIMMA
Jag letar fölgrimmor till mina små… Jag undrar om någon har tips om var man kan köpa någon bra modell?
Sanne, jag såg att du hade en fiiiin rosa på lilla Chelzea, kommer den från Hööks? Jag hittade den inte på deras nätbutik??
Tacksam för tips.
/Pia
Den grimman är köpt här nere hos mig i vår ridsportsaffär. Finns även i blått och svart
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jag är så glad att jag hittade dessa grimmor på Börjes förra året, vet inte om de finns kvar i år också. De har aldrig funnits i webbutiken dock.
#1 Åh, vad toppen Milla… Jag skulle inte kunna sätta in lite pengar till dig så du kunde ut och shoppa åt mig? 
Det hade ju varit toppen om du ville hjälpa mig, väntar ju tre föl så det är väl lika bra att ta till dom allihop i så fall…. alla i flickfärger naturligtvis…hehe… hm, det spelar ju ingen roll med färgen…
Skicka PM om det funkar.
Kram Pia
#3 tja visst kandu sätta in pengar men jag är inte helt säker på att jag köper grimmor för dom pengarna 
Självklart kan jag handla till dig inga problem. Kommer bara inte ihåg vad dom kostar men jag kan kolla mina i morgon eller så kanske Sanne kommer ihåg
Jag har köpt fölgrimma i läder på www.hedmanshast.se fast direkt i butik då för att jag bor i närheten. Vet inte om dom har den på hemsidan men i såfall ring och kolla för den är otroligt fin och gullig (tycker jag).

Jag har köpt Börjes fölgrimma, och Hööks fölgrimma, men de är sjutton storlekar för stora för mitt standardföl!
Ska nog sy en egen i läder, när jag får tag på en ny syl… Jag är så trött på att köpa hem grimmor som ändå inte passar.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Jag har köpt flera grimmor av Ingvar Johansson. Har aldrig haft bättre fölgrimmor (första grimmorna att använda). Smidiga o lätta att ta på och av.

Lillhästen i Stav har fina små fölgrimmor i läder, svarta och bruna.

dom fina nylongrimmorna kostade 79 kr tror jag det var…
dom är jätte bra, men chelzea växte ur sin på 2 veckor.. men hon är ganska stor iof.. men dom är riktigt bra till de små bebisarna !
#9 Om det är de från Lillhästen du menar så håller jag med.
Superbra grimmor, men ack så små. 

#10 nja det är dom Milla o Pia menar… nylongrommor i rosa ljusblå o svart..

Lädergrimma köpt på lantmännen förra våren har för mig att den kostade runt 100 lappen.
Jätte nöjd med den.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
undrar också…de sedvanliga fölgrimmor jag köpt är på tok förstora.
Fick en jättesöt ponnyfölgrimma idag, randig i brunt, blått och beigerosa till Tess föl, vet ej var den kommer ifrån. Mn den var lite stor än, hängde ner på mulen. Men till Grace föl som är större (och förmodligen ärvt hennes stora huvud) passade den precis på sista hålet.
Dom grimmorna som jag köper här nere i vår ridsportsaffär kostar 59 kr/st och dom finns idag i blått se foto ovan samt rosa
Hur fort växer de ur sina fölgrimmor? De är ju ingen brådska med grimmor och de växer väl snart i en "regular" fölgrimma. Menar att det är onödigt att köpa mindre grimmor. Iofs har man ju dem till ett annat år…
#15 Jag vet inte, det är första året jag har dessa små.
Åhh, såå söt hon är Milla, i sin rosa grimma. Nu längtar jag tills jag får hem mina från dig
. Tack så jättemycket för att du var gullig och handlade grimmor till mig också.