MINISTO sökes på foder...
Lånas i första hand men köp kan bli aktuellt/diskuteras.
Gärna mycket Marshwood-blod, dock inget krav.
Hästen, stamtavla, lynne m.m. har givetvis störst betydelse.
Lånas i avelssyfte, se mer på hemsidan och/eller kontakta via PM.

putt

puttar

Kan tillägga att ett "gammalt" sto är lika välkomnmet som ett mitt i livet, så länge hon är fertil.
I dag finns här bara ett sto (mini på 22 år) då det andra stoet tragiskt fick avlivas, med föl i magen, 26/2-08.
Önskan är att ha minst 2 föl nästa år. De har så mycket roligare med en kompis och utvecklas på ett helt annat sätt med en kompis att busa och rasa med.
Har egen ( godkänd ) hingst på gården så det blir ingen bortavistelse för betäckning, utan allt sker här hemma i lugn och ro.
Här finns tillgång till båda ligghall och stall. Har du frågor, hör av dig! 

putt

igen…

putt

putt
Men herregud finns det inget sto i den delen av landet till dig?

Vad konstigt, settisar finns det ju rätt gott om..

Nej, det verkar inte så. 
De som själva går ut med om att de har ston, vill ju oftast sälja rent av.
Jag är ju "ny" inom shetland också så jag har inga "kontakter" och folk känner inte mig och därmed kanske man inte vågar släppa iväg stona.
Innan har jag lagt ut om detta även på andra forum men där blev massor av svar…på minishetland utan stam.
Trodde inte det var så spritt inom mini men jag blev förvånad.
Att ta föl på ett ostammat sto (eller hingst) är inget alternativ för mig, så de gick ju bort direkt.
Det finns ston som jag skulle vara mycket intresserad av men de är oftast inte ens till salu. 
Så nu går gammeltant och hennes föl ensamma och så verkar det bli för snart ger jag upp.
Ju fler gånger man får "stöta på" om att man söker, ju värre ser det nog ut i betraktarens öga…
Va synd att du inte hittar någon…Du får ta ett litet lån på banken.; )

Nej, den lösningen är tyvärr inte aktuell. Hellre avvaktar jag då än skuldsätter oss mer för den sakens skull. 

knuff

puff
Att du vill och vågar ta en annans mini, på foder med syftet avel.
personligen skulle jag aldrig vilja låna in ett sto då det innebär stora risker, och ett jättestort ansvar. Varje år dör det både föl och ston i fölningskomplikationer.