Vad tycker ni?
Jag är har lång hästvana men är rätt ny på shettisar. Har en ettårig hingstunge som i mina ögon ser fin och trevlig ut. Men jag "kan" inte shetland och vet inte hur de ska se ut i denna ålder. Ni som kan, vad tycker ni? (OBS att jag tål ärliga svar, är inte ute och fiskar efter beröm ;-) Skulle vara kul att höra era åsikter.
Vilken trevlig uppsyn!

det bästa du kan göra är anmäla till en sommarpremiering, där kan du få ett litet humm om vad premieringsförättaren tror !
tycker han ser fin ut !
#3 Jo, det har du förstås alldeles rätt i. Läste just någonstans att det var drive in utställning i Trelleborg i juni, det skulle kanske passa oss.

Han ser trevlig ut! Tycker absolut att du skall visa honom på någon utställning i sommar och/eller få en unghästbedömning på en premiering. Det är väldigt lärorikt ur många aspekter; ur visningssynpunkt - se hur det går till - samt att få en god bedömning av honom med "kritik" som du kan ta till dig och lära dig av.
# 5. Tack! Det känns roligt och spännande att lära sig se på hästar med "shetlandsglasögon". Grabbens mor är diplomsto med 42 p, kanske har han något att brås på. Ska kolla vilka bedömningar/utställningar det finns i Skåne i sommar. Måste också säga att jag är imponerad över hur trygga och orädda shettisar är; både den här killen och hans mamma är mycket trevliga personligheter.

#6. Du kan även visa honom på sommarpremiering. Kolla denna länk http://www.svehast.se/sh/doc/1045.asp Anmälningstiderna utgår rätt snart.
Shettisar är väldigt okomplicerade hästar. Man undrar varför man inte skaffat denna trevliga ras mycket tidigare :)

#4 Du är välkommen med honom till drive in-utställningen i Trelleborg!
Tack för alla hjälpsamma tips och kommentarer. Det är inte bara hästarna som är trevliga, utan också shetlandsmänniskorna! :-)

Jag tycker också att han ser fin ut, men det är så svårt att se på bild. Och på en utställning har man förhoppnigsvis fler, jämngamla hingstar att jämföra med (jag tycker det är mkt lättare att se för-/nackdelar då). Hoppas att du kommer till Trelleborg!