Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 527 ggr
JoannaHaake
0

Träning för bruks tävling

Hej jag skulle vilja träna på brukskörning,finns det några kurser för sådant i Västmanland.Är även intresserad av agillity.

Ahnna
0

Med brukskörning, menar du tävlingsgrenen brukskörning eller körning i största allmänhet? (Det som inom shetland kallas "bruks".)

Rid och Körklubben Shetland har funderingar på att hålla någon form av körkurs (t.ex. maraton) i Eskilstuna framöver. Hör gärna av dig om du är intresserad.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

JoannaHaake
0

Har betalat in medlems avg för hela familjen så jag ska hålla utkik.Letar ochså efter ny vagn åt Foxtrot så även han kan vara med på något roligt.Ibland är det svårt att vara så liten,Kan någon rekomendera en sort som passar en ponny på 75 cm och 107 kg vore jag tacksam.

Ahnna
0

Jäboruder har många fina vagnar till både mini och standard, till rimliga priser. 

Jag har förresten en rockard till salu som är väldigt lätt, ca 30 kilo tror jag, som man kan "svetsa bort" en del av skaklarna på för att göra den mer mini-anpassad. Men spårbredden är inte 125, som det ska vara för att tävla på lokala tävlingar och uppåt. (Men i RKS går det bra.)

www.stuteriprecious.se

JoannaHaake
0

Finns det svängel på den vagnen om jag förstått rätt så måste det finnas det.Och vad har du ha för pris på den?

Ahnna
0

#4 Ja, på min vagn är det svängel. Den är tävlad med ofta, så den är helt reko. Jag tänkte mig 1800:- för den, nymålad. Nu är färgen inte så vacker, men det fixar jag innan den säljs. Spårbredden är 115 cm tror jag, och är man svetskunnig så kan man öka på med 10 cm till så att man får tävla lokalt och uppåt, men då får man trixa lite och bygga om sätet, tror jag. Det är i alla fall inte så svårt, jag har själv funderat på att göra det men det har inte blivit av.

www.stuteriprecious.se