Letar valp
Jobbigt som tusan. Mina svärföräldrar har gett mig i "uppdrag" att leta upp en valp åt dem. De vill ha en Cavalier, men jag hittar då inga… Jo i Skåne eller i Norrland. Men det är inte vidare smidigt.
Ngn som känner en Cavalieruppfödare? :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

hej du, har du skrivit på hundar i fokus?

Jajamensan! 
/Cattis

tillbaka!
Hon som har Monsieurs stuteri i Borlänge föder upp Cavalier, kolla hennes hemsida!

Will do! Tack!
/Cattis

Göteborg är det fel håll?

Jag har blivit kär i Labradorvalparna på Hamras hemsida. En sådan vill jag ha!
men då får du ju åka till skåne och titta… det är inte farligt, jag lovar 

Jag skulle också gärna ha en av Hamras valpar, men jag har verkligen inte råd att köpa valp själv nu.
/Cattis

Vi kan inte köpa hund ännu. Men i framtiden hoppas jag att jag får ett arbete som gör att vi kan ha hund.

#10 Du kan ju ha hunden med dig på jobbet - den kan hjälpa at tgräva rabatter o dyl. Min hund frilansar iaf i mina rabatter. Eller jobbar snarare idéellt. För hon får minsann inget annat än ovett för det jobbet. 
/Cattis

#11. Bara jag får fast arbete så fixar det sig, då kan jag säkert ha med en hund. Tyvärr är det aldrig någon som slutar, för de trivs väl lika bra som jag gör. Får väl vänta tills någon går i pension i mars nästa år. Min Rottweiler var väldigt bra på att hjälpa till. Hon brukade bära hem morgontidningen, men om jag inte kom hem tillräckligt snabbt grävde hon ner den. Hon grävde även upp morötter och åt upp dom.
Mina föräldrars hund som är var en vorsthe/shäfer, fick avliva för ca 3 veckor sedan. Hon var med överallt och var man ute med hästarna så satt hon och titta efter en och vänta tills man kom hem igen… Ja det är verkligen de bästa vännerna man kan tänka sig. Men tyvärr så har de också bara en stund här på jorden. Hon blev 12 år och fick cancer nu i slutet. Allt gick så fort den sista veckan.
Ja, så nu när ni skaffar en liten krabat så ska ni veta att det är verkligen en ny fin vänskap som kommer att växa fram hos er i familjen.
Mvh
Kerstin

Här har Du ju en del…
#0 Fråga Jemla, hon vet säkert nån/några!

#15 Har redan gjort det… Hon visste ingen. Har kollat föreningen o uppfödares sidor - men inget napp än iaf.
/Cattis
#16 Säg åt dem att skaffa en Engelsk springer spaniel istället, det vet Jemla garanterat var de finns!

#17 De är för stora. Tyvärr. Jag har försökt "lura" på dem flera andra raser. det enda förutom Cavalier de kunde tänka sig var Papillon och då satte jag mig på tvären. Gillar dem inte och jag har en känsla av att jag kommer vara en av de framtida hundvakterna…
/Cattis

måste säga att det finns en hund som är jättelik cavalieren till utseendet…
har själv träffat en kooikerhondje, den är jättetrevlig… men tydligen ovanlig i sverige. hon som jag pratade med sa att det fanns (om jag inte minns fel) 200-300 st i sverige…

enligt hemsidan finns det 250 st i sverige… :D
#18 Engelsk springer spaniel kan man hitta ganska små… Finns ju Jack Russel annars som är en liten hund.

jack russeln är ju en jätteaktiv hund och cavalieren är ju inte lika aktiv…

det finns även jättemysiga små blandraser

Vet att det finns uppfödare i stockholmstrakten. vallentuna om jag inte missminner mig. hmm… kan det heta 4 tassar eller något sådant? har en kompis som köpt cavalier därifrån iallafall, vad det nu var det hette ;)
Amor vincit omnia 

#25 Den länken har jag fått massor med ggr nu - men tack ändå. :-)
Den hjälper TYVÄRR inte. Valpar kommer i höst, eller är redan tingade/sålda. Jag blir deprimerad!
/Cattis

http://vovve.net är en bra hundsajt

Kolla denna länken:
http://vovve.net/Annonsmarknad/search.asp?region=0&searchtext=cavalier
Cattis! Har du hittat någon hund? Tänk på om ni skaffar Cavalier att den ska vara hjärtfriska föräldrar….

Jo då, vi hittade en dvärgschnauzer. Den är nu 11 veckor och hämtades i förrgår. Hur söt som helst. Även om den inte är klippt och mest ser ut som en liten hårboll. :-)
/Cattis

#32. Ett bra val.
Är bland mina favoritraser. Förresten, de skall väl trimmas, inte klippas?

#33 Kanske de skall, jag har ingen som helst aning. :-) De skulle få besök av uppfödaren om några veckor och denna skall då iaf transformera denna hårboll till en riktig schnauzer. :-)
/Cattis
De tär itne alla hundar som gillar trimning och klippning är lättare (och skönare) för hunden…

Jo men schnauzer SKA trimmas och min syster föder upp dvärgschnauzers och hon rycker och trimmar de tidigt så vänjer de sig och de är alltid trimmade när de säljs , sen håller hon kurser i det med..