Go´morron 13 maj 2008
Så då har man släppt i väg pågarna t skolbussen o druckit första koppen kaffe..strax dags o få upp Tindra också…
I dag har vi soligt men superkallt, bara 5 plus!!!!! Blevhelt chockad när jag kollade termometern..
I dag är det jobb hela dagen som gäller igen, sen hem o o ta tag i tvätten o sen tevetime..
ha en bra dag allihop!
Gomorgon!
Föl nr 3 har sett dagens ljus hos oss i morse, en hel bror till Melle. Heddan fick en svart son.
Idag blir det inte mycket att göra. Skulle varit iväg hos läkaren idag men han var sjuk och har lämnat återbud.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Grattis igen!
God morgon!
Fortfarande är makens bil sönder så han måste ha min till jobbet vilket medför att Tyra får vara hemma från dagis. Lilla stumpan, hon som gillar dagis så mycket. Men vad gör man? Och så sitter man här och kan inte ta sig någonstans, tur att man inte har anlag för "lappsjuka" ;-) Måste försöka tvätta för brinnande livet idag så att det förbaskade tvättberget sjunker undan i badrummet. Begriper inte hur mycket tvätt vi producerar i detta hushåll.
Mycket tråkigheter har drabbat människor jag känner, tänker på er C och E.
Ha en bra dag allihop.
Amor vincit omnia 

God morgon. Hemma från Italien nu , kom hem sent i går kväll och fick en smärre chock över att det var så kallt. Vädret ser ju skönt ut idag men får väl gå ut och känna hur varmt det är. Under tiden jag har varit iväg på semester har vi ju fått 2 st föl ett sto och en hingst så jag ska snart klä på mig och gå ut och titta på underverken ;-)
Stort Grattis Millan till hingstfölet :-)

#1: Grattis Milla till hingstfölet!
#4: Välkommen hem till kylan!
Hoppas ni hade det skönt i Italien!

#5 TAck Tack ;-) . Vi har haft det super skönt och sett mycket fint både i Italien och de andra länderna som vi åkte igenom vilka fina byar och vyer det är uppe i bergen :-)
Grattis alla till era efterlängtade föl! Jag orkar inte skriva i alla fölboxar.
Nu på morgonen har jag varit på hästjakt. Minsta sonen väckte mig och sa att ett staket var trasigt
Jag fick fångat in Evert i hagen hos Flisa, Lara och Alex efter en del promenerande. De var så förbannade på inkräktaren som gärna ville hälsa på damerna. Stackars lilla Wacker som blivit ensam i sin hage och gnäggade efter kompisen. Men när jag kom tillbaka hade han gått och ställt sig i lösdriften och åt hö så han är rätt cool den lille mannen. Nu står de bägge gossarna i stallet och är avhåradade. De får gå ut lite senare när staketet är lagat.
I dag skall jag verka de dräktiga stona. Sedan blir det jobbet hela kvällen. Om inget oförutsett inträffar.
Veritas odium paretFörvånad

Grattis Milla till hingstfölet
Här har man vakat en natt till då. Men inget föl. Rosa tänker alltså gå över tiden. Hon är rund och go och rör sig väldigt lite. Hoppas fölis kommer denna veckan då man är ledig. Men sån tur har ja kanske inte?
det blir en tvätt och städdag här idag. Sen ska ja gå upp till posten och hämta ut Amulettes pass som har kommit.
ha en bra dag alla
God förmidag! Här var det två minus i natt, tur att man täckt blommor och tagit in en del. Är uppe nattetid fast jag är ledig, A Tilde fick ett litet stoföl strax före 02.00 natten till Söndag. Den lille vill ej dia stoet, mjölkar och ger med nappflaska.Försöker träna henne att dia stoet, gå kanske bättre när hon blir starkare? Tilde fölade ute själv, valt en dålig platts ibland stenar och träd.Sto och föl stog upp , efterbörden hängde kvar.Det blev att bära in föl, ta med stoet. Det verkade tillenbörjan helt normalt, sto och föl fick vara ifred ett tag men märkte på morgonen att hon ej åt.Fölet har en liten hårlös rispa precis under panluggen( funderar om hon fått hjärnskakning).Fölisen blir piggare och starkare för varje dag, hoppas att det går bra!!!Tilde var beräknad sista bet/dag 16/5 Gunilla
Go förmidda!
Grattis till er som fått tillökning
Är kallt här ,lånkisarna åkte fram igen..Nu är det bestämt att jag får bli med på exteriörkursen! Ska bli så intressant jag ska ta med Cissi, henne har jag inte ställt ut nån ggn och hon är nog ingen stjärna men man lär sig väl hur dom inte ska se ut då kanske…Hon är vår älskade pärla iaf.=O)
Ska bada Cissi o Crispa idag så det försvinner lite lera o päls ,kan behövas. Sen städa pannrummet för sotarn ska komma imorron…Nu ska jag ut o sätta fart! Ha det!

God middag!
Jag skall hoppa in i duschen och bege mig till sjukgymnasten för en timmas armträning i deras gympahall. Skittråkigt men tyvärr tvunget.
Känner mig som en manglad iller efter nattens vak över min gamla häst. Nu är hon tack och lov som vanligt igen.
Ha en bra dag!

God middag!
Har stängslat färdigt!(för tillfället) Så nu har alla fått nya beteshagar, skönt! Väldigt fint väder, men varmt! Fölis ligger mest och sover, sedan när det svalnat är det fullt hålligång på honom :)
Ska strax iväg till jobbet
Ha en toppen dag!

#13 nämen så fin och vilken vacker färg…..
Usch dagen blev inte som jag tänkt förkylning eller allergi har satt stopp för mina planer. För en stund sedan ringde min kära mor och berättade att min far skall opereras akut nu i kväll, det blir en aning oroligt tills vi vet att han vaknat upp igen.
Mina glada gossar är satta i arrest i stallet, men dom bor i mat så det är inte synd om dem, de har inte riktigt haft tid att äta de senaste dagarna då flickorna brunstar i hagarna omkring dem.
Veritas odium paretFörvånad
#13 Så söt!
#14 Hoppas att allt går bra med din far.
# Här är nu ytterligare en hage iordningställd, har mer bete än vad som kommer gå åt, mina hästar kommer vara feta i sommar