Sommarpremiering 2008
Tider och platser:
Veritas odium paretFörvånad

Kanon!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Premiering och ESG i samma vecka, får hoppas att min arbetsgivaren i sommar är snäll…
#1Håll tillgodo!
Se nu till att plocka ut allt ni har.Har man tur kan man åka på premiering ena dagen och utställning nästa, man kan verkligen få fullt upp om man vill….
Länk till storeglementet:
http://www.svehast.se/allm/2008Storegl.pdf

Ha ha man får väl planera lite vart man ska visa , vi har ju bara ett 3 års sto att visa då vi inte lyckas få så många stoföl här på slätten *S*

#3 Som om man inte har det ändå på helgerna med alla aktiviteter :-)
Synd bara att det är så sent alltid här uppe…
/Cattis

Jag har egentligen tre att visa, för Eurydike kan höjas till GI, men jag tror hon får vänta tills nästa år.
#5 - och jag sitter här och muttrar över att det är så tidigt här….
Har en att visa för RS-nummer. Hade velat hinna visa henne en gång till för att eventuellt lyckas plocka ett guld till innan anmälningstiden går ut, för att kunna få G1 direkt… *optimist*
Kris_J - har du nån koll på hur det är tänkt ska fungera om man vill ansöka om att tillgodoräkna stoet sina avkommors utländska meriter? Hur gör man?

tack så mycket, har väntat på detta

Fattar inte hur jag skall få ihop sommaren… Jag har 6 treåringar som skall visas och skulle gärna visa även ungston då de nu äntligen sänkt priset på dem även här. Prutt att det finns så få dagar per vecka. Jag behöver 2 dagar till per vecka, minst. Iaf under sommaren. :-)
/Cattis
#9 Jälla x2 och Enköping. Lätt som en plätt 

#10 För sent… En eller två av dem, men jag måste ta ett par tidigare på sommaren också…
/Cattis

#9 Två dagar till per vecka och ett antal extratimmar per dygn hade inte varit fel, men det behöver jag året runt och inte bara på sommaren :-)

#12 Inte på vintern, då blir den ju ännu längre… :-)
/Cattis

#13 Det har du iofs helt rätt i, så långt tänkte inte jag… Men för att hinna med allt behöver jag det på vintern också.
Någon som ska visa någon häst i Henån 2/8?
För den som har ett 3-årssto kan jag bara upplysa om av i Svenljunga 25 juli utser vi Sjuhäradshästen bland deltagande 3-års ston. Det är bara 3-åringar den dagen, alla raser, massor med publik och lite show! Jätteroligt!!!
För att kunna vinna Sjuhäradshästen måste man vara medlem i Södra Älvsborgs Läns Hästavelsförening.

puttar upp nu inför kommande säsong

Var ligger Gräfsnäs? Min dator orkar inte med Eniros kartor.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#18. Gräfsnäs ligger vid Alingsås, enligt Eniro. Inte så långt från Göteborg, alltså.

#19 Ah, tack!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Puttar upp denna då anmälningstiden för visa platser snart går ut.

Anmälningstiden till vissa platser går ut denna vecka!
Är det någon som vet var Norra Ljunga ligger?

Det finns ett Norra Ljunga utanför Sävsjö, i Jönköpings Län.

har anmält 2 st 1 åringar till Svenljunga premeringen. Får se om båda åker

Jag skall anmäla treårsstona till Nossebro. Måste bara kopiera härstamningssidorna i passen innan jag postar anmälningarna.

hoppas på att få se många fina shettisar på prem. i svenljunga!! Längtar redan dit!!!
#23 - det ÄR det Norra Ljunga utanför Sävsjö som Annette tipsar om som är premieringplats. (har själv varit där för några år sedan)

När är sista dagen för anmälan till Munkagård, Tvååker och vart skickar jag den?
nu har jag missat ngt! Visar man även 1-åringarna vid en premiering o varför??? Ursäkta om jag är lite trög..?
knuffar upp den lite…

#30 ja det kan man göra.
Finns det något ställe där sista anmälning står (till SP då)

#30 ja vill mest visa mina ettåringar för att få höra lite vad domaren tycker om dom. Om det är ngn ide att spara hingsten tex.

#33. Om SH är arrangör hittar du det här
http://www.svehast.se/sh/doc/1034.asp
Om det är Hushållningssällskapet får du titta på resp sida därifrån. Här borde du kunna hitta rätt område http://www.hush.se/

ja just det får inte glömma att anmäla ju.

Jag hittar fortfarande inte när anmälan går ut och vart man skickar den!? Har ringt kontaktperson utan resultat…

#37. Sista anmälningsdag till Munkagården är 15 maj.
I nedanstående två länkar hittar du både informationsblad och anmälningsblankett, inklusive adress till HS, dit du skall skicka anmälan.
http://hs-r.hush.se/attachments/76/1147.pdf
http://hs-r.hush.se/attachments/76/1074.pdf
Kom ihåg att läsa igenom informationssidan ordentligt!

Tack Anette nu slapp jag ju leta själv *S* sparar ju in flera minuter ;-) .. Tänkte nog visa en där .

#38 Tusen tack! leta runt som besatt utan att hitta, frusterande!!
Nu är jag lugn…
är du dum eller ?????
Jag blev så förvånad du måste ha fått ett hjärnsläpp.
Var det därför du ringt , förlåt att jag inte varit tillgänglig……

#41 Jag förväntade mig de här svaret från dig!! Precis, du var inte tillgänglig och jag är van att anmäla till Gräfsnäs….
var förmodligen kombination obotlogt dum o hjärnsläpp!