Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 914 ggr
Gosa
0

Godmorgon 080514

Klockan 03.20 fick Lucy ett svart hingstföl. Han är ser jättefin ut och har precis hittat fram till maten. Efterbörden har inte släppt än, men jag tror att den strax gör det för Lucy har haft lite eftervärkar.

Tänkte att jag ska försöka lägga mig och sova ett par timmar innan det är dax att stiga upp och åka till jobbet. Ha en fin dag allesammans.

//Pia

Hanna-D
0

God morgon

#0 Grattis till fölet! 

Kaos på jobbet, vill bara hem och sova men det är ett par timmar kvar. Är otroligt segt att jobba natt när det är så fint väder ute - det går ju inte att sova på dagarna + att man vill njuta av fölen som fötts…

Ha en bra dag!

sanne
0

god morgon

Grattis Pia o Susanne till era fölisar !!

Själv har jag sovit så där inatt, men det är bara bita ihop o gå till jobbet ! i kväll ska jag försöka verka lite hästar tänkte jag.. allt är lugnt på gården så livet går vidare :)

ha en bra dag alla !

balotte
0

God morgon!

Grattis till fölis. Jag är avundsjuk på alla fölisar som har kommit (Balotte gick ju tom vi hoppas på nästa år). Idag blir det lugnt både på jobbet och hemma, ska endast höja stängslet till geten hon hoppar ut hela tiden.

Ha en bra dag alla!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon . Känner mig seg idag men vädret är ju fint i allafall ;-) . 
#0 Grattis till fölet.

Läggern in en liten bild på en härlig påfågel som *stilar* lite granna . Tog den bilden när vi var i Tyskland vid Gustaf adolfs plats där han dog .

susanne-s
0

Grattis Pia!
Tack Sanne. -och alla andra som hört av sig!
Ja Ronja fölade här i gårkväll.
ett stoföl, brsk.

Idag ska jag bara njuta av fölis!
Ha en bra dag alla!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Trine
0

God morgon!!

Grattis till fölisarna..Glad

Här är det 3 + och regnar, Tilia o Trine får stå inne o äta frukost så fölarana inte blir så blöta direkt. Ska ta det lite lugnt på fm och sen vet jag inte…Dra av lite päls kanske på pållarna…

Ha det bra!

zettan
0

Stort grattis till er som fått små fölisar i natt. Min Rosa hon kniper hon. Trodde de skulle komma i natt men ne då. Ja ja hon fölar när hon fölar. Jobbigt för henne i värmen bara. Så nu har hon gått över tiden.

Idag blir det lugnt igen. Lite små pill att göra här hemma. Sen blir det stallet och fölvak kväll/natt igen.

ha en bra dag alla

IdaS-A
0

God middag.

Inga nya föl hos oss. 

Är ledig idag :) Har dock varit iväg och id-kollat och chippat ett par hästar. Sedan var jag och syrran iväg på shoppingrunda, skulle egentligen bara köpa en grimma till halvblodsåringen men jag hittade en jättefin lädergrimma till "pelle". Precis vad han behövde till sin sammling grimmor, han har väl ett 10-tal och använder nästan aldrig någon haha..

Ska strax ut till stallet igen och bygga en uppbindning så man kan stå ute och borsta. 

Ha en toppen dag