Zaffran
I torsdags var jag tvungen att avliva min älskade Zaffran. Hon fick ännu en gång fång o hade ju sagt att vi skulle göra det denna gång för hennes skull..
Det var sååå jobbigt att behöva bestämma det. Har bara tagit bort gamla hästar förr så detta kändes så fel. Vi fick inte ett år ihop. Köpte henne 14 maj 2006 o avlivade henne den 10:e maj 2007 I fredags skulle hon fyllt 15 år, vi hade så mga år kvar tillsammans…skulle ju betäcka henne och ställa ut. Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Nu har hon det dock bra ihop med min Krabat som avlivades 2004. De kan nog få det bra ihop i de evigt gröna ängarnas land.
Kommer inte o glömma dig o din goa mjuka mula att pussa på! Saknar dig så fruktansvärt mkt! Ditt gnäggande på morgonen saknas i stallet… Älskar dig så!

Jag beklagar verkligen. Det är så jobbigt när de blir sjuka, fång är riktigt lömskt.

Åsa, jag lider så med dig. Hoppas Kefir och Kelda kan vara till någon tröst i alla fall!
Stora kramar till dig och din familj!
#3 Jo vilken tur jag har dem!!! De gör det mkt lättare…
Jösses ett helt år har gått sen hon försvann o tänker på henne OFTA!! Hon var SÅ go! Tom så lilltjejen kan komma gråtandes o säga att hon saknar henne..:-(
Så ledsamt! Styrkekramar härifrån.

Usch sådant är inte roligt alls men det var ett bra beslut för Zaffran .
Tack!
Ja absolut var det rätt beslut men kändes så orättvist…hann ju knappt ha henne ett år…