god morgon 2008-05-15
go morgon
lite svalare ute idag, hästarna är lite piggare oxå, det busas runt om i hagarna, lilla mannen (jozo) börjar bli rejält rund om magen så jag får nog ta honom till en annan hage… han kommer bli en riktig tjockis annars, han har juh inte så mkt o göra…
En vän till mig fick igår kväll ett svart hingst föl efter Jozo, vi som trodde det skulle bli en fux
men allt har gått bra ivf.. en himla massa hingstar i år, hoppas någon mer får sto föl…det är ju några kvar !
snart väntar jobbet sen är det fotbollsträning för barnen idag, full fart som vanligt !

God morgon!
Fick igår kväll vid 22 tiden ett svart stoföl efter "pelle" och Rosemary.
Nu ska jag iväg till jobbet. Ha en bra dag
Go morron!
här är det lugnt o sansat i hagen, inte mga knop Kefir gör just nu;-D
I dag blir det "fest" på jobbet i dag..Förskolans dag o det ska ju firas! Vi kommer att låta barnen måla på 2 stora plank som sen skabli ett konstverk som ska hängas upp på förrådsväggen, samt lite annat kul… hoppas på en lagom varm dag…
I kväll blir det fotbollsträning även här för barnen…
#1 Grattis t föling!
Ha en bra dag!
Gomorron!
Är gråväder idag igen ,jag blir så sömnig när det är sånt här väder..Nu regnar det..
Ska till doktorn en vända sen får vi se vad det blir.imorgon ska jag iväg o städa kiosken .
Grattis till fölen!
God eftermiddag!
Tror minsann vi får regn här idag, vilket behövs.
Har fått ID kontrollerat fölisarna så nu ska jag skicka in så dom får pass. Tackar för det Sonja.
Grattis till fölen!!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God eftermiddag
ingen fölis här i natt heller suck. Men tog en liten promenad med tjockis idag så vi får se om de sätter fart på de hela. Ska jobba i morgon men vakar i natt ändå. Ändå snart helg. Hoppas fölis kommer nu. Tror ju garanterat att det är en pigg hingst där inne för jösses vad fölisen lever livet.
Nepp åter till stallet igen.
ha en fortsatt bra eftermiddag/kväll
Stort grattis till alla er som fått föl. Speciellt grattis till sto fölet Ida. Kul med pelle sto föl.