Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 12-foder-utfodring
Läst 862 ggr
QuickStep
0

Shettis som fryser

Idag har det regnat på em och nu när jag kom ut te shettisarna så står den ena och bara skakar. Hela han. Åh ändå så när ja kände på han så hade inte regnet gått igenom hela pälsen utan det va bara på ytan.

Jag gick iaf o hämtade vintertäcket åt han och så gav jag han lite mer mat nu på kvällen.
Har i 2-3 månader nu försökt o fodra upp han för han har verkligen inget fett alls på kroppen.
Det börjar bli bättre men enligt vet. ska man även gå långsamt fram när man fodrar upp dem.

Har köpt lusern pellets som jag blötlägger nu. ska även köpa krafft olja o ge tror jag. Nån som vet nåt mer som e bra o ge som kan göra att han blir lite tjock o får hull?

Men jag har nog aldrig varit med om en shettis som fryser…!

Kris_J
0

Jag har ett sto som fryser (om det regnar) då hon är i bra tävlingskondition, även mitt gamla sto frös när det regnade.

Lucern och Krafft Groov brukar vara bra om de behöver få hull. Men fritt av ett bra hö kommer man långt på.

Veritas odium paretFörvånad

Peppe
0

Säger som #1, hö, lusern och Krafft groov 125

jag skulle även ta analys på höet, kolla tänder och kolla mask

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

QuickStep
0

tänderna och mask är redan kollade. analysen på höt gjorde jag i höstas. d va proteinet som va lågt. men om en månad går dem ut på bete tänkte jag.

tycker ni att man ska ge lusern och krafft grov 125?

sara-ek
0

Känner igen mig här;) Min ena shettis ( han är absolut inte smal utan tvärt om;) ) fryser jätte mycke , det behöver bara bli under 5 grader så börjar han frysa. Men genom att han hålls igång och jobbas och sedan får komma in hjälper honom:)

Peppe
0

#3 ja det tycker jag, båda har höga kvoter för att kompensera höets brister i proteinet =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~