Utställningskalender 2008
Här presenterar vi 2008 års utställningar för Shetlandsponnyer. Vi tar med utställningar arrangerade av såväl SSS, de regionala föreningarna samt de lokala ponnyföreningarna runt om i landet. Listan fylls på löpande, så saknar du någon utställning i listan, meddela oss så lägger vi till den här.
10 februari - Köping
Shetland Nord
Domare: Annika Strindgård
16 februari - Nordmaling
Shetland Nord
Domare: Alf Johansson
16 februari - Skärlunda, Norrköping
Shetland Öst
Domare: Kurt Larsson24 februari - Riala, Bershamra
Roslagens Ponnyavelsförening
Domare: Liselotte Erixon9 mars - Frillesås
Shetland Väst
Domare: Lars Gerth
21 mars - Bullersta, Nyköping
Shetland Öst
Domare: Helena Kättström
26 april - Rockelstad, Sparreholm
Shetland Öst
Domare: Alf Johansson
25 maj - Axvall. Unghästar och hingstar.
Skaraborgs Ponny Avel
Domare: Ronny Johnsson
31 maj - Örebro
Örebro PAF
Domare: Viveka Karlestrand och Liselotte Erixon
1 juni - Uddevalla
Shetland Väst
Domare: Morgan Johnsson och Ronny Johnsson
6 juni - Lugnet, Falun
Shetland Nord
Domare: Madeleine Beckman
14 juni - Bruksdag i Trelleborg
Shetland Syd
Domare: Torsten Jeppsson
5 juli - Tingsryd
Shetland Syd
Domare: Roland Fransson6 juli - Karlslund, Örebro
Shetland Nord
Domare: Torsten Jeppsson12 juli - Delsbo
Shetland Nord
Domare: Kurt Larsson och Inga-Lill Hoveklint-Hyttring
19 juli - Rockelstad, Sparreholm
Shetland Öst
Domare: Ronny Johnsson
19 juli - Ekeby, Gotland
Gotlands Shetlandsförening
Domare: Ingvar Johansson
19 juli - Lövånger
Shetland Nord
Domare: Ulricha Nordmark
9 augusti - Nossebro
Shetland Väst
Domare: Madeleine Beckman och Torsten Jeppsson9 augusti - Insjön Dalarna
Dalarnas Ponnyavelsförening
Domare: Carina Lockvall
10 augusti - Köping
Shetland Nord
Domare: Kristina Blad och Liselotte Erixon16 augusti - Nybro
Sydöstra Sveriges PF
Domare: Morgan Johnsson
16-17 augusti - Husebybruk
SSS Riks
Domare: Mrs. S.D. Scheiberlich, J.C. den Hertog, Helena Kättström och Liselotte Erixon
17 augusti - Tidaholm
Skaraborgs Ponny Avel
Domare: Gunn Johansson
23 augusti - Umeåker
Shetland Nord
Domare: Viveka Karlestrand.
30 augusti - Karlstad
Shetland Nord
30 augusti - Bjärsjölagård
Shetland Syd
Domare: Annika Strindgård och Alf Johansson
13 september - Mantorp
Shetland Öst
Domare: Annika Strindgård
20 september - Vartofta
Shetland Väst
Domare: Ingvar Johansson och Inga-Lill Hoveklint- Hyttring
27 september - Unghästutställning Svalöv
Shetland Syd
5 oktober - Piteå
Shetland Nord
Domare: Susan Hellum
19 oktober - Hanaskede, Axvall. Fölutställning
Skaraborgs Ponny Avel
Domare: Liselotte Erixon
25 oktober - Uppsala
Shetland Nord
Domare: Elisabeth Ljungstorp
1 november - Vreta Kloster
Shetland Öst
Domare: Liselotte Erixon
1 november - Halloweenutställning Älmhult
Shetland Syd
Domare: Morgan Johnsson
November - Färgelanda
Shetland Väst
OBS! Preliminärt än så länge.

Av: Annette
Datum för publicering
- 2007-11-03

Meddela gärna när ni vet fler platser/datum/domare! Även lokala ponnyföreningars utställningar läggs in här när vi får reda på dem.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Väldigt vad alla uton SYD är snabba

Våra utställningar i Syd kommer så småningom.
STORT TACK alla utställnings arrangörer som så tidigt meddelar tid och plats, det är så mycket värt att veta långt i förväg så man planera med jobb mm.
Jag ser inget om Valla,då blir det inget av med det då eller.
#5: Listan är inte komplett ännu! Det kommer tillkomma utställningar efter hand.
Piteå helt klart ev Lövånger och umåker också..

#7. Det är väl domarna som är oklara där.
Ja det beror på att shetland nord kontaktar domarna.

Finns det någon i Väst här på forumet, som skulle vilja pm:a mej vilka domare som är i åtanke för Nossebro? Nord är ju tvungen att flytta Köpingutställningen pga den internationella utställningen i Tyskland, och just den 9 augusti är det datum som bokats istället. Ska dock höra med UK om det finns möjlighet att flytta till söndagen, för jag tycker det är synd om utställningarna ska behöva krocka…

Gud vilken service det är här!
Tack alla ni eldsjälar!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#5 Fått för mig att RIKSen är lagt på Valla helgen? Men jag kanske blandar ihop det..
Delad glädje är dubbel glädje :)

Valla som är så populär utställning måste väl gå att ändra datum så vi inte missar den.
Skulle vara bra om RIKSEN kunde ha samma helg varje år så det inte blir dubbelbokningar.
Oj är det redan klart…ser ut att kunna bli 3 utställningar nästa år för vår del..
Hmm…
Varför så många utställningar med bara en domare? Det ger ju färre plats att visa sina ponnyer på varje ställe…
Bara en fundering.

Inomhus är det ofta alldeles för trångt för att ha två ringar. Det kan vara en anledning.

En annan är att det är betydligt bättre ekonomi på en utställning med maximerat antal för en domare, än en utställning med två domare på runt/strax över 100 ponnyer…
För övrigt har Alf Johansson tackat ja till att döma vinterutställningen i Nordmaling, om någon kanske kan uppdatera listan.

#17. Det ordnar jag direkt.

#18 Gräjt!
Återkommer med info om Nords utställningar allteftersom det blir klart.
#17 - Ekonomi är tråkigt….
Och en klen tröst till dem som inte får plats på utställningen, när den blir fulltecknad flera dagar innan anmälningstiden har utgått.

#20 Förvisso! Därför planerar vi i Nord för fler utställningar än någonsin i år. 

#21 Nästa år, menar jag förstås..! 

Även Väst har fler utställningar i år, troligen fem stycken.

Även om vi förstås planerar för dem redan nu…
Och Syd har färre 

Det är jättebra att det är klart tidigt. Med tanke på semesterplaneringen ;)

#25. Det kanske beror på funktionärsbrist?

#23 Nord kommer med största sannolikhet att anordna 11 eller möjligtvis 12 utställningar 2008… Men så har vi ett väldigt stort område oxå.

#27 Precis.

#28. Något klart med Köping?

#30 Inte mer än att det blir helgen den 9-10 augusti. Vi försöker flytta till söndagen för att inte krocka med Nossebro.
#29 Ska vi klona Annalena åt er..? 

#27 + 28 - och inte blir det fler funktionärer om man inte pratar med folk om saken, utan bara väntar på att de ska ramla över en… Och JA, jag har pratat personligen med styrelsemedlem om detta… (som för övrigt diskuterats i andra trådar här)

Kanon bra! :) Nu kan man planera med jobb och andra tävlingar, kurser osv. 

Syds PLANER är:
14 juni Bruksdag Norra Åsum
6 juli Tingsryd
30 augusti Bjärsjölagård (kanske 23 aug, minnet är kort…)
20 september unghästutställning Gråmanstorp
1 november Halloween
Alla platser och datum är PRELIMINÄRA!
#34 - Jag tycker det är lite trist att Öst och SYd planerar sina Halloweenutställningar på samma dag, är det inte justerbart?
/Anna pip-o-gnäll-kärring 

#34 30/8 stämmer.
vad bra då kan man börja preliminär planera.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#35 Inte värre än att Riksen läggs på Valla helgen. Man får väl tyvärr välja vart man vill åka.
Pip och Gnäll kärring nummer 2 ;-))
Amor vincit omnia 
#38 - kan inte Valla vara helgen efter Riksen då? Och helgen före Bjärsjölagård? Det är ju inte så långt mellan rent geografiskt, det verkar dumt att ha två såpass nära utställningar samtidigt…

Det bästa vore att ha en fast helg för riks. Något att ta upp på helgens höstmöte?

Listan är påfylld med Syds utställningar. Dock saknas domare och platsen för Halloween-utställningen.

# Återkommer med det när det är bokat och klart. Observera att det bara är preliminärt än.
Hej
Tycker att syd's utställning i Gråmanstorp skall vara för alla shettisar, inte bara unghästar! Syd har få utställningar, vilket kan bero på olika orsaker (kanske svårt att få tillräckligt med funktionärer). Alla som inte har möjlighet att åka land och rike runt önskar nog… att få möjlighet att kunna ställa ut sina shettisar lite oftare!? Har jag helt fel?
En synpunkt på klasserna: Minisarna borde ha separata klasser om där finns tillräckligt med underlag för detta. Om det inte finns skall man naturligtvis slå ihop dem. De tävlar faktiskt inte på lika vilkor.
#43 Tack för att du tycker som jag att mini inte tävlar på samma villkor som standard.

Jag kommer att anmäla endast om det blir bruksklasser också.
Ungponnyer får väl inte starta i bruks möjligen treåringar en klass?
#39 Det brukar alltid vara Fälttävlan helgen efter.
Amor vincit omnia 

#47. Har ni beslutat om det blir något Valla? Det vore så tråkigt utan och inte roligt när det krockar med en sådan sak som riks.
Okej att lokalföreningarna inte kan ha på olika dagar alltid, men riks borde verkligen satsa på en egen helg.
Vi får väl se vad som sägs på SSS Höstmöte och så får Öst ta ställning sen hur vi gör.
Amor vincit omnia 
#34 va bra, då ska jag säga åt dom här för fölchampionatet fallar alltid på samma dag som Bjärsjölagård. Kanon, tack
Var blir RIKS?

#50. I Småland, minns ej vart men det finns mer info på SSS hemsida.
#51 amen det har jag ju läst. =) minnet är inte vad det borde
#52 Riks är i Huseby.

Listan är uppdaterad med två utställningar i Nord.

Vad kul att Nord planerar en utställning i Örebro :) Jättebra plats och alldeles lagom långt från mig ;)
Härligt, här på shettissidan kan man verkligen planera nästa år! Det är toppen!
Vilken service! Det är ju kanon!

Det är ju än så länge lite preliminärt, men blir det ändringar ang någon utställning så ändrar vi självklart i listan. Domare fylls på allt efter de blir bestämda.

Ni kan gärna lägga in:
30 augusti- Karlstad
Shetland Nord
Domare: Ulrika Nordmark

Många resor blir det i år………

Visst blir det 

ja det blir MÅNGA resor nästa år om det blir enbart med eddie eller kanske nån mer det tåls ju att se just nu har vi ju bara eddie men det e ju planerat att införskaffa 3-4ston under året 2008 till uppstarten av stuteriet som ska anv till avel/utställning/bruks
som det ser ut nu så blir det väl i allafall 9 utställningar nästa år. Dock beror ju allt på hur det går med fölningar och så.

Nords utställning i Karlstad inlagd.

Vi här uppe får ju några att åka på vad roligt åtminstone 3 st inom 30 milastrecket.

#63 9 st hm ska du ut och flänga på det viset ;-)
#66 jamen du sa ju att jag skulle komma bort från skåne land lite oftare ju

menade såklart nästa år….

#68 Karlstad med våra valacker i augusti ;)

#67 får vi äran att ha upp dig till vår del av värledn nästa år oxå ?! alltid kul när ni kommer.
30:e augusti blir min debut :)
#70 kanske kanske allt beror på OM jag har några att visa, annars kommer Christoffer och jag upp utan hästar en helg.
Som det ser ut nu så har jag ju bara Melvin och Viking att fara runt med och det är ju ingen som vet hur dom tänker se ut nästa sommar
fast iof så ska jag ju jaga SUCHet på Heddan och Celma så har deras fölningar gått bra och fölisarna mår bra så kan det ju tänkas att dom får åka med ut

#68 japp, det siktar vi på ;)

Uppdaterat med domare till Köping i augusti.

Uppdaterat med Valla.

Uppdaterat med domare till Nossebro.
Det blir en himla massa utställningar för mig i år, både på häst och hundsidan…. vill skaffa ett jobb där jag jobbar ingenting men tjänar massor! =P

#77. Jag håller med dig. Det finns så många utställningar så mina hästar räcker inte till ;)
#78 *haha* Mina MÅSTE räcka till! ;)

Är det någon av de vanliga utställningarna som ska ha brukstävlingar? Förutom drive-inutställning?

#80 I Syd brukar vi försöka ha agility på Bjärsjölagård. Tror att även nga av de andra regionalföreningarna anordnar ngn typ av bruksklasser på ngn utställning.

Uppdaterat med Syds utställningar. På några är domare inte helt klara än, mer information om det kommer så snart det är klart.

Skaraborgs Ponny avel har sin första utställning den 25 maj som är en unghäst/hingstutställning. Domare är Ronny Johnsson
17 augusti är det utställning med Gunn Johansson som domare.
Även denna oktober planeras en fölutställning men den återkommer jag till.

Ingen domare bokad till uddevalla än???
börjar planera lite nu.. låter finemang , Märta hoppas vi kan komma på alla 3 iår !

# 84 Det hoppas jag med, -massor av bra shettisar som visar var skåpet ska stå!! 

#83. Då skall jag strax fylla på kalendern med dessa.
#84. Tyckte de sa på höstmötet att de tänkt fråga Morgan och Ronny, men vet inte om det är klart.

#83. Märta, har ni platser bestämda för SPA:s utställningar?

hm så det är Guns tur igen att döma unghästarna nere i syd?

#88 Enligt vad jag hittar så var det 2003 senaste gången hon var domare där. Är längesedan tycker jag.

# 89 Kan så vara , fast det känns som igår .

Uppdaterat med en domare till Bjärsjölagård.
Skall det inte vara unghästutställning i Gråmanstorp -08.Blir det en ny plats,där som är så trevligt.

#92 Det är inte klart om utställningen blir i Gråmanstorp eller på något annat ställe än. Så fort det är klart kommer det att meddelas på hemsidan och här i utställningskalendern.

Uppdaterat med ytterligare en domare till Bjärsjölagård.

#94 Vad kul att ni har fått dit Alf , det var längesen han var här. :-)

#95 Trevligt att det är uppskattat!
#95 ja jag tycker också det är kul när "inte dom vanliga" domarna finns på alla utställningarna.

Uppdaterat med domare, datum och plats för SPA:s fölutställning.

Domare till Syds bruksdag klart, plats och datum är dock inte helt färdigt än.
en liten fråga som kanske är dum men jag kom på att jag vet ju inte hur det är
Får jag lov att visa sto med föl på bruksdagen?

#100 Finns inga dumma frågor, bara dumma svar :-)
Nej, det får man inte göra.
#101 äsch 17 åsså och jag som ville visa för Torsten bläää på år haha

Nord informerar:
Utställningen i Köping kommer att hållas söndagen den 10 augusti och krockar därmed inte med Nossebro. Västarna är välkomna norrut när ni ändå har hästarna iordninggjorda. 
Domare till Halloweenutställningen i Uppsala den 25 oktober blir Elisabeth Ljungstorp.
Vi jagar domare för fullt till de utställningar som ännu är domarlösa. Det är inte så lätt - domarlistan verkar krympa för varje samtal: domare som inte åtar sej uppdrag pga familjeangelägenheter, domare som planerar så illa att de får barn nästan mitt i utställningssäsongen
och domare som bestämt sej för att sluta döma… Samtidigt vill man variera sej så gott man kan. Nåja, vi återkommer så snart vi får klart med kvarvarande utställningar.

Nu är båda domarna till Nossebro klara och inlagda i artikeln.

Uppdaterat med domare till Uppsala.
Såg nyss att Sydöstra Sveriges Ponnyförening hade planerat in sin utställning den 16/8 - den brukar vara i Nybro så det antar jag att den fortsättera vara.
Irriterande bara att det krockar med RIKSen här, bara 10 mil bort… Hur ska man bete sig för att bli så schizofren att man kan vara på båda ställena samtidigt?
(jag tipsade dem om denna tråden just för att slippa såna krockar - det hjälpte uppenbarligen inte…)

Skall riksen pågå i två dagar?
Det står ju så… Och blir det många deltagare och kringaktiviteter så är det ju inte så svårt att fylla två dagar.
Jag hoppas då att det framgår av proppen vilken dag som ska vara till vilka klasser, så kanske det går att vara med på båda ställena….

De två riks jag har varit på har klarats av på en dag. När det ligger så långt ner undrar jag om det drar så mycket folk att det krävs två dagar.
Riks i Tingsryd för några år sedan var över 2 dagar.
Sen har jag också varit på Syds förra jubileumsutställning i Margaretehof som var över 2 dagar.
Var det inte jubileum för SSS? I så fall kanske man kan räkna med kringaktiviteter också. Och kanske att man startar lite senare på lördagen, festligheter på kvällen och avsluta utställningen på söndagen. ??

Det var 40 års jubileum i år, på Gotland.
Tysklandsutställningen är ju några veckor innan, dessutom.

Men var det inte så att ena dagen skulle det vara bruks och andra dagen utställningar eller något sådant ..
Jag har också varit iväg när det varit 2 dagar och då har det varit lite andra uppvisningar och sådant också.

Jo, det kanske är så. Jag har inte sett någon info alls. Man måste ju snart ansöka om semester för sommaren, så jag hoppas man snart får veta lite om riksen.

Nu kan man börja planera, men fortfarande ingen bestämd domare i Uddevalla?? skulle ju vilja veta den innan jag anmäler till Frillesås… bara så man kan ta hästar man ej visat för den domaren typ…

Jag också.
Om jag inte minns fel pratades det om Morgan och Ronny till Uddevalla. Men i senaste SP står det att inga domare, dessutom står det att den preliminärt är den 1 juni. Verkar lite osäkert ännu, verkar det som.

Hm.. lite trist.. det var ju så viktigt att allt skulle vara klart innan sista nummret av tidningen.. vi ville ju haft en utställning på våren och det fick vi ju itne för det skulle vara bestämt så mkt tidigare (vi frågade i sommras..) därför tycker jag det är konstigt att inget kommer ut om Uddevalla.. ja ja vi får väl se..
# 115 o 116
Det är datumet som är preliminärt… ibland kan man inte boka anläggningen förrens samma år som utställningen skall ske.

Okej. Finns det något alternativt datum?

Datumet för utställningen på Mantorp ändrat.

Finns det några fler utställningar som har klart med domare?
Meddela gärna det, så fyller vi i kalendern.
Uppdaterat med domare till Dalarna 6 Juni.

Finns det fortfarande inget om vilket datum Uddevalla blir?? domare vet jag men det vore bra o få ett datum snart..
någon i Väst som vet om det blir Vartofta?? sitter juh o planerar o ska få in en semester m barnen oxå…

#122. I SP står det att Vartofta utställningen är den 14 september.

OOps sorry, har jag missat det… då vet jag nu !!

Finns det några fler utställningar som har klart med domare?
Jag vet inte vad det ska vara för domare, men någon får gärna peta in utställningen jag tipsade om i #106 i kalendern…
#126 Domare till utstälningen i Nybro som ponnyföreningen anordnar kommer att vara Morgan Johnsson har jag fått vetskap om.

Domare nr 2 i Delsbo blir Inga-Lill Hoveklint-Hyttring.
Utställningen i Dalarna på nationaldagen kommer hållas på Lugnet i Falun (där utomhus hopp-SM gick 2007). RKS kommer anordna bruksklasser.
Sen har jag fått höra att domare till ÖPAF:s utställning på Kvinnersta blir Viveka Karlestrand och Liselotte Erixon. Vet dock ej om det är bestämt vem som kommer döma shetland…

Utställningskalendern är uppdaterad med domare samt ny utställning.
Uppdaterat ny utställning 24:e februari.
Domare till Halloweenutställningen på Vreta den 1/11 -08 blir Liselott Erixon.
Amor vincit omnia 

#131. Uppdaterat!
Anette: Det blir bara 1 domare på Mantorp. Kan du ändra det?
Amor vincit omnia 

#133. Klart!

Uppdaterat med domare och datum till Uddevalla samt domare till Vartofta.

Dum fråga… Vad hände med Valla?? jag ser inte det längre i listan… blir det inget där??
Blir nog inget då det är samma helg som riksen…
Delad glädje är dubbel glädje :)

Det blir inget på Valla då det krockar med årets Riks. Nästa år satsar vi desto mer på bla Valla, då vi har jubileum i Öst.
/Cattis

Oki då satsar vi på valla igen 2009 !!! annars hade vi nog kanske kommit dit o ej riksen..

Sååå tråkigt 
Sörmlands ponnyavelsförening (eller vad dom heter) har en utställning på Rockelstad den 5/4. Domare: Roland Fransson.
Amor vincit omnia 

Vi bedömde läget som sådant att "ingen" skulle åka till Valla då det är en tvådagars Riks med utländska domare. Och att det skulle bli svårt att få funktionärer, då många av oss troligen vill besöka denna riks, med eller utan häst.
Samt även att det kan bli svårt att få fatt i en domare, då många av dem kanske är på riksen.
/Cattis
OBS ! Ändrat datum till Karlslund Örebro det blir söndag den 6:e Juli
Domare är nu klart och det blir - Torsten Jeppsson.
Kan någon ändra datumet och lägga till domare ?
#143: Ändrat! :-)

Vill ha med mig fyra till riksen, men får se hur man ska lösa detta.

Syds unghästutställning blir den 27/9 i Gryttinge, Svalöv.
Syds halloweenutställning blir 1/11 i Älmhult.
Hoppas på besked om datum och plats för Bruksdagen denna veckan.
#146 ska inte halloweenutställningen vara i gryttinge??

#145 Vi får väl hyra en lastbil:) gubbarna kan ju köra… vill också ha med många hästar…
#147. Nepp det blir som Sara skrivigt!

Då är listan uppdaterad med platser för Syds utställningar i höst.

Ok ,, nu när vi har vant oss vid Gråmanstorp ;-) en utställning som var rätt närma för en gångs skull *ler* , tycker att det var klart svårare att hitta till Svalöv hade aldrig hittat dit utan dig Millan ju :-) :-)
hm ända till Älmhult hm det tåls att tänka på om jag åker dit på de *bonnavägarna* mitt i vintern *S* och det är ju iof en viss dag med , var ju helt intsälld på att den skulle vara i Svalöv ju , nu får man ju ändra i kalendern igen .
#151 haha du var ju på väg till Eslöv ju.
hm nu blir jag också så där om jag vågar köra till Älmhult, vet ju hur vägarna brukar vara vid den tidpunkten

#152 ja du vet skåneland är ju så platt och allt ser ju likadant ut ;-)
#152 - Det låter som om ni planerar en resa till karesuando i februari i stället för en resa till Älmhult 1 november…
Det brukar vara tämligen fritt från vinter vid den tiden på året även så långt norrut
som Älmhult. Det här till ovanligheterna att det är snö då.
"154 det låter bra det haha

#154 Det ör inte snön som är värst det är den luriga halkan faktiskt på småvägarna *ler*
lördagen den 5 april 2008 för alla häst och ponnyraser Södermanlands Hästavelsförening
Domare Roland Fransson, sista anm.dag 20 mars
Föl Championat, Rockelstad , alla raser, 18 oktober, domare Morgan Johnsson, sista anmdag 6 oktober Södermanlands Hästavelsförening

finns de ingen i Dalarna? :P eller va de bara ja som missa kanske.. ;)
kul med en utställning i Älmhult.. Blir ju inte långt att köra när man bor i denna lilla håla

#159 Falun ligger i Dalarna. Utställning på Nationaldagen.

Uppdaterat: Shetland Syds bruksdag blir den 14 juni i Trelleborg.

# 162 Då slapp man åka så långt :) Jag kommer med två.

#163 Ja, visst är det helt perfekt avstånd den här gången?! :-)
Är det någon som vet var i Karlstad utställningen den 30 augusti äger rum?

Preliminärt ser det ut att bli på Equality Lines anläggning.
#166 Okej, tack så mycket.
Uppdaterat - Insjön Dalarna 9/8 Utställning alla ponnyraser. Domare Carina Lockvall.
Dalarnas Ponnyavelsförening - www.dalaponnyavel.com
Är det ingen som vill döma uppe i norr?
Varför blir inga domare klara till våra utställningar?

Datum ändrat för Västs utställning i Vartofta, domare inlagda för riksutställningen samt uppgifter om utställningen på Gotland.

Å, såg nu att platsen är ändrad för shetland syds bruksdag. Helt plötsligt blev det jättelångt,

Äntligen kan Nord meddela domare till Lövånger..!
Det har varit en smått otroligt olycksam jakt, där så gott som hela domarlistan har gåtts igenom utan att någon kunnat ge ett positivt svar.
Slutet av juli är tydligen smockfullt av stopremieringar och andra rasers utställningar, samtidigt som vissa domare passar på att ta semester(!). Vi måste erkänna det: vi gick bet!
Därför har vi fått flytta utställningen i Lövånger till den 19 juli (även det en populär utställningshelg i shetlandskretsar, men Norrland - Gotland - Rockelstad konkurrerar förmodligen ändå inte om samma utställare) och vi är mycket nöjda och glada över att kunna hälsa Ulricha Nordmark välkommen upp för att döma norrländska shetlandsponnyer! Det var ett tag sen sist.

Lustigt, jag var precis inne på Nords hemsida och läste ovanstående
. Vi ändrar i kalendern bums!

#173 Ja, måste ju ändra på den officiella sidan först! 
Snällt om du vill ändra i kalendern. Tack!

#174. Redan gjort :)

#175 Du är ju så snabb så jag inte riktigt hänger med i vändningarna!

#176. Det är så när tid är det enda man har gott om ;)

Uppdaterat med domare till Piteå.
Den här låter som om det är bra tid och inte så långt att åka för oss. Finns det mer info någonstans? Jag har ju en shettisvalack och har aldrig varit på någon utställning. Men det skulle vara roligt att prova någongång.
9 augusti - Nossebro
Shetland Väst
Domare: Madeleine Beckman och Torsten Jeppsson
En bild på min lille kille, Razz.

#179 Mer information finns på SSS hemsida, www.shetlandsponny.se och på Shetland Västs hemsida, www.shetlandvast.se

#179. Mer information hittar du på Västs hemsida, under Utställningar. http://www.shetlandvast.se/
Skriver även länken till SSS hemsida, därifrån kan du skriva ut anmälningsblanketter mm. Det finns även info om hur du blir medlem, om du inte redan är det. http://www.shetlandsponny.se/
Tackar :)

Domarändring på Shetland Syds unghästutställning i Svalöv den 27 september. Ny domare är Ulricha Nordmark.