Träningstips!!!
Nu börjar sommaren närma sig och en massa äventyr vänter på mig och lillhästen så nu behöver vi träna en massa för att komma i form!!
Vi behöver till att börja med bra träningstips för att bygga upp musklerna på den lilla! Vi ska börja klättra i backar och jag hade tänkt tömköra då. Någon som har något bra tips på hur han får jobba hårt för att pumpa upp musklerna vid körning/tömkörning eller på något annat vis? Vi behöver alla råd och tips vi kan få! :)
Eftersom vi bara går på körlektioner ibland får ni gärna komma med förslag på roliga saker man kan göra när man tränar på bana. Vi är näst intill nybörjare på det stadiumet så kom med alla tips!!!

Förra sommaren så började jag att träna upp en shettis som bara stått hela tiden. Till en början så gick jag bara långa promenader för att han skulle få upp flåset. Sedan efter någon vecka /några veckor la jag till ytteligare ett träningspass på kvällen. Så jag gick lång snabb promenad innan det blev varm och trnade något enklare på kvällen.
Till en början klättrade jag mycket, för att bygga myskler. Sedan började jag tmköra och köra han så smått. Först långa skritt sträckor med vagn och sedan med mig i. Hela tiden ökade jag på. Det fick iaf honom att bli riktigt fin till slutet av sommaren:) Och oj vad roligt det var att hela tiden se dom små framstegen:)!
Lycka till med din ponny!