Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 865 ggr
Annette
0

God morgon 17 maj 2008

God morgon!

Det har regnat här i natt. Tur att jag tog in "hopphästarna" i natt, så slipper vi försöka göra rent två sandinpackade, blöta djur. Det är löshoppning på schemat idag. Det är några mil att åka, så det tar större delen av dagen. Får se vad som sedan blir gjort, beror på vädret.

Ha en bra dag!

sanne
0

God Morgon

här har ej kommit regn.. men det skulle behövas lite faktiskt. Idag ska jag åka o träffa massor av glada shettismänniskor, ska bli skoj o träffa en man lärt känna genom forumet oxå ! hoppas jag hinner åka till Lonis uppfödare på hemvägen me.

igår var vi borta o hälsa på lilla Bubben, han är så go den lille, o hans bror är väldigt glad att han går där, jösses va dem håller på.

nu ska jag fixa frukost här sen så får jag ta en tur genom hagarna o kolla läget innan jag åker.

[Anna-N]
0

God morgon!…..

….från ett snöigt Dalarna. Tror jag smäller av, det är väl ändå det sista man vill ha nu. Fy, tusan vilket ruggigt väder. Tur man inte släppt några hästar på bete än. De får nog vänta på bättre tider.Fundersam

Önskar alla en bra dag!

Cattis
0

#2 Snö?!?! Förvånad

Du skämtar?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

Min gubbe har åkt till Lindesberg och där finns det också risk flr snö.

Bor vi i samma land, eller Fundersam?

Vet i 17 om man vågar åka till Lugnet på utställning 6 juni. Termobyxorna och vinterkängorna är ju nerpackade för länge sedan Cool.

[Anna-N]
0

#3: Nä, det är sant. Ser bara nått vitt virvel utanför fönstret.Ledsen

#4: Samma land? Tror inte det ….Se till att ta med vinterutrustning om du kommer till Lugnet. Skidor också.Skrattande Passar ju ypperligt där.

sanne
0

men jösses Anna, så det kom snö ivarje fall.. usch, stackars er, ingen höjdare

Hanna-D
0

Åker inte till Lugnet om ni har snö däruppe! Förvånad

Här regnar det bara Ledsen

Annette
0

#5. Skidor? Sånt har vi inte här. Snön försvann 1977 sen dess har det inte varit någon idé att köpa nya.

[Billan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon.

Idag var det meningen att vi skulle hämta hem Latcho, men vågar inte dra iväg med transporten och sommardäck. Vi har nämligen fått 1 dm snö i natt och det snöar fortfarande och blåser storm !! våren kom av sig ordentligt.

Ha en bra dag

Cattis
0

#9 Herrejisses! och jag som går här och huttrar för att det bara är 11 grader o regnigt! Jag har riktigt bra väder uppenbarligen. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

God morgon , ska in på banan idag och umgås med andra ponnyungdomar/föräldrar .

Usch snö så hemskt men jag hörde det igår alla redan att det snöade uppåt landet och jag som gick ut och gnällde nyssen för att jag tyckte vinden var kall.

zettan
0

Nemen har ni snö där uppe? Tror nästan ja smäller av. Här har man fölvakat i natt också. Men ingen fölis ännu. Rosa hon kniper som sjutton. Hon har ju gått över tiden och de skrämmer mig lite. Men vi får se när det kommer. Förhoppningsvis kommer det i helgen.
  De regnar här nu. Så skönt vi behöver verkligen lite regn.
Hingstarna busar för fullt på sitt bete. Så underbart att se att dom njuter av tillvaron. Var kul att ni kom ut en sväng i går Sanne. Alltid trevligt med besök.

Nu ska ja göra mig ett glas saft och lägga mig i sängen en stund. Saknar min säng nu.

RebeckaSvensson
0

God middag!

Snö?! Vilken tur att det inte har kommit här…

Skulle iväg och titta på min bror som spelar rugbymatch idag men i regnvädret som vi har här var det inte så lockande utan det får bli någon annan dag istället. Efter en studieresa på tre dagar då jag missat lika många dagar med obligatoriska moment i en annan kurs har jag lite saker att ta igen så helgen ska ägnas åt pluggande. Inte så kul men bättre att sitta med det nu än om 13 dagar då "sommarlovet" börjar.

Hoppas alla har en bra dag!

AusaBausa
0

God em! Här har vi sol moln sol just nu o 17 grader plus…skönt o bo i söder och slippa snön vid denna årstiden då man bara längtar efter sommar!

Kefir är slö och trött i hagen och bara pausar från ätandet i ett…kan inte vara mkt plats kvar där för  mat…ser ut som en ballong just nu…

[Nesslan]
0

God eftermiddag! :D

Nu har jag precis kommit hem från Bollebygds utställningen. Det var jättekul och jättehärligt stämning mellan alla ras representanter :)
Det var 3 shettisar med och Golden gick 2:a efter Talisman af Jäboruder som senare blev Res BIS. Hon fick 88789= 40p med jättefin kretik och väl förbered och visad. Superkul med en 9:a på traven äntligen :D

Ha det bra!

wessis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snö som sagt!!!!!

Jag har nästan en halvmeter nu och det snöar fortfarande. Fick plocka hem hästarna från betet i morse……Trodde inte mina ögon i morse när jag tittade ut. Det ska tydligen fortsätta snöa också över natten….Vill nog inte se hur det ser ut till morgonen då….

[Nesslan]
0

87889=40p är den rätta raden :P

Feminin rastypisk bra modell. Bra överlinje ,gott djup ngt kort hals. Korta skenor, rättställd. Ledig taktmässig skritt. Bogfri, utmärkt bakbens arbete. Väl visad! :)

[Billan]
0

# 16

Ja du Stina, riktigt så mycket snö är det inte här ännu, men det vräker ner.

wessis
0

Du Maj!!!! Vi bor nog på fel plats tror jag……………Känns lite tungt nu……….Ska vi flytta eller?????

balotte
0

God kväll!

Det är tur man inte bor uppåt i landet. Här är det lite sol men inget regn. Nu äntligen är veden på plats så skönt att slippa tänka på den. Ska snart ha gäster men det blir lugnt ikväll.

Ha en bra kväll alla!

[Billan]
0

# 19

Håller med, inte roligt nu.

[Billan]
0

Nu vid kvällsmatningen var det ungefär 2 dm snö, och det vräker ner fortfarande. Temperaturen ligger på 0,4 grader. Man kan ju undra, om vi verkligen går mot varmare klimat.