Svår förlossning!!!
Är ledsen idag!!! Vakade hela natten, allt lugnt 05.30. Men när jag kom ut strax före 07.00, hadde verkarna börjat vattnet gått. Såg inget i mynningen, väntade en stund stoet krystade men inget syntes.Gick in och kontrolerade TRÅNGT långt in kände jag jag två hovar och en nos, men hovarna låg vridna uppåt. Fich hjälp av en superducktig veterinär som ej var i tjänst!!! Bor tre kilometer häri från, STORT TACK EVA!!!Vi slet som djur, då det var tortfickh till slut ut ett fuxit hingstföl som var livlös , vi gjorde hjärtmassage och konstgjord andning men den var tyvärr död!!Efterbörden kom på en gång, men är så glad att stoet Kölnäs Finesse klarade sej, men är väldigt slut och vinglig i baken Gunilla

Ne fy vad hemskt. Mkt som händer med fölningar nu. Tänker på er. Tröstkram och styrke droppar till stoet och till er också

Gud va tråkigt. Men tack och lov att stoet klarade sig. Tänker på dig.
Gunilla fy vad detta var ledsamt. Tänker på dig, Kram Eva
Beklagar verkligen förlusten av fölet Det är sökert din och veterinärens skicklighet som räddade stoet vid denna svåra förlossning. Hoppas hon klarar sig!!
Oj vad sorgligt - säger som de andra - tack och lov för duktig veterinär som fanns på plats i tid att rädda stoet.
Numer pensionär i Nynäshamn
Usch så tråkigt med ännu en tragisk utgång! Tur med vet. iaf, samt att mammahäst klarade sig.
Ja Gunilla tänker på dig det vet du. Jag är också ledssen för din skull, Jag vet ju hur du sett fram emot det här fölet. Pyssla om dig själv och Finesse nu.
Kram/ May

Ledsamt att mista fölet,beklagar! Tur är att Finesse har dig som vakar och att du har tillgång till en veterinär snabbt.
Nu är det Finesse och du som ska ta hand om varandra.
Kram Elinor
Åh nej, vad tråkigt. Jag var med om samma utgång i fredags när mitt sto skulle föla. Jag vet hur jobbigt du måste ha det idag. Ta nu riktigt hand om ditt sto och se till att hon får sörja färdigt under dagen innan du tar bort fölet från henne. Det hjälpte mitt sto mycket och hon accepterade sedan att fölet inte levde.
Tänker på er. Kram Pia.

Nej inte ni också, tänker på dej gunilla & ditt vackra sto, skönt att hon klarade sej iaf..Sänder TUSEN varma styrkekramar till dej min vän (& ditt sto så klart)…

Beklagar verkligen….Håller tummarna för att ditt sto återhämtar sig snabbt igen.

Usch, vad tråkigt! Hoppas att stoet återhämtar sig bra!

Så ledsamt! Hoppas nu stoet får hålla sig friskt och repar sig.
Tusen tack allihopa! Gråter och gråter, har varit med om fellägen tidigare och miste ett stoföl som låg baklänges. Vet att stoet bör få sörja fölet, Finesse har upptäckt den lille, puttar och vakar över honom.Det gör så ont i mej att se hennes sorg, hon fryser så jag har täckat henne. Ska tempa Finesse när det värsta lagt sej, hoppas det inte tillstöter någon infektion. Gunilla.

Det så sorgligt att se. Beklagar verkligen. Hoppas stoet klarar sig från andra komplikationer än sin sorg.
Ush, så ledsamt! Håller tummarna för att stoet får må bra! Sköt om er nu.
Vad tråkigt! Håller tummarna för att Finesse klarar sig bra ur det här!
usch vad tråkit
Så tråkigt. Hoppas stoet mår bra.

Men så tragiskt
tycker det verkar vara väldigt många shetlandsston som har problem. Är det bara i år eller brukar det vara mkt problem vid fölningarna?
Gud så ledsamt!!! Mga tröstekramar till er! Skönt stoet klarade sig, håller tummarna att hon ska återhämta sig bra!
Hemskt vad mga fellägen o annat som tillstöter i år! Usch börjar bli duktigt nervös, har ju långt t vet. men istället en granne som jobbat på häststation o van vid fölningar…vilken tur man har ibland..men hoppas slippa anlita henne…

Sörjer med dig Gunilla! Kram till dig och Finesse
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Så tragiskt, hoppas stoet mår bra.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Stackrs den blivande mamman… Så tragiskt.
Delad glädje är dubbel glädje :)

Så tråkigt men skönt att stoet klarade sig i allfall.
Himla trist.
Jag har tempat Finesse, i går var den 37.6 i dag 38 . Hon är piggare fryser inte och äter, Finesse pratade med lite med Flisen i morse. Hon ska få gå ut och beta lite med sina kompisar snart det kommer nog göra gott. Har själv ett ältande i huvudet, om jag hadde kunat rädda den lille!!!!!Måste försöka släppa det hela och se framåt, har ju fått två fina tjejer. Asphagens Tilde fick ett stoföl som inte kunde dia (antagligen hjärnskakning)fick mjölka och mata henne i över tre dygn innan det vände, även lägga henne. Men nu är det full fart, så man får försöka glädjas åt det, men om inte om fans???? MVH Gunilla.