Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 1099 ggr
Hanna-D
0

God morgon 2008-05-18

God morgon

Sover alla än? Jag sitter på jobbet och med tanke på vädret så gör det mig ingenting alls.

Ska släppa ut stona i en ny hage i dag, hur de ska hinna/orka beta alla vallar och beten vet jag inte…

Ha en bra dag!

PetraJ
0

Go morgon! Sitter här och väntar på 2 hästar (inga shettisar) som skall komma på sommarbete till oss. När dom har kommit skall jag ev köra Caramell till sitt sommarbete hos Gläntans Stuteri.

Ha en bra dag

ElisabethA
0

Godmorgon!

Blir en lugn dag idag eftersom vi körde alla fyra hästarna igår. Ska cykla några mil i det härliga vädret. Är väldigt glad idag eftersom jag fick ett efterlängtat telefonsamtal från utlandet igårkväll Skrattande

Hoppas alla får en bra dag!!

[Anna-N]
0

God morgon från ett vintrigt Dalarna! Nu har vi mer snö än vi haft på hela vintern!!! Vad roligt det är så här i betestider.Fundersam

Vissa planerade saker "sprack som en bubbla" iom det här. Men vi hinner nog få sommar vi också. Hoppas bara det försvinner snart…

Önskar alla en bra söndag!

Marta
0

God morgon från ett kallt fuktigt Borås! Dagen förgylls av att 

Mailand Betsy fölat.  Glad

Det blev vårt andra rödskäckiga stoföl efter Beacher.

Övriga ston väntar på bättre väder innan de vill föla.

Have a nice day!

sanne
0

God morrn

kan säga att vid 5tiden i morse kom det fina vita snöflingor även i Borås !!! trodde inte det var sant, men nu är det borta som tur är !!

här ska oxå flyttas lite hästar idag, dom kommer snart bli som spärr ballonger med allt bete.

Grattis till alla nya fölisar ! o ha en bra dag

[Billan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon.

Snö i mängder, mer än vi har haft i vinter. Det ser i allafall ut som den börjar smälta nu, är ett par grader +. Så här der det ut hos oss kl. 9.46 .

zettan
0

God eftermiddag på er

Här har det åter igen varit en fölvaksnatt utan resultat. En orolig Rosa som lagt sig ner snabbt upp igen och så ner igen och upp igen. Sen i morse var hon som vanligt igen. Nu går hon i egen hage för att se om de kan hjälpa henne lite. Ettåringen låter henne inte vara i fred alls.
Kallt och regningt har de varit här idag. Hoppas det blir lite varmare igen. För så kallt de är brrrr

ha en fortsatt bra dag alla

Milla
0

God kväll!

Men Zettan var tar fölet vägen?????

Idag har vi varit i väg och löshoppat Viking och Melle. Melle hoppade bara några få språng han var inte ett dugg intresserad. Viking däremot hoppade bra och med lite mer träning så kommer han bli mycket säkrare.

Hoppas få en lugn dag i morgon, är helt slut i kroppen så det blir snart sängen för mig.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

PetraJ
0

God kväll! Har varit och lämnat Caramell på Gläntans Stuteri i dag. Hon kommer att få det jätte bra där. Hon var en färgklick bland alla dom andra. Den ända skäcken. Flocken var på ca 15 hästar.

Gosa
0

Idag har vi haft betessläpp för unghingstarna. Jösses så nöjda dom blev. Dom har nu en stor hage med en liten skogsdunge i mitten som dom kan leka och busa i. Sex killar, fyra 1-åringar, en 2-åring och en 7-årig valack, helt perfekt.

zettan
0

#8 Ja du om ja de kunde svara på. Längtar ju så jag blir gråhårig snart ju