Betäcka?
jag har en shettis dom heter Dolly,
skulle vilja betäcka henne, vet inte om jag har tid, jag har verkligen fastnat vid rasen, jag är 15 har hållit på med shettisar i snart 8 år .
Jag vill betäcka henne. har som sagt verkligen fastnat vid rasen. Tror ni shettis eller stuteriägare att jag skulle klara det?
Vart kan man hitta bra sidor med hingstar?
Tacksam för svar :)

På vilket sätt känner du att du inte har tid?
Var bor du nånstans?
http://www.shetlandsponny.com här hittar du bra sidor med hingstar, kolla i vänster menyn
Delad glädje är dubbel glädje :)

Innen man betäcker ett sto är det bra att fundera igenom vad själva syftet är med att betäcka henne - mer än att bara förhoppningsvis få ett gulligt litet föl.
T.ex. är stoet stambokfört? Vilka blodslinjer har hon? Vilka blodslinjer hos hingsten skulle kunna passa bra? Vilken typ är det på stoet? Vilken typ skulle du vilja få fram på fölet? m.m. Det underlättar i jakten på en lämplig partner och vad resultatet sedan skulle kunna tänkas bli.
Dessutom, det är alltid bra att planera lite i förväg: Kan du behålla avkomman hon får, oavsett om det blir ett sto- eller hingstföl? Om du skulle vilja sälja avkomman så småningom och kanske inte hittar ett bra hem med en gång, har du då möjlighet att behålla avkomman hemma under en längre period tills dess att rätt köpare dyker upp?
Lycka till med dina funderingar!
jag har henne hos min syster, jag åker buss och rider henne varje ibland varannan dag, sen har an ju sommarlov från skolan då hinner man ju med väldigt mkt.
jag bor i Kvarnabo, utanför staden Alingsås.
Min syster bor i Östadkulle mellan Alingsås och Vårgårda .
Jag vet att jag kommer ha tid till det om jag väl får ett föl.
Tack på förhand