Vi förlorade henne
Jag är så otroligt ledsen, tårarna vill inte ta slut…
Wilma fick ett svårt felläge, vi hade inte en chans att få ut fölet själva. Veterinären fick komma och vi kämpde tillsammans, men det gick inte att rädda henne. Till slut fick veterinären ut fölet, lilla Wilda som vi hela tiden kallat henne… ett musblackt stoföl.
Wilma är medtagen men kommer säkerligen att repa sig. Nu tvättar hon den lilla torr. Dom ska få en liten stund till tillsammans.
Finns det någon här, eller någon som vet något föl som förlorat sin mamma? Hör gärna av er till mig i så fall.
/Pia

Beklagar verkligen Pia, får kalla rysningar när jag läser.. men skönt att stoet har klarat sig, det är det viktigaste.
Oh, nej vad tråkigt… jag lider med dig… skönt att Wilma klarade sig. Ta hand om er… sänder styrkekramar.

Så fruktansvärt sorgligt!
Tur ändå att stoet verkar klara sig!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Beklagar förlusten. Skönt att Wilma är ok.
Beklagar verkligen… Det gör ont att läsa. Hoppas ditt sto repar sig.

Beklagar! Men säger som de andra, skönt att stoet åtminstone har klarat sig.
Beklagar Pia! Men skönt att stoet klarade sig. Hoppas det går bra för henne nu. Så sorgligt!

Usch, så förfärligt för er! Tänker på er!
Har ni kontaktat Föl- och ammajouren? De kan nås på tel. 0733-141316.
Beklagar verkligen er förlust men du får ändå vara glad att stoet klarade sig hoppas hon repar sig.

Beklagar, så sorgligt…..Håller tummarna för att stoet repar sig snabbt igen.

Tänker på er, skönt att Wilma ser ut att må bra.
Styrkekramar till er.
Beklagar!
Angående föl. och ammajouren så kan man anmäla sitt sto som tillgängligt på webben på www.asvt.se - det borde vara lätt att hitta länken. Det är för alla raser!

Oh så ledsamt! Tänker på er…

Fy vad tråkigt Pia, jag vet hur det känns! Hoppas att Wilma repar sig snabbt. Tänker på er!

Så tråkigt. Hoppas mammahäst får vara frisk nu och repa sig.
TACK alla som svarat, ringt, mailat och gjort inlägg i min gästbok. Det värmer att så många skickar tröstande hälsningar i allt det sorgliga.
Wilma mår OK, hon skakar dock och efterbörden har inte kommit ut helt än, men hon äter och dricker. Jag tror hon börjar förstå nu vad som hänt. Strax ska vi ta bort fölet från henne, det blir jobbigt.
Jag har anmält oss på ammajouren, om vi kunde hitta ett litet moderlöst föl så skulle det vara underbart.
Men vad är det jag läser?? fy så fruktansvärt, hoppas allt ordnar sig för Wilma.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Beklagar det är verkligen inte roligt , vet ju hur det känns med säger som de andra skönt att wilma klarade sig.
Så ONT det gör att läsa (som det känns iaf ) om "alla" tragiska utgångar i dessa fölningstider.
Mycket tråkigt för Er. Tankekramar till ER.
usch så tråkigt… :-(

Så sorgligt.

beklagar det som hänt,tänker på er

Beklagar. Tur att stoet klarade sig iaf.
Ohh så ledsamt, jag lider med dig.. 

Fy, vad tråkigt! Hoppas att du hittar ett föl som behöver en mamma.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Tänker på dej & wilma hela tiden pia..Sänder styrkekramar igen…

Åh Pia, stackars er! och ett musblackt sto dessutom.
Hoppas att Wilma repar sig.
Stora varma kramar till dig!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

ne fy vad ledsen ja blir när ja läser vad som hänt. Tänker på er och hoppas stoet rapar sig. Styrke kram till er

Det är så sorgligt, ledsen för er allihop; hästar och människor.
Beklagar, hoppas stoet mår bra.
näe! fy, jag gråter varje gång jag läser sånt här! Tur att stoet klarade sig! stackars henne..
Beklagar hoppas ditt sto mår bra.
Beklagar
Delad glädje är dubbel glädje :)
Så tråkigt, beklagar och hoppas stoet piggar på sig.
usch va tråkit
TACK alla underbara människor för ert stöd, det har verkligen varit skönt att ha er runt omkring mig idag.
Wilma mår fint nu, hon är lugn, trött och hon har accepterat att fölet är borta. Tyvärr blev det komplikationer med efterbörden så veterinären fick komma tillbaka i eftermiddags. Han lossade efterbörden och fick plocka ut restbitar. Hon fick mer mediciner och sköljning av livmodern. Sköljningen kommer upprepas på måndag, känns skönt att ha så kunniga och proffsiga veterinärer omkring sig.
Nu ska vi bara ta det lugnt i helgen och ta hand om varandra och alla hästarna. Njuta av dom två fina levande fölen vi har och hoppas att Wilma blir helt frisk.
Kram Pia
Beklagar
Jag beklagar er förlust o sänder mga tröstekramar tiller! Skönt Wilma mår bra!

Ha ni hittat en föl till henne? Jag hittade ett föl som mist sin mamma, skicka med en länk. Den föddes den 15 maj..
#39 Tack för din omtanke. Nu är det dock för sent att sätta ett annat föl till Wilma, det har gått för lång tid och mjölken har sinat rejält mycket.
I lördags var det däremot en som hörde av sig och ev. ville komma med ett föl som förlorat sin mamma. Hon hade gärna fått komma för vår del och prova, det var ett Islandsföl. Jag tror det hade funkat men nu blev det så att dom istället hittade ett Islandssto till det fölet och allt verkar gå bra, skönt när det löser sig så bra.
Gosa - jag läste din tråd när jag trodde vi hade två veckor kvar och här står vi några dagar senare - också utan fölunge.
Numer pensionär i Nynäshamn