Löshoppningen idag
lite bilder från idag när vi var och löshoppade hos Mija.
Förövrigt en mycket trevlig dag!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Dagen avslutades med en super god tårta som Mija hade bakat.

Vilka härliga bilder! Och vilket underbart väder ni haft idag! 

Ser att ni haft grymmt mysigt väder ;) och superfina bilder :)

det ser verkligen kul ut !! det var rejäl höjd på de hindret oxå !
Vet att man inte ska lägga sej i sånt men varför har man hoppat med så hög höjd? Är det inte första gången för Viking? Handlar ju om att lära sej taxera och bedöma avstånd de första gångerna och inte höjdhoppning. Flåt men jag måste bara fråga
Jättefina bilder!! Duktiga hästar, men HÖGT!!

Skit fina bilder och sen vet jag inte hur högt det är ibland kan bilder luras allra helst om man tar det framifrån.
#9 Ibland får man lägga upp det på vissa hästar även om det är första gången , för att de ska hoppa ordentligt och bruka lite allvar . Det händer rätt ofta när man är på löshoppning att de gör så och då är det godkända löshoppningsdomare som gör det.

De första gångerna handlar det om att de skall förstå att de skall ta sig från punkt A till punkt B. Hur de hoppar spelar ingen roll, taxering och avståndsbedömning kommer senare.
Vi löshoppar våra i Shetlands Västs regi för en duktig instruktör.
Vi har nu hoppat dem två ggr och de verkar tycka det är jättekul. Vet inte vad höjderna ligger på, men det är inte högt. Mycket handlar om att få dem uppmärksamma och tänka rätt.

Hinderna var inte höga!
Kortet på wille är höjden max 40cm men visst ser han imponerande ut han tar i som om hindret var 1,40!!!!
Vika fina bilder Milla du har blivit en riktig mästerfotograf!
Precis som Mili säger så var inte hinderna höga, fotar man sittandes så kan det se väldigt högt ut. Jag är kanske dum när det gäller andra saker men hoppning kan jag på mina 5 fingrar.
Klart som 17 att dom måste lära sig att taxera men det finns faktiskt hästar som KAN dom bitarna innan och då brukar man kalla dom för att dom har ett bra hopphuvud
Den bruna och den svarta hästen är löshoppade en hel del innan och dom hoppade 80 cm.
Förstår inte varför jag sitter här och förklarar egentligen

Så härliga bilder du tagit Milla. Ja tycker de ser ut som hästarna har skoj och är inte de huvudsaken? Sen vad höjden ligger på spelar väl ingen roll?

Vilka fina bilder!!
Joystick har visat att han kan hoppa och gillar de. Vi ska prova så snart jag vågat mig upp till ridbanan med busen.Han flyger över stockarna i hagen här när han busar med Krutrök.
Anna-Carin
Är det i Nossebro?

#17. Det jag är med på är i Nossebro, men dessa bilder är från löshoppning i Skåne.
Anmälde du dig aldrig till Nossebro?
#14 ingen som har bett dej förklara dej… Lessen att jag ifrågasatte… likadant på forumet än märker jag. suck.

Underbara bilder!! Vilka duktiga små ponnies!! =)
Jag tycker det ser ut som höjden är ungefär till hasspetsen på ponnyerna, inga svindlande höjder
Härliga bilder!
Veritas odium paretFörvånad

Vi har oxå löshoppat i dag =) Fina bilder!