Idiotgranne!
Vi har en granne (ensam karl på 30+) som är allmänt blåst på dom flesta plan. Han är snäll men väldigt trögtänkt.
Nu har puckots katt (som förövrigt följde med i köpet av hans hus för 3 år sen) för hundrade gången fått kattungar (hon får 2 kullar per år och han har även en son till henne som parar mamma) hos en annan granne som tröttnade och skrev en lapp och satte på min grannes dörr att han skulle hämta sina katter. Vad gör rikspuckot då? Jo, tar hem katterna och går ner i skogen och "bygger ett bo" åt dom under granris. Han hoppas dom blir vildkatter för då har han (enligt sig själv) inget ansvar. Det han inte fattar är att dessa katter om nåt år har parat sig med varandra och då blir det ännu fler + att mamman säkert hinner få ännu fler ungar som han säkert gör likadant med. Jag har så många gånger sagt till honom att avliva kattmamman (hon är jättegammal och folkilsken) men det verkar inte ta hissen upp.
Vi kommer drunkna i katter här ute och vart tar mina 3 stackare vägen när gården blir invaderad av vildkatter?
Vad f-n gör man?? Jag är ingen kattälskare men jag tycker fruktansvärt synd om dessa stackare!
Amor vincit omnia 
han är ju helt störd om jag får säga det själv :S !!
verkar ju mindre klok;-D
Varför kan inte du eller någon annan fånga katterna?
Jag vet inte hurdant system ni har i Sverige men här skulle jag för det första göra anmälning om mannen som är skyldig till djurskyddsbrott och för det andra se till att få fast alla katterna. Den gamla kattmamman är det säkert vänligast att avliva, men ungarna kan säkert få hem via ett djurhem.
Hur som helt är det viktigaste att någon snabbt fångar katterna förrän de alla förökar sig mer och mer och mer. Antagligen är katterna väldigt inavlade och sjuka (maskar osv)
Kontakta Miljö & Hälsa i din kommun, det är deras sak att ta tag i det hela.
#5 Håller med.