Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1050 ggr
balotte
0

God morgon 19/5!

God morgon!

Här är det -2 grader och jättedimmigt men solen är på väg upp, det blir nog en ganska fin dag. Ska gå ut och fodra hästarna de har inte kommit ut på bete ännu. Jag har så mycket gräs i hagarna så vi ska släppa några halvblod först så de får beta av innan shettisarna kommer. Idag blir det jobb och ikväll stapla ved roligare kan man ha det.

Ha en bra dag alla!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis varit ute i hagen och klappat lille fölis, han är så gullig. Jag tror shettisföl är absolut de vackraste och gulligaste fölen jag har sett! Här kommer en nytagen bild.

VeronicaP
0

God morgon. STålande sol här idag , lite annat väder än vi hade igår när vi var på Axevalla travbana och tävlade där var det ynka 3+ grader och regn och blåst tur man hade ett lager kläder i bilen :-) . Jag är trött och sliten idag efter turen igår men det är bara att bita ihop.  Det gick bra för Amanda på tävlingen en 2:a plats med Jasmin och nytt rekord och en 4.E med Dee -Dee så det är synd att klaga *ler*.

Grattis Johana till Hamras Hurricane fin fina tid igår och att sätta nytt rekord på banan som var igår är inte alls dåligt.

#1 Han är så fin , förstår att du är ute och klappar på den lille.

zettan
0

god morgon

Prexis gått upp ur min goa säng. Beslut sent i går att ja skulle sova hemma. Rosa hade inget tecken på fölning så ja beslöt mig för att ta en sov morgon hemma innan jobbet startar igen i morgon. Men de är inget föl som kommit i natt heller. Ska åka ut vid lunch och kolla läget. Lilla Rosa gör mig så fundersam varför hon inte har fölat. Tycker inte man kan bli mer färdig än vad hon är men tydligen väntar hon kanske in de andra stoet?

ha en bra dag alla

Johanna-Granberg
0

#2 TACK så mycket och grattis själva. Ja, man är väl inte riktigt riktig men det blev en nätt resa på 46 milCool Fast det var det värt, Sofie ska verkligen ha en eloge för det fina jobb hon gjort med HarrySkrattande

[LinneaDahlberg]
0

God förmiddag!

Jag skolkar från skolan idag för att plugga. Nu gäller det att satsa på slutet så man slipper rester. Sitter hemma och gosar med valparna medan jag pluggar… tur att man kan säga att det ändå är djur jag pluggar på! ;)

annie
0

God förmiddag!

Sitter på jobbet och tittar ut på en hyfsat fin dag om man jämför med den snöiga helgen…brrrr.

Näst äldste sonen fyller 7 år idag Skrattande. Blir mer tårta och paket i eftermiddag + simskoleavslutning. Ska hinna borsta på hästarna också, får se om pälsen kan släppa till Falun… hoppas, hoppas!

sara-ek
0

God förmiddag;)

Nu var man hemma från stallet igen. Åkte dit vid kvart i sex i morse för att ta hand om n skadad ponny. Prickade in ätt vecka att vara sjuk;) Ledig idag o det skulle ha vart sovmorgon men men. Vi fick skrapa rutorna i morse, vart fasen är våren:O??

Men nu ska jag nog njuta lite utav ledigheten innan det blir stallet igen:) Ha det bra / Sara

Trine
0

Go förmidda!

Sitter här o kollar igen lite var ju på exteriör kurs i helgen,var mkt som det försvann frågetecken på nu för min del..Men jag är lite simmig än…

Pållarna är det bara bra med dom växer o frodas…ska pallra mig ut o göra nå vettigt hade jag tänkt..Skulle bada Crispa så det försvinner lite päls inför utställningen i Falun…Det närmar sig ju…

Ha en bra dag.

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Är lite lätt chockad och väldigt nyfiken idag. Fick för en knapp timme ett samtal om att det fanns ytterligare en häst i hagen där hemma. Ett litet föl som inte var väntat än på ett tag har sett dagens ljus :-) Väntar på ett foto så jag kan få se det lilla underverket. Idag uppskattar jag inte alls att vara 70 mil hemifrån, av någon outgrundlig anledning… :-)

#5 Just det, det var plugga man skulle göra. Började bra för min del i morse, men nu kan jag inte riktigt koncentrera mig längre.

Miija
0

Men vad kul Rebecka! Vem av dem har blivit mamma? *nyf* Glad

Hanna-D
0

#9 Grattis! Vad blev det?

AusaBausa
0

God eftermiddag! I natt fölade Kefir ett hingstföl!!!Allt gick bra o de går nu i hagen o har det bra…bilder kommer… :-D

VeronicaP
0

#12 Grattis

AusaBausa
0

#13 tack!

RebeckaSvensson
0

#10 Det var en glad överraskning :-) Det var Cpirite som fick sitt förstfödda.

#11 Tack! Ett stoföl, men det vet du ju redan ;-)

#12 Grattis!

AusaBausa
0

#15 tack o grattis själv!

RebeckaSvensson
0

#16 Tack!

Frida-E
0

I förmiddags fölade även mitt sto Johannesbergs Golden Queen ett rödskäckigt hingstföl e. Sjöängens Rival, två veckor för tidigt och helt utan förvarning, men hon klarade allting själv och både mor och son mår bra! Så skönt!!.. Skrattande

Charlotte-Aveback
0

Grattis till alla nya föl! Glad

Milla
0

Stort grattis till alla nya fölisar!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se