Flytningar innan fölning?
Har någon av er erfarenhet av att stoet har flytningar innan fölning? Mitt sto har fyllt juvret ordentligt sen ett par dagar. Men då fick hon även oxå flytningar som är blod/brunaktiga. Det är så pass att det kladdar i svansen, baklåret och ner på baksidan av juvret. Stoet är som vanligt, inte orolig eller något. Hon äter och dricker, ja, verkar helt normal…
Vad säger detta er?!

Jag tycker att du ska kontakta veterinär i morgon och rådfråga där. Mvh.Elinor
ALARM ! Det kan ju förstårs vara oskyldiga flytningar ( nåt ytligt blodkärl som brustit ) men nog skulle jag bli orolig. Kontakta veterinär för säkerhets skull.
jag ränker på kor dom har ofta flytnig något glägg inann o efter förlossningen jag tror att det är dags för din dam att föla inom mycket kort tid men kontakta vetrinär då jag inte sett det på en häst, det behöver inte vara någon fara men kontakta för att vara på säkra sidan du.

Tyvärr…. Fölet är fött med dött. Så hemskt. 
Amma finns alltså i Stockholm om någon behöver.

#4: Nej, vad trist Tove! Hoppas det går bra för stoet! Tänker på dig!

#5 Ja, fy vad man mår dåligt… Stoet förstod meddetsamma att fölet var dött. Hon engagerade sig inget i det. Hon mår bra iaf. Det blev en normal förlossning fast det tog tid. Tips om vad jag ska göra nu? Röra henne och tempa, det gör jag. Mer?

Vad sorgligt!
#6 Se till att hon äter och dricker
Om stoet hade så kladdiga flytningar så kan livmodern vara infekterad, och det vara orsaken till fölets död.
Håll mycket noga koll på temp och flytningar, personligen skulle jag vänt mig till veterinär för rådgivning.

så tragiskt. beklagar verkligen, hoppas nu att stoet repar sig snart !

Beklagar att fölet var dött. Skönt ialla fall att stoet verkar OK!
Har veterinären inte gett dig några råd om hur hon ska behandlas nu efteråt?

Tack alla… Klart vet har gett mig råd! Men ibland kan man oxå ta råd av andra, som har erfarenheter och det gällande just för den rasen man har.