Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 983 ggr
[Billan]
0

God Morgon 21/5

Ska snart sluta mitt nattpass. Natten har varit lugn som tur är. Jag har varit ordentligt trött, då jag inte hann vila något i går, var till Skråmsta och hämtade Julia som kom ifrån Gotland. Hon är gudomligt söt och mycket mindre än mina övriga pållar.Vädret ser ut att bli  vackert i dag. Har en del att göra innan jag kommer isäng nu på morgonen också.

Ha en bra dag alla.

Annette
0

God morgon!

Idag skall jag med dottern till skogen. Skolan skall på de traditionella miljödagarna. Solen skiner så det blir säkert en bra dag.

sanne
0

God Morgon

hemma idag med värsta förkylningen o feber, varför ska man åka på sånt när man har som mest o göra??, blir så trött på det. Skulle behöva fixa m Beyla idag men får se hur mk ork som finns senare.

hästarna mår toppen o börjar bli väldigt runda om magarna.. lite väl bra på vissa…

ha en bra dag allihopa !

VeronicaP
0

God morgon här är det strålande sol och vindstilla , i natt så har vi fått vårat 4:e föl här på Slättens men denna gång ett russ föl. Det är våran Mary som har fått ett brunt hingstföl efter Emanuel.

Malu
0

Godmorgon! Hemma för sjukt barn idag så ska ta mig i kragen o putsa lite fönster när det nu är passande väder för det!Välbehövligt också!
Lycka till med Julia #0 ! Ska hon betäckas nu?
Min kompis som ägt henne här på Gotland.

Trine
0

God morgon!

Ser ut att bli en kanon dag här,ska iväg o hämta hö längtar tills det går att släppa på bete ,men det närmar sig iaf. Skulle ha badat Crispa så jag ska nog ut o göra det nu…

Ha en bra dag!

Malungstjej
0

Här i dalarna är det mulet just nu, men solen lyste för en liten stund sen så ja hoppas att den kommer tillbaka så "snön" snart smälter bort..

Sjukt barn hemma här också, men hon är på bättringsvägen så det blir nog skolan för henne i morgon..

Dax & fortsätta med sommarstädningen av stallarna..

#0 Jasså du har jobbat natt, inte undra på att inte du svarade när ja ringde nu på förmiddan  Fundersam

Mija
0

God förmiddag!

Här skiner solen och det är faktiskt riktigt skönt ute, har varit till stallet och badat min ögonsten Noblesse, det tyckte hon var jätteskönt, mindre kul när de sedan går ut i hagen och rullar sig i värsta jordhögen, hm, jaja, hon VAR ren en stund.

I eftermiddag blir det lugnt, ska sitta med bokföring, blurk, men ett måste. Min rygg anser att jag borde ta det lugnt, men det får jag nog göra senare.

Ha det gott alla glada

[petros]
0

Hejsan!

Här är soligt och fint, men för mej kunde det lika gärna fått varit mulet, för så känner jag mej inombords.Visste inte att det skulle kännas så jobbigt att sälja Julia,det känns så tomt.Både jag och dottern är ledsna, men jag har lovat henne att vi ska komma och hälsa på Julia någon gång.När hälsan och orken sviker måste man tänka på hästarnas bästa.Det känns iaf skönt att hon kommit till rätt ägare, det blir ju lite lättare då.

#0 Hoppas att resan gick bra för Julia!

Ha det så bra.

Charlotte-J
0

God middag!

Idag är det lugnt här. Ska fixa det sista (förhoppningsvis ;-) på betet idag. Siktar på att kunna släppa hästarna där i helgen. Men jag inser nu hur stort det är så frågan är om min damer klarar av att beta ner hela betet. Tur att det kommer 2 små russdamer som ska hjälpa till. Jaja, det är ju ialla fall ett angenämnt problem att ha för mycket bete.

I eftermiddag ska jag försöka dra med mig barnen och åka och fixa avslutningskläder. Tänkte försöka slippa vara ute i sista minuten i år ;-)

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

AusaBausa
0

God midddag!

…blir tröttare o tröttare för varje dag…fölvakan satte sina spår o jag som bara har en fölning, hur orkar ni med mga fölningar per år!!!????!!!

Nåväl…ska försöka lägga mig i tid ikväll..samt i dag står inget på agendan efter jobbet…SKÖNT! Ska bara vara hemma m barn o fölet o mamman och myyyysa!!!

IdaS-A
0

God middag.

Har jobbat, är hemma och ska käka lite innan jag åker till stallet.Massa ungar har varit ute och tittat på djuren och fått rida lite på Madonna eller Cickoria, kanske båda två. Tog upp dem och ställde i en hage vid huset så mamma kunde ta någon av dem, slippa gå ut på betet bland alla ligist unghästar :) 

Fick lite abstinens igår, alla hagar vi behöver för tillfället är stängslade, så jag gav mig på ytterligare en. Plockat ner taggtråd, vet ni hur många olika sorters taggtråd det finns? Väldigt många! Haha intressant iaktagelse, har plockat ner taggtråd i några veckors tid nu och sett säkert 10 olika sorter.

Inga nya föl..

Ha en toppen dag!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på vårat nyaste föl (russ ) En coool kille som inte besväras alls av att man kommer fram ;-)

Vi har ju även nu köpt  Dalsgårds Jasmin och ett 2 års russ som heter Reveholms Wilma från Dalsgårds

Johanna-Granberg
0

Idag så var det en bra dag. Tura passade på att föla ute som sin vana troget. Helt utan förvarning så stod det en liten fölunge brevid henne vid lunch tid. En lite kille blev det, fux eller rödskimmel. Bilder kommer senare, jobbar kvällSkrikandes

Hanna-D
0

#12 & 13 Grattis till era föl!

VeronicaP
0

#13 Grattis