Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1197 ggr
zettan
0

när kommer katalogen?

Någon som vet när katalogen för skaraborgsponnyavels unghäst/hingst utställning 25 Maj kommer? Nyfiken ju =)

Annette
0

Märta håller nog på med den för fullt. Jag tyckte hon sa att det är 16 st shettisar anmälda. Totalt är det ca 50 hästar, om jag minns rätt.

zettan
0

aha spännande =) Vi är taggade här hehe

zettan
0

Fortfarande ingen katalog. Är jätte nyfiken ju.

Kommer du och fotar Annette?

Annette
0

#3. Jajemen, det gör jag.

Marta
0

Katalogen får du på plats, du får ett PM i veckan med tider och antal anmälda i varje ras. "Same procedeur as last year.."  Glad

zettan
0

#5 okej vad bra. Trodde katalogen skulle komma på nätet Gråter. Men den som väntar på ngt ……. väntar aldrig för länge sägs de

zettan
0

#4 vad trevlig =)

jojjehanna
0

Får vi nyfikna som inte har hästar anmälda att få veta någonting alls? Vill gärna veta lite om vad som kan förväntas dyka upp där. Skvaller tack!

Annette
0

Det är ca 60 anmälda ponnyer av de olika raserna. Tror det är 6 shetlandshingstar och ca 10 unghästar.

Om Märta kommer ihåg mailar hon mig katalogen, så lägger jag ut de deltagande shetlandsponnyerna här.

jojjehanna
0

Andra raser då? Många godkända hingstar av olika raser?

sanne
0

Annette el Märta, vore bara inressant o veta ungefär när man ska vara där… är det många innan shetland?? vore tacksam för ett pm eller nått…

Annette
0

#11. Självklart så kommer det ett PM per post.

Marta
0

#11 Nu blir jag lite fundersam, för jag har inte fått någon anmälan från dig Sanne. Om det är så att du har anmält så hör av dig BUMS ! Annars får de som anmält ett PM med posten och det kommer även på hemsidan.

Men för att stilla den värsta nyfikenheten kan jag tala om att det börjar kl.10.00 och shetland går som sista ras med 45 anmälda ponnyer innan det är dax för shetland.  -Vi sparar det bästa till sist..   Cool

zettan
0

Märta!

Sanne ska hjälpa mig att köra =) Så därför undrar hon om tider. Jag har ju med mig minst 1 av mina anmälda.

Marta
0

#14 Phew, jag blev lite orolig där att hennes anmälning hade kommit bort.  Minst 1   -jag vill ju se båda..! Skrattande

zettan
0

#14 den ena ser ut som ett virvelmarsvin ju Ledsen

Madelene_Udd
0

Sandra! Ettåringar ÄR  virvelmarsvin, det är inte förrän dom närmar sig 2-årsåldern som dom börjar likna en ponny……

Min ettåring är just nu jämförbar med ett lamm, ungefär lika ullig och extremt tovig…….

Annette
0

Lite info om utställningen:

Den startar kl 10.00, domare är Ronny Johnsson.
Raserna visas i följande ordning, antalet anmälda inom parantes:

Ridponny (9)
New Forest (5)
Connemara (4)
Welsh Partbreed (1)
Welsh Cob sekt D (7)
Welsh av Contyp sekt C (2)
Welsh sekt B (7)
Welsh sekt A (9)
Shetland (16)

Lauth
0

Spännande spännande..

jojjehanna
0

#18 är det både unghästar och godkända hingstar blandat?

Annette
0

#20. Nej, de går i olika klasser och tävlar om varsitt BIS/res BIS.
Det koras alltså ett BIS unghäst med reserv samt ett BIS gdk hingst med reserv. Unghästarna är uppdelade efter ålder och kön också.

Förra året vanns båda BIS:en av shetlandsponnyer Glad.

jojjehanna
0

#21 tack! är så sugen på att åka men vill ha med min man att vara huvudförälder till 2-månaders sonen och vill lämna 2 1/2-åringen hos mina föräldrar så jag kan koncentrera mig på hästarna. gick jättebra i söndags på ett evenemang. gick bara och ammade 2ggr (dagen slutade rätt tidigt). men inser också att jag vill på många evenemang som vanligt och det lär vara bäst att prioritera hårt för att inte fresta på make o barnvakter så nu lutar det åt ev uddevalla istället för denna, men vi får se. ska du på denna tillställning? många intressanta gdk hingstar av alla raser så man borde åka?

Annette
0

#22. Ja, jag skall dit. Om jag förstod rätt så är det sex shetlandshingstar anmälda. Tror det var några Welshhingstar i de olika sektionerna också, men vet inte exakt hur många hingstar det är ur de övriga raserna.