Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 934 ggr
sanne
0

God Morgon 2008-05-22

Fint väder ! o full fart redan.. barnen vaknade innan halv fem idag, dom ska på hajk m skolan o är någon uppspelta om man säger så.. vi ska inte åka förrän vid halv åtta så det blir en lång morgon. Jag blir hemma idag me, då min dunderförkylning ej ger med sig, så typiskt att få det nu..

Idag kommer länsstyrelsen o ska godkänna stallbygget som var färdigt för 2 år sedan snart.. hmm..lång tid tar det.. men det ska inte finnas något o anmärka på där inte.

Jag vet inte hur jag ska göra m vår ena hingst som har blivit dunder tjock på nolltid o ska visas snart..han är inte så snygg just nu m det omfånget, någon som har ett bra tips på snabb diet o bantningOskyldig

hoppas alla får en bra dag !

zettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon

Uppe här nu och ska strax åka ut till stallet innan jobbet och släppa ut Rosa och Roze. Dom får sova inne på nätterna ett tag i början. Resten av stoligan har börjat gå ute på nätterna nu. Skönt med bara en box att mocka.
Lilla Roze är helt underbar och många bilister kör sakta förbi och de hänger ut genom fönstret. Rosa bara njuter av att de är hon och hennes dotter som får all uppmärksamhet. Har beslutat i natt att Rosa och Roze inte åker med till Uddevalla. De är allt för nära fölningen och de blir en lång dag för dem. Så om ja åker med häst till Uddevalla är det Bastic som får åka. Men vi får se. HAn ska ju ut på utställning i helgen.

Hoppas alla får en bra dag. Sanne du får krya å dig

Annette
0

God morgon!

Nu skall jag baka åtta limpor som sonens klass skall sälja på miljödagarna i kväll. Nästa helg skall lika många bakas igen, för då skall de sälja bröd på Mötesplats Väring.

När baket är färdigt skall jag till sjukgymnastern och träna igen. Cecilia får följa med, för hon skall till Optikern en stund senare.

När vi är klara med detta är det väl nästan kväll, så då tar vi hästarna på hemvägen.

Ha en bra dag!

Mija
0

God morgon!

Här rullar allt på som vanligt, barnen har precis gått till skolbussen och en annan ska ge sig iväg upp till stallet. Dagen till ära ska det mockas ut ur stallet och göras sommarfint, ska mocka hage också, hm, inte roligt men skönt när det är gjort.

Ikväll bllir det att packa ryggsäcken åt stora tjejen då de ska på skolläger över helgen, hoppas de får fint väder.

ha det gott alla glada

Charlotte-J
0

God morgon!

Idag är det mer jobb på betet som gäller. Vi får ligga i redigt nu inför helgens släpp så att det blir av. Sen ska vi även hinna till Polisen och hämta Antons pass då han troligtvis ska med "plastpappa" till England i juni på traktormässa. I vilket fall behöver han det som leg nu när han åker moppe. Stora barn man har, den äldsta får snart (i augusti) gå på Systemet ;-)

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

God morgon , här skiner solen och det verka bli en vacker och varm dag i dag. Det är jobb som står på schemat idag och borde väl eg börja röja i stallet men det får vi se om jag orka när jag kommer hem ;-)

Trine
0

Go förmidda..

Här är det mulet o blåser …

Sitter inne vid datan o jagar utställningsgrimma…Kanske fått tag på en nu…Vill ha med kedja,tycker dom är så fina men man kan kanske fixa dit en sån själv.

Har haft en dust med Omeega hon är ganska billig nuSkrikandesen riktig apa, bara tjuvsmiter ur hagen när hon har chansen o allra helst om nån föle ska gå ut ur hagen för då håller jag stoet o väntar att fölis kommer då kommer en oljad blixt o drar järnet!! Jag HATAR när dom gör så, behöver bara säga nej till dom andra så fattar dom att det inte var dom som skulle få komma men inte OmeegisFörvånad….Sen så ska hon ju inte bli fångad heller….

Dessa små gulledjur….Oskyldig

Miija
0

#6     Jag tycker gott hon kan fortsätta.  Skrattande Spekulant finns juh…Oskyldig

AusaBausa
0

God middag!
här har vi kanonfint väder igen…solen skiner o vi planerade in en utedag m barnen o det var ju inte fel. Picknick i det gröna är myyysigt!

Efter jobbet blir deto handla, hem o äta och sen fotbollsträning för de 2 minsta barnen…därefeter blir det väl lite teve o dator…samt mys m Kefir o fölet…Hrm har lite funderingar ang hans snopp..Kesos alltså;-P den hänger nere alltid, kan han vara klapphingst, för visst hänger den nere då? (gjorde så  m halvblodshingsten…). Ser inte honom dra in den…ngn som har ngt tips eller förslag på varför den hänger bara, är det ngt vetten behöver kolla eller avvakta då han föddes i måndags…????

Marta
0

Härifrån kan jag rapportera att ytterligare ett föl efter Clibberswick Beacher fötts i dag. Denna gång blev blev det ett brunt stoföl.  Dock inte hos oss..
Vi väntar fortfarande på vårt sista Beacher föl.

Trine
0

#7 Ja jag har dig i åtanke…Skrattande..(Istället för bössan..)Flört

Julia71
0

Haha,Omeega låter som vår Alex. En sån liten ögon kännare.så fort vi titta bort så vips under tråden,grr man bli galen!!

-Ler-Gråter