förlorade medlemmar
Jag vill sörja att det funnits medlemmar på detta forum som valt att avsluta sitt forumsmedlemskap pga tjafs. Hoppas att de kommer tillbaka ller läser här utan att vara medlemmar så att de kan komma tillbaka när det har lugnat ner sig.

Väldigt tråkigt att det ska behöva bli på det sättet. Att det inte går att diskutera och hålla allt på en lagom nivå. Alla kan ju inte ha samma åsikter och det är inte heller meningen med det här forumet, utan här ska alla kunna diskutera och hjälpa varandra med råd osv. Det var iaf meningen med det från början. Men, för att det ska fungera, vilket det tyvärr inte gör idag, så måste alla respektera varandra och inte klanka ner på de som inte har samma åsikter.
Håller med dig Rebecka. Men det är svårt när det lätt blir agg när man tolkar spydigheter ironi mm. Hur skyddar man sig från det?

#2: Genom att inte "övertolka" allting. Kom ihåg att all kommunikation som enbart sker elektroniskt lämnar ett oerhört stort utrymme för feltolkningar och missförstånd.

#3 Charlotte … där sa du ett sant ord. Var ocjh en läser ju inläggen med sin tolkning. Det är nog värt att tänka på.
/Anne

Jag trivs inte när det blir tjafsigt. Men avslutar medlemskapet gör jag inte, jag behöver bara låta bli att svara i de trådar som spårat ur. Det är lätt!
Jättebra forum tycker jag som nybliven shettisägare. Jag har fått massor av tips, och förhoppningsvis nya vänner.
Vi kanske ses därute någongång, på riktigt…!
#5 Välkommen och grattis till din titel som nybliven shettisägare, klokt inlägg förresten…

Egentligen skulle jag inte ha en shettis, jag ville ha en stor ridhäst. Men så blev han praktiskt taget kastad efter mig. Jag tyckte att han var fin, så jag tog emot honom. Tänkte att jag kunde sälja honom om han inte var användbar…
Nu skryter jag gärna om min fina shettishingst. Kommer nog alltid att titulera mig som shettisägare i fortsättningen. Tack för komplimangen.
Är det någon som vet hur många som valt att avsluta sitt medlemskap sedan detta forum startades? Cattis?
#8. Vi har istället fått otroligt många nya medlemmar både från Sverige och utomlands.
Jag har inte ens märkt att det varit så tjafsigt
Men visst blir det fler och fler medlemmar, det är itne det jag säger… utan de som valt att avsluta… hur många är de?

Är kanske inte så många Kacka ….
Sen så blir det alltid folk som slutar på forum …
jo… jag undrade just ORSAKEN till att de slutar… är det bristande intresse, inte tillgång till dator/internet, gillar inte stämningen på forumet, sålt sin shettis, eller vad det nu kan vara mer…

men är de inte kvar så kan de ju inte säga varför ju *ler*
Fast hur vet du att det är så många då , för jag har inte hort om mer än 1 tror jag som skulle avsluta sitt medlemskap sen om perosnen gjort det vet jag ju inte , så om man tänkter på hur många medlemmar det är så kan det inte vara kosntigt som sagt..
Ibland så snackas det mycket , utan att det finns någon orsak till det..
Jag har ingen aning om hur många det är… Jag känenr bara till ett SÄKERT och det är ju dösfall… Vet du anledningen till avslutat medlemkap för den person du nämner Veronica?
Har faktiskt inte koll på hur många som avslutat medlemskapet.
Ibland är medlemmar mer eller mindre aktiva under vissa perioder och för den delen kvarstår de som medlemmar. Detta är generellt med alla sidor där man ska logga in som medlem. Vissa avslutar medlemskap pga. ointresse, tidbrist osv.
Det positiva här är ändå att medlemsantalet ökar och är det någon medlem man saknar så kika i medlemslistan. Där står alla medlemmar och även deras senaste aktivitet här på forumet.
Förlorade medlemmar!Tråkigt!
Men att alla skriver om att det är sånt tjafs här inne har jag inte upplevt,dock att vissa kan yttra sig konstigt,men det kan hända alla.Oftast beror det på att den som läser upplever det hela på ett annat sätt än den som skriver det!Eller att man är trött när man skriver.Oftast går det att reda ut!Jag hoppas som alla ni andra att medlemmarna kommer tillbaka.Så trevlig sida som vi har här,det kan ingen missa!

Visst är det alltid folk som slutar från forum, men om man upptäcker att det är av en sådan andledning (pga tjafs) så är det ju nästan en katastrof.
Visst är det kul att sidan ökar i populäritet, men jag tycker att kvalitét går före kvantitét, och i fall man "offrar" bra medlemar för många medlemmar så tycker inte jag att det blir bättre för det.
Jag säger inte att någonting ska ändras på… bara att det är sunt att disskutera och skippa trådar som spårat ur 
Iskall ^
^
Om jag inte skriver eller läser på Forumet på ett tag har det med hur mycket tid som finns över.