God morgon 24/5 2008
Hoppas att alla får en bra dag. Här skiner solen!
Nu ska jag iväg till jobbet.
Grattis till alla som fått föl i natt.
God morgon, nyss hemkommen från nattens jobb! Men jag är orolig, då en god vänns shetlandshingst är väldigt dålig. Dom fick resa till Strömsholm i natt, krock med rådjur och punka gjorde det inte mindre dramatiskt!!!!!Snälla håll alla tummar för pållen, och hans matte.Tänker på dom hela tiden!!!!!

God Morgon
#1 hoppas allt går bra m hingsten o vännen.
Här skiner solen o det ser ut att bli en fin dag. Småtrött just nu, men det blir nog snart bättre.Vi hade en mkt trevlig kväll igår med god mat o trevligt shetlands prat, avslutade med en lätt fölning på ett sto, kunde det bli bättre ??
ska idag bada häst, putsa grimmor, o flytta lite hästar, sen är det lite kalas i kväll.. sen väntar utställning i morgon.
hoppas alla får en bra dag, o grattis till alla nya fölisar.
Ingen god morgon alls :-( Instämmer med #1 och vi håller alla tummar vi kan här för att detta går vägen!
- Tänker på Dig vännen!
Här skiner solen och det ser ut att bli en fin dag. Ska mocka klart vinterhagarna och hämta det hö som finns kvar hos bonden. Är så glad att vi fick allt som var kvar!
Önskar alla en bra dag o grattis till alla föl som är födda i natt!

Fy, vad tråkigt med den sjuke hingsten :( Hoppas verkligen det ordnar upp sig på bästa sätt.
Jag har varit och släppt ut lyxdamerna och flyttat över Ardennern till dem, så hon får lite kompisar på dagtid nu när hon går ensam på nätterna.
Nu skall vi äta frukost och sedan skall barnen och jag åka in till stan och göra lite ärenden. Maken jobbar natt hela helgen, så han sover. Senare skall vi till stallet igen, skall nog grilla lite nere i grillstugan vid ån i kväll också.
Ha en bra dag! Här är det nog nästan shortsväder :)
God morgon!
klarblå himmel i dag också! Gött! åker snart till Cypern o just nu är där 27 grader varmt!!!
I dag kommer en kompis och jag ska visa henne hur pållarna vill ha det när jag är iväg! JÄTTE jobbigt o åka från fölet men evigt tacksam att hon fölade innan iallafall! Samt att kompisen är mer hästkunnig än jag så det är skönt, samt att jag har en granne som jobbat på hästklinik förr! De e najs ;-D
Ikväll blir det morsdagsfirande för svärmor. Hinner jag så ska jag försöka hinna tvätta Kelda innan också…
Ha en bra dag alla…

morrn morrn
Fick äntligen mig en sovmorgon. Första på snart 1 år. Så underbart. Hästarna har sovit ute i natt så dom njuter nog nu tror ja. Ska ut och kolla till dom om en stund.
I kväll blir det bad av häst. Utställning väntas i morgon. Börjar känna mig lite små laddad faktiskt, Tränade med Bastic igår och de gick så bra så. Även fast han ska styla för damerna så lyssnade han på mig. De känns skönt. Hoppas han gör de även i morgon.
Ha en underbar dag alla
God Morgon!
I dag skulle jag egentligen farit iväg på annat hästrelaterat som jag sett fram emot men fick omprioritera för att leta bil. Vi har två skrothögar här varav bara den ena går och det är på nåder…
Gratulerar till alla som fått föl!
Veritas odium paretFörvånad
Ja vi får verkligen hålla alla tummar. Så fruktansvärt tråkigt med sjuk hingst.
Är med dig och tänker på dig. Väntar på att höra från dig.

God middag … Här är det strålande väder och vi ska in på banan och köra lite häst , inte jag då men dottra , vi ska kolla om det har hjälpt lite nu när vi har balanserat om Ijor lite och sen så ska lilla Lina in på banan idag för första gången på 2 år då hon varit mamma ledig innan.
God middag!
Inget föl i natt heller!
Ska snart iväg på Barndop. Min systersons lille son ska döpas. Sen väntar betet igen, repen ska dras och vattenkaret skuras ur. Hinner vi klart allt idag så släpps hästarna imorgon förmiddag. Om vi inte hinner klart idag så blir det släpp imorgon eftermiddag istället. Så släpp blir det i vilket fall och det ska bli så attans skönt. Sen är det bara småhingstarnas bete som måste fixas innan dom kan släppas men det ska också tas inom närmsta tiden. Skönt att få det gjort för då blir det tidigt släpp nästa år när alla beten är fixade.
Jaja, nu måste jag börja jaga familjen så att alla blir klara för att snart åka.
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia 

Jag håller också tummar och tår , hovar och annat för att allt ska gå bra med hingsten. Ingen som har hört något om hur det är för dem , lider med ägaren verkligen.
Vi här i saxtorp håller också tummar och tår för att allt ska gå bra för hingsten, tänker på ägaren och hoppas av hela mitt hjärta att altl ska bli bra.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
I mosjö håller vi också tummar, hovar, tassar, fenor och allt annat för att allt ska gå bra med hingsten..
Håller också tummarna för hingsten och Rebeckas lilla fölis.
Veritas odium paretFörvånad