Grimma till utställning
Någon som vet var jag kan hitta snygga utställningsgrimmor alt. vanlig lädergrimma med tunna remmar?
Skulle gärna vilja ha en brun grimma som inte är så grov + grimskaft till.
Ang grimskaft förresten. Ni som inte har "riktig" utställningsgrimma, vad använder ni för grimskaft vid utställning? Material? Kedja eller inte?
Anki på Humledal syr jättefina visningsgrimmor/träns.
Linda på Finnsta är superduktig. http://www.stuteri-finnsta.se/
Tipsar också om Humledal, de är verkligen supersnygga!! Har hennes visar grimmor till nästan alla våra!! Bild finns på vår hemsida, www.minishetland.com
Delad glädje är dubbel glädje :)

Tackar för tipsen allihop.
Jag skulle ju gärna ha en brun…. önskar… Ankis är verkligen urtjusiga!
Vilken färg på grimma tycker ni är snyggast på fuxar?
Om man skulle använda en "vanlig" lädergrimma, lite smalare modell. Vilken sorts grimskaft är då snyggast/mest praktiskt att använda?

#9 den grimman har jag letat efter !! finns det någon hemsida där man kan köpa den ??? eller butiker? den tycker jag verkar så bra till unghästarna..

#9. En sådan har jag. Köpte den på Riks i Örebro 2005, minns inte vad butiken som var där hette. Pernilla kanske vet?

#10 webadressen till globus http://www.globussport.se/
My one säljer ju detta märke kanske dom kan ta hem det???
//Sandra

Jag har även en som Anki gjort, den är verkligen jättefin och så nätt i modellen. Framhäver verkligen huvudet mer än Globusgrimman gör, tycker jag.

#10 Om man går in på globus hemsida kan man söka på deras återförsäljare, sen kan man klicka på det län man bor i så får man upp alla butiker som har globus grejjer, och har butiken inte den hemma så kan dom säkerligen ta hem det åt dig =)
Denna tråden hade jag missat, men jag gör väl som jag brukar - visar upp mitt "egentillverkade" utställningshuvudlag, som består av en remontnosgrimma stl cob med bortklippta hakremmar och ett kedjegrimskaft.

Vi har Ankis utställningsgrimmor - en svart och en brun. Bifogar en bild på den bruna.