Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1557 ggr
Joystick
0

Hur går en utställning till?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är som sagt helt novis på shettis området och har tidigare haft vallacker..

Hur går det till egentligen?

Nu kommer jag INTE att visa honom själv utan lejjer bort den biten. ÄR ändå nyfiken på hur de går till.

Hur ska man ställa upp hästen? ÄR halten på samma sätt som när man kör dressyr eller? De ska visas i både skritt oc trav.. galoppen bedöms den överhuvudtaget??

Något annat jag bör tänka på?

Joystick är ju -07a så han får väl visas i grimma eller ska jag börja vänja honom med bett ?

Upplys en nybörjare tack!

Annette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur du visar din ponny korre…

Utställningsdags

Här är några artiklar du kan läsa. SEn är det bara att fråga här igen ;)
Hästen skall ställas upp mot domaren som på den bifogade bilden.

[Teddy]
0

Tänk också på att se glad ut!! Hälsa på domaren när du kommer in för din visning. Först går alla hästarna på ring, dvs alla i samma klass går runt domaren, för att han/hon ska få en överblick, sedan börjar den individuella bedömningen när domaren granskar varje häst enskilt.
Tänk på att HELA tiden när du är inne i ringen blir din häst granskad, jag lovar, domarna har inte bara ögon i nacken, utan på sidan också!

Joystick
0

Tack för tipsen! Dags att börja öva uppställningar..

Teddy.. JAG KOMMER ALDRIG att visa hästen själv så just den biten behöver jag inte oroa mig för.

Anna-Carin

HannaDolly
0

kolla på tipsen som finns på www.shetlandvast.se

Annette
0

En annan sak att tänka på är att ställa upp hästen ordentligt när kritiken ges. Ställ den med öppna sidan mot publiken och försök att få den att se pigg och alert ut. Ibland ser hela ekipaget ut som en säck hö vid prisutdelningen och det ser ju inte så värst roligt ut ;)

Ellen89
0

#3 Varf kommer inte du visa honom? Bara undrar.

Joystick
0

Ja kommer inte att visa Joystick själv då jag är rörelsehindrad och går "som en kratta"

Anna-Carin