Svart skäck sto säljes!
För en bekants räkning sätter jag ut en annons på Zally.
Reg. nr. 38-94-3245, född 94, Svartskäck, riksstamboksnummer 3598.
e. Roy v. Brunswaard u. Zenita
Hon har fått två avkommor, 98 och 03.
Hon är utställd flera gånger med som bäst 39p.
Allt det där går väl att läsa i nåt register??
Nuv. ägare har haft henne som sällskap tills i slutet på sommaren 2007 då han var tvungen att ta bort sin nordsvensk, då fick Zally bo hos mig ett tag. Hos mig blev hon vaccinerad mot stelkramp, influensa och boutolism. Sen flyttade hon tillbaka till sin ägare då han köpte en ny nordis, men det funkade inget bra så nu står hon hos ytterligare en annan bekant som inte vill köpa henne. Ägaren funderar nu på att avyttra alla sina hästar.
Hon verkar inte lita på människor, är väldigt svår att få tag på i hagen. När man väl fått tag på henne är hon hur trevlig som helst, min dotter red henne lite medan hon stod här och hon var jättetervlig - pigg. Ägaren har spänt för henne en gång.
Vore trevligt för Zallys skull om hon fick komma till ett varaktigt hem!!
Skriv i tråden eller pm:a mig eller ring ägaren direkt: Jakob 0705444020
Finns i Tärnsjö, Uppland.
Ska se om jag hittar nån bild på henne….annars får jag återkomma med det!

Putt

Putt
Det är ju synd att ni bor så långt borta min högsta önskan är en skäck.

Verkligen jättefin..
Även jag drömmer om en svartskäck.
Var ligger Tärnsjö?
Själv bor jag i naturreservatet på Järvafältet strax norr om Sthlm.
Vet du vad hon kostar? Fräck fråga kanske..
Är iallafall nyfiken på att komma o titta.
/Anki

#5 Men då bor du hyfsat nära. Tärnsjö ligger i Uppland. Ca 6 mil nordväst om Uppsala.
Pm:ar priset….
Du är välkommen att komma och titta, fast hon står ju som jag skrev inte här utan hos ytterligare en bekant.

Putt 
skulle också vilja veta priset :)

*puttar*

Du får gärna pm:a priset till mig

#12 Gjort…

finns hon kvar? pris?

Jag vet faktiskt inte, det är flera som är intresserade, men framför allt en som är mest aktuellt nu… men jag får återkomma när de har bestämt sig…

Hon är inte såld än!
Vill ni diksutera pris - ring ägaren direkt, han vill ha 10 000 för henne, men kanske går det att diskutera, vad vet jag?
Vill ni veta fakta om Zally, pm:a mig!

Putt

Är det verkligen ingen som vill köpa lilla Zally???

Puttar igen
Urgullig. Självklart så vill man köpa henne! Men det är ju inte så passande just nu kanske (; Hur som hellst - lycka till med försäljningen!

Puttelitputtputt….

Puttar igen….

Puttar igen 

Hon finns faktiskt fortfarande kvar… Tror kanske inte ägaren är så engagread då det finns allvarlig sjukdom i familjen nu…. Så ni som ringt och fortfarande är intresserade ligg på lite eller gå genom mig.
Jag är intresserad av henne. Jag har lagt ut en annons under köpes här på forumet där du kan läsa mer om vad jag söker för häst. Jag bor i Alunda, som ligger ungefär 5 mil nordöst om Uppsala, och ungefär 9 mil från Tärnsjö, med Eniros vägbeskrivning.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

#25. Pm:a gärna mig och berätta lite vad du kan erbjuda. Vid seriöst intresse kan väl du och dina föräldrar höra av sig till mig eller ägaren?
Ja, ALunda och Tärnsjö ligger ganska nära. Så, hör gärna av dig, till mig eller ägaren!
/Fia

putteliputtputt

Puttar igen….

Pm:a mig om pris och lite info

Då får jag skriva SÅLD här då! Jag önskar den nya ägaren ett stort lycka till och GRATTIS!! :-D